Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
markjobse schreef:
Zozo, een hele onderneming. :shock:

Alleen, is het raampje nog doorzichtig of is het wazig?

Gr. Mark


Na schuren met hele fijne grids heb ik het raampje gepolijst met zilverpoets, ik vind dat hij nog een beetje wazig is, maar wel beter dan dat het was.

zie de foto's maar.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
JoeyLeppers schreef:
:shock: :shock: Als ik jou (Zoals mark ook al zei) had ik hem dichtgesmeerd, maar dit kan natuurlijk ook! :D Ik maak ook een KLM en onze decals zijn bijna identiek.. :P Ach, mijn ruitje op de 737 past weer niet goed dus dat word ook weer prutsen..

Joey


dichtsmeren is inderdaad een hele goede optie, maar dat moet ik wel een goede cockpit decal hebben, en daarnaast vind ik een decal voor een cockpit minder goed staat dan een ruitje, mocht een ruitje mislukken dan plakken we er een decal over.

ik wou dat revell de cockpit zo aangepakt had als bij jou 737!

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ErikZTM schreef:
Rigoreus hoor; nu mis je wel een mm ofzo door de zaagsnede. Stukje plaat ertussen lijmen denk ik, anders krijg je dat met plamuur nooit meer vloeiend vrees ik. Ik zou zelf overigens (als je toch met een aansteker aan de gang gaat) een stukje doorzichtig plastic warm maken, er overheen trekken, af laten koelen, en dan netjes een passend cockpitraampje eruit snijden. De vorm hiervan zie je in het plastic zitten als het is afgekoeld (wel op het model laten zitten tijdens het afkoelen).Geen gezaag, geen gedoe, en stukken mooier dan wat Revell hier ooit heeft kunnen presteren.


ik laat er een opening van 1 mm tussen deze smeer ik dicht met plamuur, omdat ik geen plastic kaart (ahum ik heb wel oude pasjes) vind 't gewoon makkelijk met plamuur.....

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2008 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Hele goeie oplossing :D Was er zelf niet opgekomen.
Ik heb deze kist een tijdje terug ook gemaakt. Mooi toestel! :lol:
Heb toen 3 A310's aangeschaft. Waarvan ik er 1 KLM heb gemaakt, 1 eigen ontwerp Bon Jovi.(staat ook nog ergens bij Civiele Luchtvaart) En er ligt er nog 1 te wachten, en dat gaat er een van het amerikaanse FedEx worden.
Heb hier nog 2 foto's van die van mij.

Veel succes nog ermee. 8)
Grtz JFCB89

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
JFCB89 schreef:
Hele goeie oplossing :D Was er zelf niet opgekomen.
Ik heb deze kist een tijdje terug ook gemaakt. Mooi toestel! :lol:
Heb toen 3 A310's aangeschaft. Waarvan ik er 1 KLM heb gemaakt, 1 eigen ontwerp Bon Jovi.(staat ook nog ergens bij Civiele Luchtvaart) En er ligt er nog 1 te wachten, en dat gaat er een van het amerikaanse FedEx worden.
Heb hier nog 2 foto's van die van mij.

Veel succes nog ermee. 8)
Grtz JFCB89


mooi resultaat! had er ook wel 3 kunnen kopen voor 7,99 haha had ik wat kunnen experimenteren.

waarschijnlijk koop ik er nog wel eentje.

is het een beetje gelukt met jouw cockpitraampjes?

groetjes

Jelle[/quote]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
geen gezicht zo'n cockpit deel, maar snel in elkaar zetten nadat de raampjes gepolijst zijn, ben er nog steeds niet zeker van of het in 4 delen zagen van de cockpit een goed idee was, maar ach zo niet koop ik nog eentje bij blokker en dan proberen we wat anders
Afbeelding

raampjes zijn glad, nog wel een beetje mistig, maar beter dan dit krijg ik het op dit moment niet.
Afbeelding

hier kun je zien dat de raampjes nog een beetje rond zijn aan de binnenkant, had ik maar een dremel met een ronde vijlding, dan had ik het aan de binnenkant egaal kunnen dremellen.
Afbeelding

tja maken we hier weer een stevig geheel van........ stukjes sprue maar.
Afbeelding

Afbeelding

stukjes creditcard tussen de openingen.... het lijkt wel of het raampje niet meer zo helder was dan voorheen....... na ja, we zien wel hoe het uiteindelijke wordt als alles geschilderd is en anders gaan we wel weer even naar Blokker toe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Ik snap niet goed waarom je de neussectie ook nog eens horizontaal hebt doorgezaagd; op die manier heb je er een extra naad bij die weer materiaalverlies oplevert en die je nu dicht moet smeren. Als je alleen de verticale zaagsnede had gehouden had je alleen die naad op hoeven te vullen; nu word thet allemaal net iets schever dan zou hebben gehoeven denk ik. Ik ben nog aan het twijfelen of ik deze matglazen raampjes mooier vind dan dichtgesmeerde met een decal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ErikZTM schreef:
Ik snap niet goed waarom je de neussectie ook nog eens horizontaal hebt doorgezaagd; op die manier heb je er een extra naad bij die weer materiaalverlies oplevert en die je nu dicht moet smeren. Als je alleen de verticale zaagsnede had gehouden had je alleen die naad op hoeven te vullen; nu word thet allemaal net iets schever dan zou hebben gehoeven denk ik. Ik ben nog aan het twijfelen of ik deze matglazen raampjes mooier vind dan dichtgesmeerde met een decal.


Ik begrijp je zorgen Erik, maar als ik een decal had moeten bestellen was ik 15 euro kwijtgeweest + 1 of 2 weken tijd. en dat voor een doos voor 7,99 euro. Ik heb de neussectie extra doorgezaagd om op die manier beter de binnenkant van de cockpit te kunnen schuren.

Ik moet zeggen nu alles weer in elkaar zit dat het er best aardig uitziet, maar natuurlijk weet ik dat definitief als de verf er op zit.

Groetjes

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2008 23:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Heeft u deze kit kort geleden gekocht? Anders ga ik ook maar eens langs zo veel mogelijk blokkers. Ik lees veel dat mensen voor een prachtige bedrag een leuke kit kopen.

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug, 2008 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Citaat:
mooi resultaat! had er ook wel 3 kunnen kopen voor 7,99 haha had ik wat kunnen experimenteren.

waarschijnlijk koop ik er nog wel eentje.

is het een beetje gelukt met jouw cockpitraampjes?

groetjes

Jelle


Ik heb ze gewoon dichtgeplamuurd, want ik was niet zo creatief als jij. :lol:
Want toen ik de allereerste doos opende, dacht ik dat het raampje kapot was. Maar toen ik de andere dozen vervolgens inspecteerde bleek het dus ''normaal'' te zijn.
Maar bij mij is het aardig goed gekomen, dus nu bij jou nog. Hoop dat het je gaat lukken 8)

Grtz JFCB89


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement