Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Rik er zit geen motor in.
Dat kom je vrijweinig tegen bij Tamiya.
Wel heel veel bij Revell.

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Ahaaa, nog een rallywagen... Je zal je handen vol hebben met al die extra's... Succes alvast !!

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 21:32 pm 
:shock: oempf... :shock:
Da's een beste... :roll:

Mooi intro, gave kit, superveel extra's en een goede modelbrouwer...alle ingrediënten voor een spetterend project zijn aanwezig! Succes, maatje!

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2008 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
@ Tompidom, die foto had je scherp opgemerkt. Beetje zwaar weekend gehad, dan gaat het gauw fout met meerdere foto's he. Over de info, tja het is voor mezelf om even op een rijtje te zetten hoe en wat en verder is het leuk voor de mensen die iets meer willen weten omtrent het project.

@ Rik, wat je hier op moet schrijven, nou niks hoor. Ik vind het al prettig genoeg dat jullie mee lezen. En over Revell, tot op heden heb ik eigenlijk niet anders gebouwd als Revell. Wel wat gesnuffeld bij andere merken, maar meer als dat ook niet. Mijn ervaring is, Revell bezorgd je veel werk, maar dat vind ik juist de uitdaging. Dan ben je wel echt bezig om een bijzonder model neer te zetten. Dat zal bij deze Tamiya doos iets makkelijker gaan gok ik zo.
Over de kit, er zit inderdaad geen motor in de kit. Dit zijn de zogenaamde curbside modellen, die alleen iets details aan de bodemplaat hebben. De nadruk zal het bij deze bouw echt gaan zitten in de body en het interieur. En al dat PE aanbrengen, ja dat moet ik zelf ook nog uitvogelen, heb het nog niet eerder gebruikt (wel bulten van op voorraad :roll: ).

De rest uiteraard ook bedankt, ik me best doen er iets onzettend moois van te maken. Gisteravond toch een klein beginnetje gemaakt, dus hoop snel weer iets te kunnen updaten.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Zo, dan weer even een berichtje van hier. Ondanks erg weinig tijd vanwege mij stage en het wachten op de laatste spulletjes, toch maar geprobeerd een klein beginnetje te maken. Als eerste even de kleine bestelling die binnen is gekomen. Als eerste het belangrijkste voor op het model, de kleuren. Zoals al eerder vermeld heb ik het originele World Rally Blue van Subaru besteld via Zero Paints. Daarnaast heb ik nog een potje glanzend zwart mee besteld, als ondergrond voor de Alclad II lakken. Dat ga ik dus ook eens iets verder proberen te gebruiken bij de bouw van dit model (voor zover ik het nodig ga hebben):
Afbeelding
Daarnaast zijn er van Scale Motorsport carbon decals met templates binnen gekomen. Met de carbon- en kevlar decals was ik al bekend en die zijn van hoge kwaliteit en goed mee te werken. Nu hebben ze bij deze special de templates aan de achterkant van de decals geprint, zodat het een kwestie is van uitknippen en decallen die hap. Nu heb ik altijd wat moeite gehad met het voorbereiden van de decals, dus hoop hiermee iets meer ervaring te krijgen:
Afbeelding
Dan het eerste klusje wat ik altijd doe bij een bouwdoos, de body erbij pakken. En tja, zoals de meeste wel weten, ben ik een bouwer die veel Revell doet. Dit is in principe de eerste Tamiya bouwdoos en dat is een verademing kan ik jullie vertellen. Ik heb nog niet eerder een zo netjes gegoten, gedetailleerd en strak body gezien. De gietnaden zijn minimaal, slecht de voorbumper en de achterbumper hebben een klein spoor daarvan. Maar niks was een simpel schuurpapiertje niet op kan lossen. Het enige wat me opvalt, is dat de paneellijnen erg ondiep zijn. Ik heb ook verschillende modellen op internet bekeken en die liepen dan vaak vol met blanke lak, waardoor het wel erg vlak wordt. Als eerst dus even een overzicht van de body, met een voorbeeld van de enorme gietnaden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nou en daar ben ik dus mee aan het werk gegaan. Ik heb een panelscriber van BMF en dat is een heerlijk ding. Daarmee fiets je als het ware door de paneellijnen en het resultaat maakt het model een stuk levendiger. Toen ik de paneellijnen uitgediept had, ben ik gaan schuren. Eers wat details en gietnaden weggeschuurd met een grove schuurpad van Mipa. Daarna de hele body langsgelopen met een fijnere pad, waarna de body eigenlijk al klaar is voor primer:
Afbeelding
Het is eigenlijk zo kleine begin, maar bij deze Tamiya kit was het ook echt in een poep en een zucht voor elkaar. Normaal gesproken was ik nu al uren kwijt aan het voorbereiden voor de verflagen. Nu komende week eens tijd zien te maken voor het spuiten van de primer en de eerste kleur.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 8:47 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Netjes netjes... Helaas is ook Tamiya niet altijd zaligmakend, maar wel goed dat jij hier een van hun betere modellen te pakken hebt.

Zero paints had jij toch al eerder gespoten, toch?

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 8:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 aug, 2007 21:07 pm
Berichten: 1265
Hallo

Ik vond een super intreesante intro ...

Nu ik zou wel voor stellen om luchthappers en dergelijke te monteren hoor. soms is hier en daar dan nog wat schuurwerk nodig :lol: 8)


Groeten djoene


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
@ Arno, ik heb inderdaad al vaker met Zero Paints gewerkt, dus ik ga er van uit dat het goed komt. Maar dat gaan we binnenkort zien dan.

@ joene, ja dat is de volgende stap he. Zoveel mogelijk happertjes en spoilers monteren voordat hij in de primer gaat. Dat probeer ik overigens bij alles te doen, eerst even passen en verlijmen, ook om kleurverschillen te voorkomen. Zeker met metallic lak is dat erg belangrijk.

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ziet er al erg goed uit hoor.
Ben benieuwd hoe je subaru bleu eruit komt.
Maar even een vraagje.
Kan je gelijk spuiten met Zero paints?
Zonder te verdunnen enz..

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Tamiya is inderdaad meestal van prima kwaliteit. Toch kun je wel eens wat anders in de doos hebben zoals hun oudere modellen...

Veel succes verder !

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement