Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jul, 2008 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Zoals bekend, had ik het idee om een Groepsproject DAF te starten.
dit omdat DAF 80 jaar bestaat, en omdat er lang geen vrachtwagengroepsproject is geweest!

Iedereen bouwt in deze groepsproject een DAF, het maakt niet uit welke serie. we hebben inmiddels 11 mensen, waarvan we de brouwsels al weten.

DAffIE (springt later in) - gehele restauratie DAF XF105 SSC "De Jong"
scaniamodelbrouwer - DAF XF 105
Phillipe6(doet mee, is nog in beginstadium, zijn topic van de DAF FTM word dan verplaatst naar de groepsbrouw door een moderator!)
Jeff(begint wat later) - DAF ???
Eef - DAF 3300 in zijn kleuren
Bryan ketelaars - 2800 woonauto, voor kermis 1:24
Modelbouwgek! - DAF 95
SCANIA-FAN - DAF XF105 voorloper
daffie truck - DAF 2800 6x2 Trekker
rick daf power -DAF 2700ati
truckerschraven - DAF 3600 spacecab
moddertrukker - DAF NTT 2800


Wil je beginnen? natuurlijk zul je zeggen! nou, stuur mij maar een Pb'tje, met de titel van je project, de fabrikent en de schaal, en dan open ik een topic voor je, en je kunt starten! 8)

de deadline heb ik gesteld op 24 februari, precies van het moment van schrijven 6 maanden later.

Stel ook in dit topic al je vragen er over, open er geen nieuw topic over.
voor uitwisseling van onderdelen, doe dat over de pb, of op het brouwersmarktplaats!

[edit]Ik heb enkele mensen gezien die zelf de topics geopend hebben, dit gelieve nie tmeer doen, maar gewoon mij een pb sturen. ik zal het deze keer gewoon laten, maar volgende keer gelieve niet! [/edit]

Ik zou zeggen,
Brullen maar!!

greeetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Laatst bijgewerkt door DAffIE op di 10 maart, 2009 22:09 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul, 2008 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ik doe wel niet mee, maar ik wil iedereen wel even succes wensen met zijn of haar project. En denk eraan, plezier ermee! :wink: :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 nov, 2008 10:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 nov, 2006 10:35 am
Berichten: 644
Woonplaats: Lelystad
Daf gaat de productie gedurende 1 maand stilleggen, waarom :?:

_________________
scania v8 modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 nov, 2008 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
http://www.nd.nl/artikelen/2008/novembe ... maand-plat

Citaat:
Productie DAF Trucks maand platGeplaatst: 27 november 2008 22:40, laatste wijziging: 28 november 2008 08:46

van onze redactie economie

EINDHOVEN - DAF legt de productie van vrachtwagens bijna een maand stil, omdat de vraag naar trucks dramatisch blijft dalen. Truckfabrikanten in Europa zouden nog maar enkele honderden trucks per maand verkopen. Ook andere truckproducenten hebben productiestops aangekondigd.



DAF Trucks maakte nog geen maand geleden bekend dat de fabriek de laatste week van dit jaar en de eerste week van het nieuwe jaar zou sluiten. Nu komen daar nog de tweede week en de eerste helft van week drie bij.

DAF zou nu nog rond 140 vrachtwagens per dag maken in Eindhoven; een woordvoerder wil dat cijfer niet bevestigen. Vorig jaar rond deze tijd liepen nog bijna 200 vrachtwagens per dag van de band. De productie moest toen worden opgeschroefd na de verkoophausse van 2007. Er worden nu nog steeds trucks geassembleerd die toen zijn besteld.

Bij DAF in Eindhoven en in het Belgische Westerlo (waar cabines en assen voor de vrachtwagens worden gemaakt) zijn inmiddels alle uitzendkrachten en tijdelijke werknemers naar huis gestuurd. Bij de Belgische vestiging gaat het om 750 mensen en werd daarmee een derde van de banen geschrapt. In Eindhoven moeten 1250 tot 1500 uitzend- en tijdelijke krachten weg; op productieafdelingen kwam daardoor bijna een kwart van de productiecapaciteit te vervallen. De avondploeg hoefde al enkele keren niet op te draven.

DAF overlegt nog of het concern een beroep zal doen op de regeling voor werktijdverkorting van minister Donner. Het bedrijf zou echter liever zien dat het personeel vakantie- en atv-dagen opneemt. Daarover wordt nog overlegd met de ondernemingsraad. Transporteurs waren de afgelopen vijf jaar niet zo somber als nu. Het aanbod van vracht is gekelderd omdat de economie afkoelt. Bovendien komen vervoerders, zo ze dat al zouden willen, moeilijk aan krediet om nieuwe trucks te kopen. Vorig jaar nog doorbrak het ene verkooprecord het andere bij DAF.




:shock: niet gewldig leuk :roll:

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 dec, 2008 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
Euhh...beste personen...

de einddatum is 24 Januari...

voor sommige is dat geen probleem(Phillipe6, Ik [al af], Moddertrukker, Jeff, scaniamodelbrouwer, Eef [bijna af, tot in regelmatige progres], maar voor de andere begint de tijd te dringen.

wat ik jammer vind is dat ze zich hebben opgegeven maar er dan niks mee doen...:roll: vind ik toch minder. :cry:

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2008 8:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Om te beginnen wil ik iedereen fijne kerstdagen toewensen!

Nu kan ik gaan zeuren :P is het mogelijk om de groepsbouw een maandje op te rekken tot 24 Februarie ipv de vastgestelde 24 Januarie....

De reden voor mijn vraag is dat ik me eigen drie slagen in de rondte heb gebouwd en ik toch enige vertraging heb opgelopen door de Sint en nu weer de kerst, maar het zou mij wel heel leuk lijken om in deze groepsbouw nog de eindfoto's te plaatsen zodat mijn DAF ook als afgerond staat als de groepsbouw word beeindigt.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
voor mij is het ook wel handig als het een maandje later afloopt. de achterbumper is dan al wel gespoten, maar er moet nog meer gebeuren.

gr marc

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
hmm...ik begrijp jullie standpunten! maar je hebt nog wel een maand de tijd he, en ja, das waar, miss krijgen we er 6 af? (Ik, phillipe6, Jeff, scaniamodelbrouwer, moddertrukker en Eef)
einddatum dus gewijzigd! :P

greertz,
DAffIE :mrgreen:

p.s. misschien kan ik zelf dan nog de eindfotos plaatsen met trailer er achter! :P

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 12:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Super, dan geeft dat ook geen probleem meer!

Daffie jij heb in ieder geval een goede kerstdaad gedaan :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 13:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Gentz,

Ik ben met Daffie even in overleg geweest omdat sommige mensen graag wat meer tijd wilden hebben voor het afwerken van hun model.
Als we er nu nog eens éénmalig 2 weken aan vast plakken, hoever gaan we dan komen??
De einddatum zou dan 10 Maart worden.....dan kan hij mooi nog mee naar Jabbeke :wink:
Ideëen, meningen, etc???

Gr. Arjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement