Laat ik dan maar de eerste zijn die de groepsbouw afrondt..
Ik vind het zelf een leuk toestelletje geworden, schattig vooral
hij is echt klein, de romp is ongeveer zo breed als die van een 737, maar in lengte haalt hij het nog niet eens bij de Fokker 100.
Alleen de verwering bij de wielbakken is een beetje te grof geworden, het heeft nu Onur Air tot Air France-achtige proporties
Nog een klein detail. Ik weet niet eens of het uberhaupt goed te zien is op de foto's, maar de kleine 'M' op de hoofwieldeuren (beide kanten) heb ik zelf geprint want die zaten er niet bij.
'Air Malta 1234, cleared to take-off'
De Revell-kits van de BAe 146-100 en de BAe 146-200 zijn aanraders. De kit van de BAe 146-200 is identiek aan die van de -100 maar dan is ie langer en zit de volledige lijn raampjes erin. De kit die ik heb gebruikt is eigenlijk bedoeld voor een vrachtversie of de militaire versie. Ik heb dan ook een vrachtdeur weg moeten plamuren die net achter de vleugel aan de linkerkant zit, en op het gietraam zit ook een tankboom voor de militaire versie. Deze kit heeft slechts 5 raampjes aan iedere kant voor de militaire versie, ik heb ze dichtgemaakt en de decals van het Welsh Models vel gebruikt.
Dat decalvel van Welsh was redelijk goed, scherp gedrukt maar niet zo gedetailleerd als die van Revell. De decals laten wat moeilijk en langzaam los van het papier, maar laten zich op zich goed aanbrengen.
De blauwe lijnen om de neus wilden ook met sol niet blijven zitten, dus heb ik er een stukje afgeknipt en de lijnen over de ronding van de neus zelf geschilderd.
Op naar de volgende, maar wat dat gaat worden ben ik nog niet uit.