Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ondanks alle goede bedoelingen treed Barack Obama toch te laat aan om het tij te kunnen keren. Met een staatsschuld die net zo groter is als alle andere staatsschulden opgeteld, kon iedereen het verwachten. Amerika moest een keer in de problemen komen. Dit gebeurde dan ook in 2010. In dat jaar treft een grote tsunami de Amerikaanse zuid-oost kust (Met name Flordia en Missisippi), en hebben de VS dringend geld nodig voor wederopbouw. Dit geld komt echter niet. Vanwege de torenhoge schulden weigeren vrijwel alle landen en financiele instellingen om ook maar één cent aan amerika te lenen. Het geld voor de wederopbouw word dan noodgedwongen uit een economisch rehabilitatiefonds getrokken.

In 2010 komt ook Lockheed Martin in de problemen. De aanhoudende kredietcrisis (in de VS, de rest van de wereld heeft er nauwelijks last meer van en heeft zijn economie min of meer onafhankelijk van de VS gemaakt) brengt de financiele tak van het Lockheed-Martin concern in de problemen, en deze problemen breiden zich uit naar het gehele concern. De fondsen uit het rehablitatiefonds hadden Lockheed-Martin wellicht kunnen redden, maar dit geld is gebruitk om de wederopbouw te financieren. In het najaar van 2011 moet Martin-Lockheed noodgedwongen zijn producktiefaciliteiten sluiten. De R&D afdeling gaat naar Boeing, samen met het JSF project.

Nederland, zag de bui al hangen en bevroor in het voorjaar van 2011 alle opties op JSF toestellen. In dat jaar treed Nederland toe tot de Northern Tigers. De Northern Tigers is een militair samenwerkingsverband tussen Denemarken, Duitsland, Groot Brittanië en Ierland, Nederland, Noorwegen en Zweden. Deze landen geven hun expeditielegers op, en vormen één multinationaal leger voor vredesmissies. De luchtmacht van de Northern Tigers bestaat uit Eurofighters (Duitsland en Engeland), Saab Gripens (Scandinavische landen) en daarnaast een worden er Dassult Raffale M 's aangeschaft. Deze gaan dienst doen op twee, in Nederland gebouwde en onder Nederlandse en Engelse vlag varende vliegdekschepen. (Formaatje Charles de Gaulle). Deze vliegdekschepen vormen de ruggengraat van de hervormde Nederlandse marine. Beide schepen zijn in 2017 in dienst gekomen.

Ter bescherming van het Nederlandse luchtruim (onbekende passagierstoestellen de stuipen op het lijf jagen en dat soort taken) is de Nederlandse regering op zoek naar snelle onderscheppingsjagers. Hierover wordt in 2012 gedebatteerd. Een SP kamerlid zegt voor de grap in een debat dat men voor snelle en vooral goedkope vliegtuigen naar Rusland moet. Deze uitspraak herinnert een CDA kamerlid eraan dat hij gelezen had dat Rusland voor hun MIG-35 MFI project op zoek is naar een internationale partner. Deze keer worden de opties om de oosterse kant op te kijken niet honend weggelachen, en vertrekt een Nederlandse delegatie naar Rusland om met Mikoyan te onderhandelen.

Met name Stork kan veel betekenen voor Mikoyan, met hun kennis over (straal)turbines. Stork koopt zichzelf voor €200 miljoen in het project in, en deelt voor 24% in de winst van het MFI project. Ook gaan diverse Nederlandse ICT bedrijven een alliantie aan, onder de naam Dutch Avionics N.V. ofwel Duav. Zij werken mee aan de avionica van het toestel. Tegelijkertijd zegt de Nederlandse regering toe om vijfentwintig toestellen aan te schaffen, tegen een bedrag van anderhalf miljard euro. Als bonus word de russische belasting op westerse civiele vliegtuigen met 60% verminderd als de toestellen via een Nederlandse broker gekocht worden, of via Nederland geleased worden.

De ontwikkeling verloopt voorspoedig, en de eerste Mig-35 van de nieuwe generatie maakt zijn eerste vlucth op 4 oktober 2014. Drie dagen later vliegt de eerste Nederlandse testpiloot zijn rondjes in dit toestel. Hij is meteen verkocht. Uiterlijk is er vrijwel niets veranderd ten opzichte van de eerste "MFI". Wel heeft de input van Stork ervoor gezord dat de motor 30% zuiniger is, 10% stiller, en de max snelheid is gestegen van 2.448 naar 2.756 kilometer per uur. De SUpercruise blijft 1.224 kilometer per uur.
De Nederlandse toestellen worden afgeleverd tussen mei 2015 en juni 2016. Tien worden er op leeuwarden gestationeerd, Tien op Volkel, Vier staan op Rotterdam Airport gestationeerd, waarvan twee telkens in alarmconditie (airborne in 2 minuten na alarm). De laatste rouleert over diverse Nederlandse luchtmachtbassisen en civiele vliegvelden. Tevens neemt deze deel aan lucthmachtshows.

Dat was het korte inleidinkje op het vliegtuig dat ik wil gaan bouwen. Over het schema ben ik nog niet helemaal uit, maar het word in ieder geval penseelgeschilderd met revell aqua. Het toestel zelf heb ik nog niet in huis, maar ik ben van plan om donderdag even naar Aalsmeer te rijden om een 1:72 kitje van Revell op te pikken bij de LHS.

Ik neem maar 12,50 mee ofzo, dus dan blijft het koopspook ook wel rustig denk ik.
Afbeelding
(Bron Federation of American Scientists)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Laatst bijgewerkt door nguwland op di 09 dec, 2008 15:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kredietcrisis?
BerichtGeplaatst: wo 19 nov, 2008 8:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
hee,

wicked verhaal, kan met de huidige stand van zaken realistisch overkomen, maar 1 ding is zelfs voor een fantasie verhaal toch echt uit den boze:
Citaat:
Nederland, zag de bui al hangen en bevroor in het voorjaar van 2011 alle opties op JSF toestellen.


Dit zie ik nooit en te nimmer gebeuren. Wanneer over 4 jaar kabinet balkenende 14 geformeerd is zullen ze nog steeds naar de welbekende pijpen van dat hillbillie volk in amerika dansen en zullen blijven geloven in een amerikaans samenwerkingssysteem.

let wel: :wink: :wink: :wink:

succes met je 12.50 koopspookje (we noemen haar kasper zeg maar)

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kredietcrisis?
BerichtGeplaatst: wo 19 nov, 2008 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
darka schreef:
zullen ze nog steeds naar de welbekende pijpen van dat hillbillie volk in amerika dansen en zullen blijven geloven )


Niet zolang er geen rooie cent meer in Amerika te verdienen valt. Als het geld daar op is, is ook de interesse voor samenwerking met Amerika weg, maargoed, het blijft uiteraard een uit mijn wicked brain ontsproten verhaal.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2008 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Hoewel de bouw nog niet gestart is, is er al wel een vrij essentiele stap genomen. Inmiddels is de kit in huis. Het is de Revell 1:72 geworden, die voor een luttele 6,95 bij de LHS te koop ligt. Nu binnenkort bij de lokale hobbyboer wat potjes revell aqua halen en dan zijn ook de matrialen voor het grootste gedeelte binnen.

Afbeelding

Hier alvast een shot van de boxart. De kit zelf is in 2005 uitgegeven, en de mallen kunnen niet zoveel ouder zijn, aangezien de testvluchten van deze vogel vanaf 2000 zijn uitgevoerd.

Ik ben trouwens net even door mijn decalvoorraad heengegaan, en kwam tot de conclusie dat ik geen nederlandse roundels meer heb. Zou ik die misschien van iemand kunnen overnemen, of weet iemand een goedkoop (max €5,00) 1:72 kitje waar deze roundels in zitten?

En wat is het systeem van het registreren van vliegtuigen, welke letter zal een opvolger van een F-16 voor puur luchtverdediging waarschijnlijk krijgen?

To be continued...

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2008 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
mooie kit( de doos dan, binnenkant weet ik niet) kben benieuwd naar deze kist met nederlandse decals :P
voor zover ik weet zit er in de tailnummers geen vaste volgorde, kijk maar naar de NF-5, die begonnen met K-4012 bijv. terwijl de f-16 J heeft. dus op alfabetische volgorde is het sowieso niet.... maar of er echt een volgorde in zit, ik denk het niet( maarja wie ben ik....)

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 18:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2007 0:08 am
Berichten: 521
Woonplaats: Den Haag
Hallo Niek,

Impossant verhaal zeg en leuke kit zotezien. Even over de Roundels die heb ik nog wel liggen denk ik van een Apache alleen erg?

Zo niet hoor ik het wel via de PB.

Cheers Stephan

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
De bouw wordt nog even uitgesteld. Nadat ik bedacht dat ik geen terpentine meer had, heb ik besloten om die enamel based troep van revell en Humbrol niet meer te gebruiken, en vanaf nu enkel nog maar met revell aqua of andere watergebaseerde verven te gebruiken.
(Ik bouw op mijn slaapkamer, en hoewel het raam 's nachts altijd openstaat, zijn die dampen van enamelgebaseerde verf en de bijbehorende oplosmiddelen niet bijster bevordelijk voor je gezondheid).

Ik zal binnenkort mijn restant enamelverf eens op marktplaats deponeren.

De gietstukken lijken trouwens van wisselende kwaliteit te zijn. Ik zag in de gietramen supercrispy gegoten gietstukken, maar ook gietstukken van bedenkelijke kwaliteit. Maar goed, het is natuurlijk een Mig die ik aan het bouwen ben, dus da's opzich dan wel weer realistisch natuurlijk.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2008 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
nguwland schreef:
Maar goed, het is natuurlijk een Mig die ik aan het bouwen ben, dus da's opzich dan wel weer realistisch natuurlijk.


Zo sprak ik eens een vlieger van een russisch regeringstoestel. Overal butsen en deuken. Kortom, hier zou geen museum een kist van die kwaliteit willen. Zijn antwoord?..........

Dit gekke ding vliegt ook nog wel zonder vleugels. Zolang je er maar brandstof in gooit.

Ik wens je bij deze succes met je brouwsel en maak er ook voor die centen wat moois van.

BTW Aquacolor, daar krijg je zeker geen spijt van. Ik weet niet of je het op de model sproeit of kwast. Ik doe het laatste en krijg het er streeploos op. Fantastisch spul. Ik zit met een bakkie water aan de keukentafel en kan eindeloos van kleur wisselen en dompel daarvoor slecht mijn kwast een aantal keer onderwater en veeg het droog.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2008 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik kwast nog gewoon ouderwets. Binnenkort eens een bezoekje aan één van de grote steden hier in de nabijheid (Lees Den Haag of Rotterdam) brengen, want in Delft is de aquaverf uiteraard nergens te krijgen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 nov, 2008 16:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
nguwland schreef:
Ik ben trouwens net even door mijn decalvoorraad heengegaan, en kwam tot de conclusie dat ik geen nederlandse roundels meer heb. Zou ik die misschien van iemand kunnen overnemen, of weet iemand een goedkoop (max €5,00) 1:72 kitje waar deze roundels in zitten?



Ik heb nog een hoopje roundels voor de KLU liggen van verschillende vliegertjes op 1/72 en 1/48, ik wil ze gerust ruilen voor wat Belgische.
Stuur maar PB indien interesse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement