Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 16:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Waarom koopt nederland niet gewoon gloednieuwe block 52's??

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
darka schreef:

Maar volgens mij zou dit een project zijn met mogelijke opvolgers voor de f16 en m.i. niet zozeer om het lijstje dat de KLu (lees ministerie van Def) hanteert.
Dus eigenlijk is alles dat na ik meende 1980 gemaakt is en dezelfde taken heeft als de f16.


Dat is precies wat ik met mijn post wilde zeggen. Het ging mij ook niet om het lijstje van de KLu, da's meer een startpunt met de voor de hand liggende kandidaten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
SPARTAN117NL schreef:
Waarom koopt nederland niet gewoon gloednieuwe block 52's??


Ben na 20 (sorry, bijna 30) jaar wel uitgekeken op de f16
Vind het erg jammer dat ik nooit de starfighter bewust heb zien/horen vliegen.
heb laatst de rafale gezien en dat vind ik een zeer mooi vliegtuig. Ik hoop dat ze in D.H. wakker worden en een ander ding doen dan die *&(^ F35 JSF kopen.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
kben t opzich met je eens darka, die JSF ziet er niet uit(mijn mening: lelijke badkuip). Maar ik zeg wel als toekomstig monteur bij de KLu dat de JSF er wat de techniek betreft toch met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 20:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
misschien een beetje kortzichtig mijnerzijds...

maar wanneer je bij defensie werkt is het je toch om het even of je een jsf saboteert of wanneer je aan een rafale sleutelt

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
Ja techniek leuk als het werkt.
De jsf is inderdaad heel complex maar het moet ook allemaal werken en al die extra deurtjes die open en dicht kunnen gaan vragen dus extra onderhoud op lange termijn. Ook weegt dit vrij veel en kijk ge jsf is te zwaar.
En in vredestijd heb je tijd om alles na te kijken maar in oorlogstijd welja moet het werken zo lang mogelijk. En is het kapot moet het snel te fixen zijn. en dat mis ik een beetje.
Complex is mooi om van te leren maar is het functioneel? dat mis ik een beetje.
Geef mij maar europese kwaliteit! afhangen van de amerikanen is nooit handig.

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
darka schreef:

maar wanneer je bij defensie werkt is het je toch om het even of je een jsf saboteert of wanneer je aan een rafale sleutelt


dat zal inderdaad per persoon afhankelijk zijn. mij lijkt de JSF leuk om aan te sleutelen, maar om bij de open dagen als demo-kist te zien heb ik toch liever de gripen of rafale of nog beter de typhoon

_________________
_______________________________________
Henri

Vliegen is een irritante onderbreking van het onderhoud.

huidige projecten:
F-16 J-055 1:48:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=23376


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Als ze de rafale kopen hoop ik wel dat de fransozen zo slim zijn geweest om de amerikaanse maten over te nemen. Anders kan de KLu lekker alle oude steek en dopsleuteltjes weggooien en metrisch spul kopen.

Om nog maar te zwijgen voor de cursus Frans die de monteurs moeten gaan volgen om de handboeken te kunnen begrijpen.

Echt jongens, de keuze voor de opvolger gaat niet uitsluitend om wat het mooiste/goedkoopste/slimste toestel is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Citaat:
Om nog maar te zwijgen voor de cursus Frans die de monteurs moeten gaan volgen om de handboeken te kunnen begrijpen.


Ehh, verwacht je nou echt dat ze een compleet vliegtuig bouwen, maar niet zo slim zijn om dr een engelstalig handboek bij te doen? :roll:


Laatst bijgewerkt door Joeyy op vr 17 okt, 2008 0:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 okt, 2008 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
Euhm, de standaard taal in de luchtvaart is engels meen ik eens gemerkt te hebben. :lol:
En ook de afmetingen zijn standaard tegenwoordig.
hoe doe je anders een noodherstelling aan een airbus in amerika ? Aangezien dit ook een frans toestel is.(ja tenzij je een team van europa laat overkomen met gereedschap en de juiste handleiding maar al die kosten in deze tijden is niet echt haalbaar)
Iedere onenigheid in afmetingen tussen landen onderling kan tot fouten leiden. En ik denk dat de luchtvaartsector er alles aan doet om dit te vermijden.

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Laatst bijgewerkt door stijnzor op vr 17 okt, 2008 0:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement