Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 14:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 8:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Tja, zal ik dan maar de eerste zijn? We binnen natuurlijk deze Tribute met de 3 vragen:
Wie: Richard Burns
Wat: Subaru Impreza WRC 2001
Waarom: Ik heb gekozen voor het 2001 model, omdat Richard in dit jaar samen met zijn bijrijder Robert Reid het Wereldkampioenschap binnen sleepte. Exact 5 jaar na deze overwinning heeft Richard de strijd met kanker verloren op een leeftijd van 34 jaar. Hij zal herrinerd worden als een van de beste Subaru rijders alle tijden, het enige merk waarmee hij het Wereldkampioenschap te pakken kon krijgen.

Ok, dan de doos. De bouwdoos is de 2001 WRC auto van Tamiya in schaal 1:24. Deze doos is uitgegeven in de Rally van Groot Brittanië, waarin ik hem ook ga bouwen. Dit omdat Richard natuurlijk een op en top Brit was. Ik zal alvast een foto plaatsen van de doos en de inhoud, de rest komt deze avond:
Afbeelding
Afbeelding

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op zo 05 okt, 2008 18:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 9:42 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Mooi intro al.

Veel inhoud zo te zien.
Succes met de bouw. En natuurlijk veel plezier.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 10:37 am 
Net als de inbreng van Arno een hele mooie auto!
Heel veel succes, kerel! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 12:30 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
En ik maar denken dat ik van mijn geloof was afgevallen... Komt Gerwin ineens aan met een niet-Ferrari. Sterker nog, het is een Aziatisch product. Maar wel een mooie ;) :)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Succes met deze mooie rally wagen!

TOm

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Een subaru voor Thegs :? kan interesant worden.
Dit ga ik volgen !

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2008 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ik wnes je veel succes hoor.
Leuke kit ook.

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Nou, ik wacht nog even op een klein bestellinkje met de laatste spulletjes voordat we echt helemaal goed van start kunnen. Dus helaas nog geen bouwstappen, maar ik was er dit weekend ook niet. Wel heb ik de voorbereiding gedaan, dus doos doorgespit, spulletjes erbij gekocht, bestelling gedaan, foto's gezocht en veel gelezen over deze bak. Dat is dus ook even wat ik erbij ga vermelden, om het zo compleet mogelijk te maken. Oftewel, we beginnen bij de inhoud van deze Tamiya doos. Ik als een soort Revell bouwer sta echt versteld van wat ik tegenkwam toen ik de doos uitpakte. Zoveel onderdelen, decals en andere troep, werkelijk alles zit erbij.
We beginnen bij de eerste sprue, deze bevat de voornaamste bodydelen van de Impreza. De body, de vleugels, luchthappers, spiegels en de bodemplaat en bijbehorende rolkooi. Dit zijn de onderdelen die in World Rally Blue gespoten moeten worden, dus zijn deze gegoten in blauw metallic plastic:
Afbeelding
Dat ziet er in eerste instantie al erg goed uit, lekker veel details en ruimte om lekker aan de gang te gaan met eigen spul. Dan hebben we drie kleinere spue's die alle andere delen bevaten. Interieur, ophanging en de lichtbakken, allemaal uit zwart en grijs plastic gegoten. De lichtbakken en delen van het interieur in het zwart, deze behoren carbon te zijn, vandaar de donkere basis:
Afbeelding
Natuurlijk zit er een leuk setje wielen bij deze auto met de bijbehorende banden. Leuk profiel erop, stukken beter als ik bij een menig Revell kitje heb gezien. Ook de montage van de wielen met een rubber sluitinkje zoals ik bij Fujimi ook heb gezien is bijgeleverd. Leuke bijkomstigheid zijn twee kleine sprue's met rallycoureurs, zodat je het interieur compleet kan maken. Niet voor mij weggelegd, maar er zitten ook helmen en koptelefoons bij. Deze zijn natuurlijk wel interessant voor het detailleren en het maken van een special voor Richard:
Afbeelding
Voor de laatste sprue's kwamen uiteraard de clearparts naar buiten. Leuke ramenpartijen, boel lampenglazen voor de voorkant en voorgekleurde achterlichten. Dit scheelt weer wat werk en ze zijn perfect gedetailleerd bestaande uit meerdere stukken:
Afbeelding
Dan zat er onder in de doos nog een pakketje papieren. Hier is een uitvouwbare bouwhandleiding te binden die erg netjes te begrijpen is. Ook zit er een apart vel bij voor de kleuren en details aan de body zowel voor het plaatsen van de decals. Over de decals gesproken, uiteraard zaten er maar liefst twee vel perfect uitziende decals bij waaraan ik een beste klus zal hebben deze erop te gaan leggen. Tot mijn verbazing was er nog meer. Er zitten zelfklevende afplakkers bij voor de ruiten, metal transfers voor de spiegels, chroomfolie voor achter de lichtpartijen en natuurlijk een stukje gaas:
Afbeelding
Al met al een hele doos vol waar ik al een best kluif aan ga hebben en zeker iets moois van kan gaan maken. Maar ik zou Gerwin niet zijn als ik toch nog andere dingen zou willen toevoegen. Vandaar even een opsomming met wat ik nog ga toevoegen. Van Mr. Model heb ik een setje Aziatische autoemblemen uit Photo Etch, waarvan ik waarschijnlijk het Subaru embleem aan de voorkant ga plaatsen. Van dezelfde fabrikant heb ik een setje popnagels en schroeven uit Photo Etch, die wellicht hun plekje op het model gaan vinden. Dan heb ik van Crazy Modeler snelsluitingen voor de motorkap en de kofferbak. Deze heeft Tamiya bijgesloten maar ik zal ter zijner tijd kijken of de Photo Etch delen een toegevoegde waarde gaan hebben. Dan komen en twee rally antennes van Scale Production op het dak, deze vervangen de oversized sprieten van Tamiya. Omdat het model een flink aantal carbon en kevlar onderdelen heeft, zullen er verschillende variaties decals gebruikt gaan worden. Deze zijn allen van Scale Motorsport, waarvan er ook een templateset in bestelling is. Deze set bevat alle templates zodat deze uit het carbon gesneden kunnen worden en het model gaan opfleuren. Als laaste zit bij diezelfde bestelling de kleur voor dit monster. Het zal natuurlijk Wordt Rally Blue worden, afkomstig van Zero Paints:
Afbeelding
En boel spullen, een boel ideeën, nu maar kijken of ik ze eens in 6 maanden kan realiseren.
Dan wat informatie omtrent de auto zelf. In 1992 kwam Subaru op de markt met de Impreza, de opvolger van de Leone (onbekend binnen Europa). Subaru staat bekend op zijn permanente vierwielaandrijvind en het gebruik van Boxer techniek onder kap. Dit nieuwe model had deze eigenschappen uiteraard ook wat heb samen met zijn uiterlijk erg populair maken binnen de tuning- en racewereld. Uiteraard kwam er buiten de standaardversie (met een 1.6 liter motor), de zogenaamde GT Turbo uitvoering. Deze 2.0 liter had een een Turbo en genereerde 211 pk. In combinatie met het welbekende All Wheel Drive was dit een leuk stukje speelgoed wat binnen 6.6 seconden naar de 100 km/h knalde. In 1994 gebeurde het dan ook dan Subaru hun GT Turbo ontwikkelde naar een bloedsnelle rally versie. Deze staat inmiddels bekend als de Impreza 555, waarmee Colin McRae de eerste overwinning behaalde in 1995. Toen was eigenlijk het hek van de dam en Subaru ontwikkelde door tot de topversie van dit modeltype. Ze kwamen met de 22B uitvoering die in de straatversie zelf snufjes als ijswater voor de intercooler om maximale prestaties te leveren.
Toen Subaru in 2001 met een totaal nieuwe Impreza op de markt kwam, moest de rallyvariant uiteraard mee veranderen. Er werd een nieuwe World Rally Car ontwikkeld die met een moderne 2.0 liter boxermotor rond de 300 pk leverde. In dit jaar stapte Richard wederom achter het stuur van de Subaru, waar hij inmiddels al 3 jaar reed. Nog nooit was het wereldkampioen geworden en dat leek er weer niet van te komen. Het seizoen met de nieuwe auto begon bar slecht en er werden slecht 3 punten uit 3 rally's gescoord. Gelukkig lieten zowel Subaru als Richard de moed niet zakken en dit werd in de tweede helft van het kampioenschap beloond. De concurenten lieten punten liggen en Richard beklom meerdere malen het podium. Het rallyseizoen werd beloond met het wereldkampioenschap. Dit was voor Subaru niet het eerste wereldkampioenschap, maar wel een belangrijke omdat de het nieuwe rallykanon zich bewezen had. Wie zich nog meer bewezen had, was Richard. Het won zijn eerste wereldkampioen en was zelfs de eerste wereldkampioen van Britse bodem.

Voor zover de achtergrond over de kit en de auto. Wat maakt mij nou zo gedreven om er echt eens iets van de maken? Zoals een aantal van jullie wel weten zit mijn vader al 25 jaar in de autowereld en is sinds een aantal jaren mede-eigenaar van een autobedrijf. Toen wij in 2006 een Subaru dealerschap kregen (naast een Daihatsu dealerschap) ging er een wereld voor me open. Schitterende modellen en spetterende techniek. Als klap op de vuurpijl kregen wij prive een 2007 model Impreza WRX voor de kiezen. Dit een een afgeleide van de WRC modellen als homologatie voor de FIA. De waardes van 230 pk en 320 nm koppel zijn erg interessant kan ik jullie vertellen en na het besturen van zo'n bak ben je voor de rest van je leven verliefd. Wetende wat deze machine kan, wat deze heren voelen en doen (althans, binnen de perken van het rijden op de weg), ga ik proberen een schitterend model neer te zetten voor een grote held! Let the build begin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Laatst bijgewerkt door Thegs op zo 05 okt, 2008 19:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ziet er allenmaal erg goed uit hoor.
Een ding viel me wel op dat je 2x de eerste foto hebt gebruikt maar dan de 2de keer bij een ander stuk tekst.
Verder heb je veele extra details.
En veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel infotmatie(Die ik niet gelezen heb,Want dan zou ik hier nog wel een kleine 15 min zitten :oops: )

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 19:42 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Tja, wat moet ik hier nu op schrijven, dit is wel een heel mooi verzorgd intro. En ik denk dat dit toch wel een van de mooiste is die ik gezien heb.

Verder zie ik dat je nu vol lof bent over Revell. Ik weet dat Revell nu met nieuwe mallen bezig en daardoor misschien een mooier resultaat weet te halen. Maar het is wel erg fijn dat je dat nu zo hebt.

Ik ben wel heel benieuwd hoe je die pe allemaal aan gaat brengen.

Ik heb alleen niet gezien, of er een motor is zit. En zo ja. Ga je die dan ook nog helemaal bouwen en voorzien van alle detail.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement