Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2008 9:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 okt, 2008 20:19 pm
Berichten: 100
Woonplaats: hoogkarspel
netjes hoor. mooi model zo met die kleuren

_________________
daddy's dream. ff niet meer

BS-NT-88 (Hijo de la Noche)

mama's nightmare. ook ff niet meer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2008 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Is heel netjes geworden, toch? Daar staat toch een dikke DAF zwaartransporttrekker. De kleuren passen goed bij elkaar en ondanks het kleine beetje tegenslag met het afplakken en lijmen ziet het totaalplaatje er gewoon goed uit.

Wél had ik ( ja, ik weet het... ) de voorwielen meer kleur gegeven. Ik bedoel bijvoorbeeld de hele naaf rood schilderen en de ringen misschien een andere kleur bijvoorbeeld ook rood, wit of blauw.

gr Jeroen

ps: de dieseltank zit nog een beetje scheef. Nog aan te passen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 nov, 2008 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jan, 2008 0:15 am
Berichten: 764
Woonplaats: Eindhoven
Heee Philippe.

Ik ben enkele dagen uit de lucht geweest en wanneer ik terug kom, zie ik een afgebouwde FTM staan.
Je hebt goed werk geleverd, joh: CHAPEAU :P :P :P :P :P

Zo zie je maar, de aanhouder wint.

Ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat je volgende project gaat worden, want achter deze jongen hoort natuurlijk nog wel een dikke trailer.

Succes Philippe.



Bas

Je zou het dak nog wat kunnen aankleden met 2 luchthoorns.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2008 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 okt, 2008 0:02 am
Berichten: 155
ziet der strak uit :D klasse netjes gemaakt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2008 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hallo allemaal!

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de fijne reacties!!!!
Ik had nooit gedacht zoveel reacties te ontvangen, echt fijn. :wink:

scaniamodelbrouwer schreef:
Hey Philippe,

ziet er goed uit, ondanks de tegenslagen met het spuiten en de grill. Maar volgens mij ben je de lampjes in de bumper vergeten er in te doen.

Gr marc


Als je de kleine ronde lampjes bedoelt in de onderste (witte) bumper... die zitten er nochtans wel in. Of die zouden er toch in moeten zitten, tenzij ze er met het transport naar buiten uitgevallen zijn! :shock:


bert schreef:
(die nu heel benieuwd is naar het volgende project van Philippe :P )


Bazzz schreef:

Geef hem een mooi plaatsje in de vitrine, en ik ben benieuwd naar je volgende project.

Groeten Sebas.


DAffIE schreef:
nu ben ook ik benieuwd naar je volgende project...word het misschien een trailer?? :P



Eef schreef:

Ik ben benieuwd wat je nu nog op het programma hebt staan.
Gr.Eef


volvopower schreef:

Nu nog een mooie dieplader van revell erachter :?:


Bas Romme schreef:

Ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat je volgende project gaat worden, want achter deze jongen hoort natuurlijk nog wel een dikke trailer.


Hmhm, jullie zijn precies wel echt benieuwd wat ik nu van plan ben qua modelbouw...
Maar ik denk dat ik jullie allemaal toch wel ga moeten teleurstellen! :(
Jullie hebben waarschijnlijk wel gemerkt dat ik de truck percé af wou hebben in de vakantie en dat is me ook gelukt.
Eigelijk was het de bedoeling de truck in de grote vakantie al af te hebben omdat ik door het jaar (het schooljaar dan) amper tijd heb om te bouwen, alleen in de weekends en af en toe in een vakantie.
Daarom dat mijn volgend project hoogst waarschijnlijk weer een kibri'tje gaat worden. Hier hoef ik niet zooooo veel tijd in te steken en die zijn nog tamelijk snel klaar.
Ook heb ik het nu weer een tijdje gehad met al dat spuiten van die onderdelen en bij een kibri hoeft dat net niet. :P

Nu de DAF eenmaal af is en jullie er zoveel om gevraagd hebben, heb ik wel zin om er nog eens een trailer achter te bouwen maar wanneer dat gaat gebeuren... :?:
Ik heb nog die dieplader van Revell liggen, maar een dieplader met 3 assen achter zo een truck??? Lijkt me ook niet zo mooi ogen. Een optie zou wel zijn om nog zo een kit te kopen en dan de dieplader te verlengen tot 5/6 assen. :P
Of 1 van die diepladers van MAD te kopen, die zouden natuurlijk perfect achter de DAF staan, alleen de prijs houdt me tegen! :evil:
Maar dat is allemaal voor later.


Bazzz schreef:
Geef hem een mooi plaatsje in de vitrine

Groeten Sebas.


Ik ben nu van plan om er een soort bak omheen te zetten.
Eerst wou ik zelf zo een bak maken uit plexiglas, maar dat lijkt me toch nogal moeilijk en ook duur, dus ga ik eerst een rondkijken voor een kleine aquarium die ik ondersteboven over de DAF kan plaatsen.
Moest ik echt geen goede maat van aquarium vinden, dan kan ik nog altijd zelf aan de slag gaan. :lol:
Thuis heb ik wel een vitrine staan, maar ik zou de truck graag op mijn kot (=kamer...) zetten, dan kan ik er lekker veel naar kijken. :P


DAffIE schreef:
ik mag ook de eerste zijn die mag opmerken dat er niet de letters DAF en XF op zitten, ik denk dat dit ook hetgene is wat de meeste mensen missen op de cabine!



Inderdaad, je hebt helemaal gelijk!
Maar het is niet zo dat ik de decals echt vergeten ben.
De decals die in de doos zitten passen gewoon niet op de grill! :?
Dus moet ik nog eens gaan kijken hoe ik dat ga oplossen...
(misschien heb jij een tip voor mij, want je hebt de 105 namenlijk ook gemaakt! :lol: )


scaniamodelbrouwer schreef:

Ik zou inderdaad nog wel de DAF en XF decals erop doen en de spiegel steunen misschien toch omdraaien??



Ik weet niet zeker als ik de steunen nu juist of achterstevoor heb gemonteerd. :roll:
Maar het is zo dat ik ze niet om kan draaien want de spiegelhuizen zijn gelijmd op de steunen en als ik de steunen dan om ga draaien dan kijkt de chauffeur niet in de spiegels, maar in de achterkant van de behuizing... :?
Ik had 2 setjes spiegels. Het eerste setje had ik verkeerd geplakt, dus had ik het ander setje maar genomen en dat was wel goed geplakt. Maar dat 'goede' setje is gesneuveld bij een slechte spuitbeurt.
Ze hadden een week in de ovenreiniger gelegen en de verf was er nog niet helemaal af, dus ik met de nagel wat krabben en toen brak 1 van de steunen.
Daarom heb ik nu het 1e (volgens mij het foute) setje gemonteerd. Want als je nu naar de steunen kijkt, lijkt het alsof ze wel HEEL schuin en vreemd staan ten opzichte van de cabine...


moddertrukker schreef:

Wél had ik ( ja, ik weet het... ) de voorwielen meer kleur gegeven. Ik bedoel bijvoorbeeld de hele naaf rood schilderen en de ringen misschien een andere kleur bijvoorbeeld ook rood, wit of blauw.

ps: de dieseltank zit nog een beetje scheef. Nog aan te passen?



Ja ik weet wat je bedoelt. Eerst had ik zelfs de kleine dopjes van van voorste wielen ook zilver gespoten maar bij het monteren van de wielen waren de voorste veel te eentonig ten opzichte van de achterste, daarom dat ik die dopjes nog gauw rood had overgespoten.
En toen had ik ook in mijn gedachte om het binnenste rondje (dus binnen die sierring) meer rood te verven, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan uit vrees dat ik zou morsen op de sierring, want die was al gemonteerd.
Misschien dat ik dat nog kan proberen te verven...

En wat betreft die dieseltank heb je ook volkomen gelijk. :wink:
Pas bij het moteren van de dieseltank kwam ik er achter dat ik deze niet vast kon bevestigen aan de toren. Daarom dat hij iets te fel naar voren helt omdat ik hem zo wel vast kon lijmen. Dus die kan ik niet meer recht zetten.


Bas Romme schreef:

Je zou het dak nog wat kunnen aankleden met 2 luchthoorns.



Dat zou ik inderdaad ook nog kunnen doen maar ik vind het dak met de airco en de zwaailampen nu al vol genoeg.

Nog eens bedankt voor al jullie reacties! :D

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hallo.

Ik vroeg me af als iemand misschien een adresje heeft waar je van die plexi-glas-kappen kan kopen of op maat laten maken... :roll:
(dus om over mijn DAF te zetten)

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 18:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Philippe,

probeer het eens bij een glaszettersbedrijf, die willen dit wel eens gebruiken voor noodreparatie's.

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 23:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 02 mei, 2008 21:42 pm
Berichten: 482
Woonplaats: Sint-Kat-Waver (Belgie)
Ik heb deze laten maken bij een glasbedrijf in Putte bij Mechelen.
Ze zijn wel van glas waarvan de randen schuin zijn aangeslepen en daarna plakken ze de stukken tegen elkaar.
Met welke lijm ze het doen weet ik niet want ze zijn niet uitelkaar te krijgen, alleen het glas barst.
Bij de onderste heb ik aan één kant een spiegel laten plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

De plank eronder maakte ik zelf


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2008 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2006 22:10 pm
Berichten: 41
Woonplaats: nijmegen
ik doe m'n petje af....zeer mooi project..... :P :P

toch apart een DAF zwatra trekker ...zie je helaas niet veel

laat er maar wat volgen :D :D


b@rt 8)

_________________
JA ik ben gek , NEE wou je zeggen van niet dan

bezoek ook : www.bouwmachineweb.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2008 15:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Philippe6 schreef:
Ik weet niet zeker als ik de steunen nu juist of achterstevoor heb gemonteerd. :roll:
Maar het is zo dat ik ze niet om kan draaien want de spiegelhuizen zijn gelijmd op de steunen en als ik de steunen dan om ga draaien dan kijkt de chauffeur niet in de spiegels, maar in de achterkant van de behuizing... :?
Philippe

Hoi Philippe, deze truck heb ik jaaaren geleden gemaakt voor een kameraad, een tijdje terug is hij verhuisd en de truck heeft wat schade opgelopen niettegenstaande hij in een glazen bak stond (hij was losgekomen van de plank). O.a. een spiegelsteun was kapot en niet meer te repareren, met wat geduld heb ik een nieuwe gemaakt van een paperclip... :lol: :lol: :lol: Als die nu nog breekt dan weet ik het ook niet meer :?: [/img]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement