Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 aug, 2008 22:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Strookjes Tamiya tape langs de binnenkant plakken en op de juiste plek afsnijden, en dan een propje papier/watten erin zodat ook de fanblades zijn afgedekt.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2008 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Update. Het spuitwerk zit erop! Eerst een grijze laag die de primer moest voorstellen. Vervolgens het buikje afplakken en het wit spuiten. Tape eraf en hoppa, een wit toestel met een grijs buikje :P
gelijk ook maar vast wat decals gedaan.
De verf op het landingsgestel is een beetje afgesleten door de tape maar dat komt wel weer goed.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2008 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die ziet er al erg strak uit! Mooie glanzende lak en ook zie ik geen kieren meer van waar de verschillende onderdelen gelijmd zijn. Heb je voor de flaps e.d. de decals gebruikt of heb je die ook gespoten? Het ziet er in ieder geval goed uit. Ook lijkt het alsof je de paneellijnen van de vleugelranden geweatherd hebt. Klopt dat? Ik vind het alleen een beetje jammer dat je op de foto goed het verschil zit tussen de raamdecal en de witte lak. Dat is voor mij altijd een reden om niet de decal te gebruiken. Succes verder met dit leuke toestel.

Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2008 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Hey Ingmar,

ik heb de decals gebruikt voor de vleugelranden want ik vind ze er erg mooi uitzien en daarbij, passen ze perfect. Op de vleugelvoorranden zit er nu ook een, over de paneellijnen heen. Ik heb ze nog niet echt bewust geweatherd maar ze zijn wel donkerder, omdat ik er wat verdunde waterverf in heb laten lopen om te kijken of ze nog diep genoeg waren om later inderdaad te verweren.
Het verschil tussen de decal en de rompkleur klopt inderdaad wel maar in het echt valt het minder op. Op mijn Fokker 70 van een tijd geleden sloot de decal naadloos aan op de kleur van de romp, dus ik hoopte dat dat hier ook zo zou zijn. Ik laat de decal er toch op zitten omdat het altijd nog strakker is dan wanneer ik zelf de stijlen zou schilderen. En dichte cockpitraampjes zeg ik nog altijd een keiharde NEE tegen 8) :lol:

hoe staat het eigenlijk met jouw BMI A321?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2008 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Hey Ingmar,

ik heb de decals gebruikt voor de vleugelranden want ik vind ze er erg mooi uitzien en daarbij, passen ze perfect. Op de vleugelvoorranden zit er nu ook een, over de paneellijnen heen. Ik heb ze nog niet echt bewust geweatherd maar ze zijn wel donkerder, omdat ik er wat verdunde waterverf in heb laten lopen om te kijken of ze nog diep genoeg waren om later inderdaad te verweren.
Het verschil tussen de decal en de rompkleur klopt inderdaad wel maar in het echt valt het minder op. Op mijn Fokker 70 van een tijd geleden sloot de decal naadloos aan op de kleur van de romp, dus ik hoopte dat dat hier ook zo zou zijn. Ik laat de decal er toch op zitten omdat het altijd nog strakker is dan wanneer ik zelf de stijlen zou schilderen. En dichte cockpitraampjes zeg ik nog altijd een keiharde NEE tegen 8) :lol:

hoe staat het eigenlijk met jouw BMI A321?


Heel goed! Dichte cockpitraampjes vind ik ook helemaal niks! Wat betreft mijn A321 verloopt het process een beetje traag. Momenteel ben ik met de motoren bezig. Die kieren aan de binnenkant moeten geplamuurd worden, maar daarbij wil ik de fandisks niets beschadigen nu die al helemaal klaar zijn. Dus ben ik op zoek naar een manier om die te beschermen tegen plamuur, vijl en schuurpapier, maar heb nog niet echt een oplossing gevonden. Bovendien wordt het project een vertraagd doordat ik ook met een BAe 146 bezig ben. Dit is een nogal geplaagd project waar ik inmiddels al zo’n 5 jaar geleden aan ben begonnen. In het verslag van mijn Swissair F100 is te zien welke problemen het onder andere heeft moeten moeten doorstaan met betrekking tot de lak. Maar inmiddels zit daar redelijk de vaart in. Vanavond heb ik waarschijnlijk wel weer tijd om verder te gaan met de A321. Als de motoren klaar zijn en bevestigd, is het model klaar voor de primer en overige lak. Die heb ik allemaal al aangeschaft dus als daar niet al te veel problemen bij te pas komen, moet het project weer in een stroomversnelling komen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2008 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Die van mij is intussen alweer bijna af.. :P
Afbeelding

ben lekker met sludgewashes in de weer geweest en nog wat verdere details aangebracht. De antennedraden krijgen nog een ander kleurtje want het lijken nu wel staalkabels.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2008 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Laat ik dan maar de eerste zijn die de groepsbouw afrondt.. 8)

Ik vind het zelf een leuk toestelletje geworden, schattig vooral :lol: hij is echt klein, de romp is ongeveer zo breed als die van een 737, maar in lengte haalt hij het nog niet eens bij de Fokker 100. :lol:
Alleen de verwering bij de wielbakken is een beetje te grof geworden, het heeft nu Onur Air tot Air France-achtige proporties :shock:

Nog een klein detail. Ik weet niet eens of het uberhaupt goed te zien is op de foto's, maar de kleine 'M' op de hoofwieldeuren (beide kanten) heb ik zelf geprint want die zaten er niet bij. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

'Air Malta 1234, cleared to take-off'
Afbeelding


De Revell-kits van de BAe 146-100 en de BAe 146-200 zijn aanraders. De kit van de BAe 146-200 is identiek aan die van de -100 maar dan is ie langer en zit de volledige lijn raampjes erin. De kit die ik heb gebruikt is eigenlijk bedoeld voor een vrachtversie of de militaire versie. Ik heb dan ook een vrachtdeur weg moeten plamuren die net achter de vleugel aan de linkerkant zit, en op het gietraam zit ook een tankboom voor de militaire versie. Deze kit heeft slechts 5 raampjes aan iedere kant voor de militaire versie, ik heb ze dichtgemaakt en de decals van het Welsh Models vel gebruikt.

Dat decalvel van Welsh was redelijk goed, scherp gedrukt maar niet zo gedetailleerd als die van Revell. De decals laten wat moeilijk en langzaam los van het papier, maar laten zich op zich goed aanbrengen.
De blauwe lijnen om de neus wilden ook met sol niet blijven zitten, dus heb ik er een stukje afgeknipt en de lijnen over de ronding van de neus zelf geschilderd.

Op naar de volgende, maar wat dat gaat worden ben ik nog niet uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2008 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 sep, 2008 23:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Bahrain, Arabische golf
Wel,
het is een mooi vogeltje geworden! Gefeliciteerd!
De weathering is best wel goed hoor!
Op zich wel een aantrekkelijk toestel die Bae 146-100!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2008 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Prachtig resultaat :!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2008 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement