Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2009 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Geen flauw idee waar dit heen gaat (des te beter!) maar nog wel even het actionmanlogo wegwerken, hè? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 14:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Hallo Brouwers ,,,,





Zaterdag Jl waren mijn plastick evergreen platen binnen , ik heb zondag weer flink lopen brouwen ,,, ik ben verder gegaan met de motor, als eerste de ommaat genomen en gekeken hoe ik um tegen het ander gedeelte ging bevestigen . ik wou in de motor een verlichting aan brengen dmv een led setje dat ik uit een plastick cocktail glas gesloopt heb , je kent ze wel van party,s of nieuwjaars receptie,s in de voet van het glas zitten ze verwerkt .....
Ik zal de korte draad verbinding verlengen zodat het schakelaar ergens anders zit . dan de ledjes plaatsen en een of ander reflextie matriaal in de binnenzijde verwerken , gesmoke plexyglas ervoor en dan afwerken naar achter .....
Verder een begin gemaakt in sectie achter/midden voor de work tower , over het kop einde ben ik nog niet uit ,daarover ben flink aan het brain stormen ...... afgelopen zaterdag is mijn vrouw op zoek gegaan voor nog pingpong ballen in arnhem , maar in heel arnhem geen pingpong bal te krijgen ......

Ik kan tot morgen middag nog wat doen en tot vrijdag dan niets ,,, de schilder komt de waterschade van onze woonkamer opknappen zo,n 70 vierkante meter plafon schilderen .......


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze stand combinatie geeft deze kleur :

Afbeelding

Afbeelding

een andere stand weer deze kleur , ik vind die achter smoke plexy glas het mooi,s denk ik :

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Optie 2 qua led lijkt mij ook de mooiste. Dat euh... cd-rek, waar je dat ledje in hebt liggen, dat wordt dus de aandrijving? :shock: :D
Vet heftig, zou m'n dochter zeggen.
Btw: Is je vrouw al bij Scapino geweest? Doosjes van 6 voor nog een €2,-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Eej bubble, ziet er mooi uit! Mooi zelfbouw werk ook met het evergreen. Ik moet mijzelf maar eens wat goede metalen linealen aanschaffen denk ik, ik snij zelf nogal krom telkens.
Leuk ook met de ledjes erin!

Erwin

ps. waar blijven je ballen? :wink:
psps. is dat witte ding de hele backpack voor slechts 1 GI Joe figuur? Die kerels waren toch niet zo groot? Ik had ze vroeger ook, maar ik kreeg helaas nooit van die grootte dingen. (ik zie trouwens in de speelgoed winkels nerges meer GI JOE liggen, daar had ik best een hoop lol mee met mijn broertje in de tuin :twisted: Die Cobra's Die!! :twisted: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nee plakhandjes het is geen cd rek , gewoon evergreen plaat , en nog bedank voor de tip voor de ballen , ik heb ze gekocht ...

en rwinvos , de ballen komen nog ...... ik werk van achteren naar voren ...

Ik heb het raamwerk van de motor klaar en het soldeerwerk om de draadjes te verlengen en het ledje geplaats , nu komt het op details aan de kleine dingen op de buitenmantel van de motor , verder glimmend matriaal aan de binnen kant aanbrengen van de motor voor meer licht opbrengst , meschien is het niet eens nodig als de primer en kleur laag erop zit , dan komt alleen het licht via de gaten met plexyglas tevoorschijn .... en die smoke ik nog .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover .......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ziet er goed uit Bubble! Mooie kleur licht ook!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 23:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik zou wat meer laagjes evergreen doen bij het motorcompartiment...... :wink:

Succes verder en ik ben benieuwd wat het eindresultaat!!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Juggernaut schreef:
Ik zou wat meer laagjes evergreen doen bij het motorcompartiment...... :wink:


In verband met het doorschijnen? Hij gaat reflecterend materiaal (alu-folie?) aan de binnenkant plakken, dus dan mag het doorschijnen geen probleem zijn. Anders helt van binnen zwart spuiten ook tegen het doorschijnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jan, 2009 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
voor mijn dreadnaught heb ik het motorcompartiment bekleed met alutape (voor isolatie dicht te plakken), door deze eerst een keer te verkreukelen krijg je een betere verspreiding van het licht waardoor deze ook egaler door je transparant schijnt (en het dekpapier komt ook makkelijker van je tape af :wink: )
wat ook een mooi effect oplevert is een kalkpapier (ouderwets overtrek papier) aan de binnenkant van je transparant plakken.

voorbeeld:

Afbeelding

ben heel benieuwd naar het vervolg, en wat je met de ballen gaat doen.

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 jan, 2009 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Dank je brouwers ,, en Dave schitternd model .... ,,,,

Ik ben verder gegaan met op bouw van de motor gedeelte , het is heerlijk om te fantaseren vanuit niets tot iets , gezien ik nog zat overtollige spullen komt het wel goed ... verder komen ernog milescuule details op om het nog drukker te maken ... en als de verf erop zit trek het toch weer in een rustiger uitstraling ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover .............................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement