Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 17:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 20:28 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Vakwerk Phillipe! Dit is echt hartstikke mooi aan het worden. Vooral die bekabeling maakt het helemaal af. Nu niks meer "verknallen" provinciegenoot :twisted: .


Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 9:04 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hey Philippe,

Ik vind het een mooi gezicht zo, al die bekabeling op en aan het chassis. Gelukkig is het belangrijkste van je cabine nu naar tevredenheid gelukt, het wit is gelukkig goed bij te werken dus ik heb er alle vertrouwen in dat deze dikke DAF tot een goed einde komt.

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Jammer dat er toch nog wat lak is losgetrokken...

Gelukkig is het niet het ergste wat er kon gebeuren want het zit op een plaats die nog wel redelijk ontzichtbaar is te behandelen.

Wel zou ik volgende keer proberen de "hele" bumper in te pakken met tape. Nu lijkt het of de bovenrand van de onderbumper ook een stukje blauw is gespoten. Maar dat zijn details waar ik waarschijnlijk alleen over val dus dat is jou verder niet aan te rekenen. Als jij er straks tevreden over bent ben ik het ook :wink:.

Hopelijk gaat het met de eindafwerking allemaal zoals je graag zou willen en gezien de afwerking van het chassis moet dat wel lukken denk ik.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Het chassis is werkelijk mooi gelukt die rode kleur komt echt heel mooi uit en de opbouw is ook mooi geworden zo met de de reservewiel en de lucht ketels. Vind de spadborden erg mooi uitkomen met hun matzwarte kleur ten opzichte van het rode chassis.
Zou gewoon zo doorgaan.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2008 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hee allemaal!

Ik was van plan de truck te beëindigen in deze vakantie en aangezien ik de eerste dagen niet veel gebouwd had moest ik dus eens aan de gang schieten. Vandaag enkele uurtjes aan de cabine gewerkt en die is nu ongeveer af.
Ik was gisteren begonnen met het plaatsen van de grill in de cabine. Allebei had ik ze gespoten en natuurlijk zien beide onderdelen dan iets dikker geworden door de laag verf en pasten ze niet meer in elkaar. :cry:
Schuren leek me geen goed idee dus was ik maar zo dom om de grill gewoon met veel kracht in de cabine te duwen met als gevolg dat er lak aan de voorkant van de cabine af sprong!!! :shock: :x
Toen moest ik de grill nog vastlijmen wat ook niet goed wou lukken dus ik (domme ik) goed veel lijm erop doen en toen hield de grill eindelijk.
Maar toen ik de cabine weer omdraaide zag ik dat de lijm tot aan de voorkant was gevloeid en daar was gaan reageren met de lijm!
Allemaal stomme probleempjes...
Toen moest ik het interieur in de cabine plaatsen. Het interieur in zijn geheel kreeg ik gemakkelijk in de cabine maar de zijpanelen van de deuren, hoe kreeg ik er die dan in? Uiteindelijk dan maar eerst de panelen in de cabine gelijmd en om dan het interieur erin te krijgen moest ik de 2 breedste stukjes van het dashbord eraf zagen en dan ging het gelukkig wel. (ook na veel wringen nog)
Voor de rest ging alles wel naar behoren en in zijn geheel valt de cabine goed mee en vallen de foutjes niet zoooooo hard op.
Hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Rechts boven op de foto zie je wat geel, daar is de lak er al af gevlogen.
En rechts onder in het beeld zie je de lijn tussen de grill en de onderbumper waar de lijm is gaan reageren met de lak. :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Ahja nog iets over de steunen van de spiegels. Ik heb ze schuin naar achteren gemonteerd omdat het zo uitkwam met de spiegels zelf. Maar ik vermoed dat de steunen naar voren moeten komen in plaats van naar achter. Jammer want ik had de spiegels er al zo op geplakt en het andere setje spiegels was al gesneuveld bij een vorige, slechte spuitbeurt.

Afbeelding

De decals rond de daklampen zijn niet geweldig maar na een behandeling met micro sol zijn ze hopelijk wat strakker.

Afbeelding

Afbeelding

Kabeltje van de dakairco naar het waterreservoir.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo foto's genoeg van de cabine denk ik.
Ik moet nu nog op verschillende plaatsen wat bijtippen en dan is de cabine volledig af.
Het chassis is ondertussen ook bijna helemaal af dus normaal gezien heb ik morgen (als het mooi weer is) eindfoto's!

Bedankt voor het piepen weer!!

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Hey Phillipe
Wat jammer van de tegenslagen maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal en het is een goede leer voor de volgende keer.
Ondanks alles vindt ik je cabine er geslaagd uit zien.
Succes met de herstel werkzaamheden en ik kan nu eigenlijk al niet meer wachten op je eindfoto's,maar geduld is ook voor mijn een schone zaak.
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 01 nov, 2008 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
heey,
het ziet er desalniettemin goed uit hoor! :D ik had eigenlijk wel erger verwacht na het horen op msn!

ow ja, de luchtfilter uitlaat dat ding achterop dus, :roll: , die moet er pas op wanneer je de cab op het chassis hebt, ander krijgj je hem neit over dat tankje heen :roll: ervaring he, ervaring!



veel succes, en ben wel benieuwd naar de eindpics! :P

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2008 8:14 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
heey Philippe,

Het is altijd balen als er onverhoops ergens wat lijm op je lak komt, maar daar doe je helaas niets meer aan :evil:

De kleurkeuze van je cabine heb je wel heel goed gemaakt, niet teveel wit maar juist wel zo dat alles breekt op het blauw, leuk detail vind ik ook het aanbrengen van de leiding tussen airco en reservoir. Je hebt gelukkig een hoop mooi detail aan je DAF aangebracht waardoor je "foutjes" waarschijnlijk niet eens voor een ander direct opvallen.

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2008 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Philippe,

ziet er goed uit op de foutjes na dan, maar dat komt wel goed.
Bij mij was het ook zo dat de verf eraf sprong bij de grill. en wat Daffie al zegt het luchtfilter kan je er pas op doen als de cabine op het chassis zit.

Gr Marc

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 nov, 2008 12:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Bedankt voor de reacties!

DAffIE schreef:
heey,
ow ja, de luchtfilter uitlaat dat ding achterop dus, :roll: , die moet er pas op wanneer je de cab op het chassis hebt, ander krijgj je hem neit over dat tankje heen :roll: ervaring he, ervaring!


Ja zoiets had ik al ondervonden bij het passen :roll: , het leek gewoon als de luchthapper in zijn geheel te hoog gemonteerd was. En ik kreeg hem ook niet over het bobbeltje van de luchtfilter. Maar de luchthapper zit echt vastgeperst in de gaatjes die in de cabine zitten, dus als ik er die af ga trekken heb ik waarschijnlijk weer wat lak die er mee af springt! :shock:

Eens kijken als de cabine mooi rechts staat ook als de luchthapper niet in de luchtfilter aangesloten is...

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement