Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 nov, 2008 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Ik was vandaag bij de lokale modelbouwzaak, en zag daar ineens deze kit liggen voor maar €7,99. En tegelijkertijd schoot mij het idee te binnen dat dit wel iets moois voor de BCC-tribute was. Dus bij deze! :wink:

Om wie gaat het? Charles Lindbergh dus, hij mag toch wel een luchtvaart pionier genoemd worden! Deze man heeft in 1927 faam gemaakt door als eerste een solovlucht over de atlantische oceaan te maken zonder tussenstop. Hij vloog van New York naar Parijs in 33,5 uur en overbrugde daarmee zo'n 6000KM

Welk model heb jij gekozen om deze persoon te herinneren?
Dat is de ''Spirit of St. Louis'' een zilveren eendekker. Lindbergh kocht dit toestel voor zo'n $25.000,- .

Waarom heb je gekozen voor deze persoon en het bijbehorende model?
Omdat het toch wel een hele grote prestatie is geweest voor die tijd. Dat iemand met zo'n toestel 33,5 uur achtereen kan vliegen, vind ik erg knap.
Daar komt ook nog bij dat in de jaren twintig de luchtvaart nog in haar kinderschoenen stond en het leek onmogelijk om de Atlantische Oceaan in één keer per vliegtuig over te steken.

tot slot nog een klein stukje Info:

Na de geslaagde recordpoging werd Lindbergh in New York als een grote held binnengehaald. Aan beide zijden van de oceaan was hij op slag beroemd geraakt. In mei 1929 trad hij in het huwelijk met Anne Morrow, de dochter van een ambassadeur. Anne Morrow vloog enkele jaren als zijn co-piloot en navigator op vluchten in binnen- en buitenland. Ook was Charles Lindbergh actief als technisch adviseur voor twee luchtvaartmaatschappijen.

n maart 1932 werd de tweejarige zoon, Charles Augustus, gekidnapt vanuit het huis van de familie in Hopewell bij New York. Het kind bleek vermoord en door de populariteit van Charles Lindbergh werd dit één van de meest besproken misdaden van de jaren dertig. Pas na 1936 keerde de rust rond de familie Lindbergh terug, nadat de dader Bruno Hauptmann was veroordeeld en geëxecuteerd.

Dit alles tezamen vindt ik dus een goede reden voor een Tribute aan Charles Lindbergh

Even wat foto's en dan aan de slag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grts JFCB89 8)


Laatst bijgewerkt door JFCB89 op zo 11 jan, 2009 14:14 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 nov, 2008 17:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Dat ziet er een leuke kit uit :D

Veel succes.

Groeten, Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Fantasties mooi doos je heb je uit gekozen voor de tribute.
Heel erg veel succes met de bouw van deze.

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
UPDATE

Stilletjes aan begonnen met de bouw,

En heb stap 1 van de cockpit af. Niet te veel moeite maar toch ff een fotootje.

Afbeelding

Nu rustig verder met de rest van de body :wink:

Tot de volgende update maar weer 8)

Grtz JFCB89


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Modelstate schreef:
Fantasties mooi doos je heb je uit gekozen voor de tribute.
Heel erg veel succes met de bouw van deze.

Arno.


Dank je wel, Hij was erg goedkoop €7,99 dus daar wil ik wel wat mee proberen voor de tribute natuurlijk! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
JFCB89 schreef:
Hij was erg goedkoop €7,99 dus daar wil ik wel wat mee proberen voor de tribute natuurlijk! :wink:


Als je er maar plezier mee hebt om het te bouwen en wie weet zie je dingen in de kit die je misschien toch iets anders zou willen zien.
Dan ben je dus al aan het modificeren.

Succes,
Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 nov, 2008 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Citaat:
Als je er maar plezier mee hebt om het te bouwen en wie weet zie je dingen in de kit die je misschien toch iets anders zou willen zien.
Dan ben je dus al aan het modificeren.


Daar heb je inderdaad een punt :wink: Het hoeft ook niet altijd duur te zijn hea 8)

Grts JFCB89


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 0:16 am 
Succes met deze tribute en...een prijs zegt niets over wat er straks op tafel staat, want daar ben je zelf bij! Maak er wat moois van. De cockpit ziet er alvast keurig uit! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Mooi begin!
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 08 nov, 2008 17:30 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Den Haag
Ook van mij ff een lovende reactie, dat begin stukje wat je hierboven laat zien is al echt geweldig goed gelukt zo te zien! Die bouwdozen van Revell zijn ook puur genieten....

Ja die Lindbergh was me er eentje, wist je dat hij ook betrokken raakte bij de raket-projecten van de eenzame uitvinder Goddard? Goddard hed nog speciaal voor hem een lancering klaar gezet, helaas ontplofde de raket.op het launchpad maar Lindbergh bleeft in hem geloven!

_________________
Groet van Erik
Raketfanaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Mooi begin!
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Erik van Glabbeek schreef:
Ja die Lindbergh was me er eentje, wist je dat hij ook betrokken raakte bij de raket-projecten van de eenzame uitvinder Goddard? Goddard hed nog speciaal voor hem een lancering klaar gezet, helaas ontplofde de raket.op het launchpad maar Lindbergh bleeft in hem geloven!


Neen daar had ik nog nooit iets over gehoord eigenlijk :wink: Best interessant eigenlijk. Ik zal eens wat gaan zoeken op internet.

En over de dozen van revell, tja de een is hartstikke goed maar vooral de wat oudere geven nog wel eens problemen, qua pasvorm e.d

Bedankt voor de reactie maar weer! :lol:

Gr. JFCB89 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement