Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2008 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ook ik zal me wagen aan een typhoon.
Waarom?
-prijs
-vond het altijd wel een leuke bak maar heb nooit een reden gevonden om m te brouwen
-potentieel voor opvolger
-vind wel dat nl m in het eggie moet aanschaffen

kort gelezen over de verhaal kleuren van die andere typh. heb ik besloten om google earth maar es te openen en es te kijken hoe nederland er vanaf globaal 7 kilometer hoogte eruit ziet.
ik ben daarbij op dit plaatje gekomen wat voor mij als voorbeeld voor mn camo-schema zal gaan dienen

Afbeelding

Over het model..
Ik hoef geen foto's van de inhoud te maken. die staan voldoende op dit forum en zodoende zal ook iedereen wel weten wat er in de doos zit.
Verder maak ik er een bak van 323 van. Uiteraar uit Fightertown Liwadden. mien stedsie weest wel

voor zover deze intro.
ik wens iedereen veel brouw-fun

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op do 29 jan, 2009 13:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2008 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Mooi man, nog een typhoon.
Begrijp ik nou dat je hem een splintercamo wil geven net als de zweden.
Dat lijkt me erg mooi. Ik ben sowieso wel een fan van die splintercamo van de zweden.

succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 okt, 2008 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
dat is inderdaad wel een beetje de insteek. Ben ook altijd wel fan geweest van het zweedse militaire spul
Heb zelf op de leopard gereden en daardoor uiteraard ook bekeken hoe de zweden dat ding hebben verbeterd. Super gewoon.
Verder de zweedse kisten... Geweldig. Toch heb ik er voor gekozen niet de grippen te bouwen ondanks dat dit een waardige opvolger zou kunnen zijn. Doe ik dat wel dan vind ik dat ik teveel een zweedse kist met nederlandse stikkerts erop aan het maken ben.
Daarom de ef met splintercamo my way.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooi schema zal het worden. Zeker de Teleac-cursus 'creatief met tape' gevolgd :lol: :lol:

Suc6

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 15:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
Zeker de Teleac-cursus 'creatief met tape' gevolgd :lol: :lol:

Suc6

René


ben druk bezig. Heb net aflevering 1 gevolgd. met als thema, verschillende soorten tape voor verschillende doeleinden...


vanmorgen begonnen met mn typh. cockpitje is karig, maar ja 1/72
2 x schietstoeltje naar eigen inzicht ingekliederd. drogen onder de fohn. beetje p+ erover. 2 x helftjes van de typh. incl 2 pitje er tegen en -in. en daar het eerste minpuntje... Lood. Dat heb je niet echt veel nodig wanneer je voornamelijk voortgetrokken vliegdingen maakt.
ware het niet dat ik buiten het bouwpakketten, surfen, werken en vriendin ook nog wel es met een hengeltje langs het water zit, dus lood moet geen probleem zijn.....
Ships, viskoffer pleite. met uiteraard ook het vislood. Hmmm en nu dan....

(kijkt op klok en ziet tot zn blijdschap dat het tijd is om naar werk te gaan. dus morgen maar ff verder met loodzut.
Hoe zit het met de kit zelf??
pit was redelijk. de stoeltjes zijn 5 onderdelen, waarvan vooral de hoofdsteun wat verwarring brengt. verder komt er achter de stoel nog het lanceergebeuren wat uiteraard te lang is (daar trap ik nog een keer in) dus als je het volgens de beschrijving doet, komt meneer de toekomstige KLu piloot met zn schedel tegen het plastic aan. dus stukkie afknippen onder het mom van.. Dat zie je later nooooooiiiitt weer terug. Result: Het fits.
twee romphelften gaan goed tegen elkaar aan zonder alteveel noemenswaardige gleuven.
Daarna komen de uitlaatjes. Iemand enig idee of je bij iedere twin-engine het zelfde principe tegenkomt als bij de tomcat?? 1 open en 1 dichte nozzle??
Heb ze nu nog allebei gelijk, maar dat kan nog aangepast worden.

Affijn. tot zover de update.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Jij schiet al lekker op zo te zien ( lezen)
Ik helaas niet, ik ben vorige week door mijn rug gegaan en kan daardoor niet lang rechtop zitten. En als ik al rechtop zit kan ik niet voorover buigen om de kleine dingen te doen. Dus ik ben bang dat mijn EF voorlopig even stil ligt.
Maar ik zal deze goed volgen zodat ik weet wat me te wachten staat.

oh ja, heb jij ook twee flinke sinkholes in de hoofdsteunen van de schietstoelen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
knutselsmurf schreef:
oh ja, heb jij ook twee flinke sinkholes in de hoofdsteunen van de schietstoelen?


ja, mega, en ik maar denken dat die dingen als hoofdsteun dienden.
Dat doen ze ook wel, maar das de achterkant. Daarom laat ik ze maar na enkel wat schuren voor wat het is.
Was wel wat onduidelijk op de bouwtekening, maar toen ik ze voor de gein maar es achterstevoren probeerde zag het er allemaal een stuk beter uit. Sinkholes dus naar achteren.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
nu begin ik te twijfelen of is ze dan wel goed heb zitten.
ik zal eens kijken



even een foto gemaakt
Afbeelding

zo zien ze er bij mij uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 19:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
die heb ik er bij mij niet in zitten. Ze zitten bij jou wel goed.

overigens is dit piece of ceek voor een knutselsmurf om dit weg te krijgen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
inmiddels een week verder of zo. en op zich wel wat gedaan.
Vooral dingen besteld en gekocht. Vallejo Air, Lozenge Decals, Alclad Jet exhaust. Suchoi Su37.
Allemaal leuke hebbedingetjes.

Maar mn EF... druk aan het plakken, schuren, schilderen. in het geheel vergeten foto's te maken. Dat heb ik vanmorgen maar gedaan, dus morgen een paar picca's bij dit gebeuren.
De canopy had een lijn overdwars van voor naar achter dus daar heb ik schuurpapier overheen gedaan. eerst 600, daarna 1500, 2000 en uiteindelijk 3000. Als laatste met mn electrische tandenstoker en tandpasta het geheel nog wat frisser poetsen. Daarna na-frissen met Jif en als allerlaatste het welbekende peeplus gedingest. Lijntje weg en prima resultaat. Wellicht dat ik m nog met smoke behandel omdat het steeds warmer en zonniger wordt boven de toekomstige KLu kistjes.

Ook het lood was in huis dus ik heb (hoop ik) voldoende lood gebruikt. Heb op dit forum gelezen dat er niet normaal veel lood in moest, dus ik heb geprobeerd me daar aan tehouden. Weet geen hoeveelheid, maar ik ben maar gewoon lekker bezig gegaan om alle loze ruimtes te vullen met houtlijm en lood.
Van een knutselsmurf heb ik de vrouwlijke rondingen van Diana binnen, dus die gaan binnenkort de tail-art vormen. Thnx daarvoor!!
Over mn camo schema ben ik nog niet uit hoe ik dat aan ga pakken.

ik zeg: Laat je verrassen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement