Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 0:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Groepsbouw: DE WINNAAR!
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2008 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
In dit topic zullen we volgende week gaan stemmen volgens het ´top-drietjes-systeem´ zoals bij de BCC ook gebeurd, ik zal het tegen die tijd nog wel uitleggen voor mensen die niet weten wat het is. Tot die tijd staat dit topic op slot en wordt het alleen gebruikt als overzicht voor de al afgeronde modellen.
Voor de mensen die willen gaan stemmen vraag ik om nu vast de bouwverslagen (snel) door te nemen voor als je dat nog niet gedaan hebt en niet slechts uit te gaan van de enkele eindfoto´s die hier staan.

Voor degenen die zich nog niet hebben afgemeld en nog bezig zijn: donderdagavond 1 januari rond 9 uur moeten de eindfoto´s binnen zijn, anders kun je niet meedoen!
Als je model er al redelijk goed uitziet en je met je onafgemaakte model mee wil doen in de stemronde, stuur mij dan een PB.


markjobse - Boeing 737-300 easyJet.com 1:144
Afbeelding

JFCB89 - BAe 146-100 TNT 1:144
Afbeelding

merlijn432 - Piper PA-18 Super Cub 1:32
Afbeelding

Karel - Boeing 767-300ER KLM 1:144
Afbeelding

TheFlyingDutchman - BAe 146-100 Air Malta 1:144
Afbeelding

Biggles - Piper Cherokee 1:72
Afbeelding

erwin.H -
Junkers JU-52
NOG NIET AFGEROND, DOET WEL MEE MET STEMRONDE
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op ma 05 jan, 2009 22:39 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ladies and gentlemen, het is donderdagavond 1 januari 2009, 21:00 (geweest) wat betekent dat de European Civil Aviation Groepsbouw is afgesloten! Dit topic open ik nu waarna je je stem uit kunt brengen.
Kijk goed naar de eindfoto´s en neem eventueel de bouwverslagen nog eens door, door op de bovenstaande links te klikken. De hierboven geplaatste foto´s staan er slechts als overzicht, baseer je niet op die ene foto.

Stemmen gaat als volgt:

-----

De nummer 1 krijgt 3 punten, nummer 2 krijgt 2 punten en dan blijft er 1 punt over voor de nummer 3.

Als je een stem uitbrengt, doe dat dan volgens onderstaand voorbeeld:
Naam nr1: Piet Plezier
Naam nr2: Handige Harry
Naam nr3: Peter Beter
Eventueel kun je onder je bekendmaking nog wat reacties kwijt.

-----
stemsysteem is copyright Deathtrap :P

Het is leuk als je motiveert waarom je een deelnemer zoveel punten toekent en eventueel opbouwende kritiek levert zodat de betreffende deelnemer volgende keer een nóg beter model neer kan zetten.

Het hangt er een beetje vanaf hoe snel het stemmen loopt maar ik ben van plan de winnaar op zondagavond 4 januari bekend te maken, met de eer als prijs.


Oja, deelnemers mogen zelf ook stemmen!

Moge de beste winnen 8)

namens de organisatie van de groepsbouw,
Jelle en Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
1 markjobse(erg mooi strak vliegtuig en een mooi opvallend schema)
2 merlijn432(leuk schema, mooi strak)
3 theflyingdutchman(mooi klein vliegtuigje. wheatering kan nog wat beter)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Naam nr1: Karel
Naam nr2: Mark
Naam nr3: JFC

Karel en Mark hebben qua detail naar mijn idee het meest gedaan aan het model (ruitenwissers bijvoorbeeld)

JFC en Jelle vallen in de zelfde categorie, mooi, maar had ook net een fractie strakker gemogen.

En de beide Piper types zijn net een fractie te "vlak"
Maar goed hoeveel verstand heb ik er nou van?

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Laatst bijgewerkt door Joe Silent op do 01 jan, 2009 22:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hier mijn stem:


1. markjobse met de easyJet.com Boeing 737-300
2. merlijn432 met de Piper Super Cub
3. Biggles met de Piper Cherokee

Ik vond het erg lastig, omdat elk model mooi is gebouwd met veel aandacht van de bouwer. Uiteindelijk heb ik de 737 van Mark op 1 gezet omdat ik hem heel erg strak vind afgewerkt en het oranje springt er echt mooi uit. Spuitwerk is ook goed gedaan en ook qua detaillering is hij erg mooi. Ik heb hem in het echt gezien op de ESM in Nieuwegein en ook in real life is het een leuk model om naar te kijken. Enige dat ik mis is een beetje weathering want het geheel is wel wat vlak.

De Cub van Merlijn vind ik ook prachtig omdat hij heeft laten zien dat hij de airbrush goed onder de knie heeft. De post-shading op de doekstructuur is erg mooi gedaan en ook de cockpit en motor zijn mooi afgewerkt. Het enige dat jammer is, is het naadje dat nog over de voorkant van de vleugel loopt terwijl die met een kwartiertje schuren weg geweest had kunnen zijn. Voor de rest heel erg leuk model!

En dan werd het lastig, want wie zet ik op nr. 3? De TNT BAe 146 van JFCB89 is een erg leuk model en het accentueren van de lijntjes op de motoren is (hoewel wel een beetje zwaar) mooi gedaan. Ook het antennedraadje is goed gelukt. Jammer is het naadje bij de vleugelwortel. Oranje is moeilijk te schilderen maar is hier wel best goed gelukt.

De 767 van Karel is ook een heel erg mooi model, heel gedetailleerd en heel erg strak afgewerkt. De 767-kit van Revell heeft veel fouten en die zijn mooi opgelost door de bouwer.

De Ju-52 van erwin.H is ook een erg mooi model en de decals liggen er goed op ondanks de golfplaatstructuur. Ook het zilver is erg strak met de kwast aangebracht.

Maar uiteindelijk vond ik de Cherokee van Biggles het leukste omdat het gewoon een heel grappig modelletje geworden is. Hij is erg klein maar toch mooi afgewerkt en het wit ligt er goed op.



Wat een verhaal weer :shock: :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug, 2007 17:28 pm
Berichten: 370
Woonplaats: Apeldoorn
1. Super Cub - Merlijn432
2. KLM 767 - Karel
3. Junkers 52 - erwin H.

_________________
Afbeelding

Evolution was finished when mankind started flying..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 mei, 2006 8:32 am
Berichten: 988
Woonplaats: Oostende/Belgie
Hoi,



1: Merlijn :Piper Cub

2: Biggles: Piper Cherokee

3: Karel: Boeing 767

Een dikke proficiat aan alle deelnemers en vooral zij die erin geslaagd zijn een model ,en niet zoals ikzelf,helemaal af te krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 jan, 2009 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 sep, 2007 22:05 pm
Berichten: 929
Woonplaats: Dedemsvaart
1.Mark
2.TFD
3.Karel

_________________
Su-22


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jan, 2009 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Moeilijk, allemaal zijn ze mooi. Maar mijn uiteindelijke top 3;

1. markjobse - Boeing 737-300 easyJet.com 1:144
2. TheFlyingDutchman - BAe 146-100 Air Malta 1:144
3. Karel - Boeing 767-300ER KLM 1:144


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 jan, 2009 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit is mijn top 3

1 TheFlyingDutchman - BAe 146-100 Air Malta 1:144

2 markjobse - Boeing 737-300 easyJet.com 1:144

3 merlijn432 - Piper PA-18 Super Cub 1:32

De BAe van Jelle valt op door zijn niet bepaald saaie kleurstelling, met name op de vleugels en stabielo, ik vind dat Jelle dit mooi heeft weergegeven. De weathering maakt het toestel nog realistischer Daarnaast vind ik de keuze van Jelle voor dit toestel en maatschapij een plus

de metaalkleurige randen op de motoren en vleugel rand van de easyjet van Mark vind ik erg strak gedaan. de cockpit heeft echt de strenge blik die 737 altijd hebben.......

de gele piper van Merlijn vind ik erg leuk naar te kijken....... de motor en cockpit zijn een lust voor het oog.........

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement