Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2008 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Oops, imagezak kon mij niet volgen, de foto stond er niet bij.....
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hey.

Ik was dus van plan om zo een kap te kopen/maken om over mijn FTM te zetten. Mijn bedoeling was om zelf zo een kap te maken en moest dat echt niet gaan, dan zou ik er eentje ergens kopen.
Dus ik vol goede moed naar de gamma om daar een plexi plaat te kopen.
Nadat ik ze eindelijk had gevonden bleek dat een plaat van 1x1m en 4mm dik al 33€ kostte! :shock: En de vrouw die me hielp raadde me ook al af om zelf zo een bak te maken, is ook niet echt eenvoudig.
Daarom maar op zoek gegaan op het internet en zo was ik uitgekomen bij een bedrijf in Amsterdam dat van die kappen op maat maakt. Nadat ik mijn gegevens had doorgemaild kreeg ik een offerte met onderaan het prijskaartje van 145€! :shock: Dat was ook al uitgesloten want bovenop de kosten van de kap, waren de verzendkosten naar België volgens hun ook nog eens een slordige 50€.

En ik wist dat op die duitse site van wettringer iemand een MAN 8x4 aan het bouwen was en ineens komt die man met een update waar hij een plexi kap heeft gekocht en zelf een onderzetplaat heeft gemaakt. Dat moest ik dus ook hebben! :lol: (http://www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php?threadid=16093&page=2)

Met dit tot resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Het gleufje heb ik door iemand laten uitfrezen met een CNC-machine.

Afbeelding

De kap op de onderzetplaat.

Afbeelding

Afbeelding

En dan de FTM onder de kap. Hier is de FTM ook helemaal afgemaakt; de decals 'DAF' en 'XF' (die ik echt niet zo geweldig vind!) , een 5de (gele) kabelaansluiting voor een trailer en hier en daar nog wat met zwart geaccentueerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo nu is het hele project af zoals ik het in gedachten had. 8)
Voor de geïnteresseerden; de plexi kap komt van de Duitse site: http://www.sudu.eu/ en heeft me 41,36€ exclusief verzendkosten gekost. (http://www.sudu.eu/hauben/haubensystem-mit-ueber-130-vorbereiteten-groessen-bzw-varianten/acrylhaube-40-x-20x-20-cm-mit-oder-ohne-kabeldurchlass.html)

Philippe :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
hey Phillipe
Mooi kappie heb je daar dan is je Daf goed bescherm tegen diverse huishoudelijke ongevallen.
Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 nov, 2008 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Mooi kastje. Blijft hij veel mooier in. 8)

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Erg mooie kast, maar de wage die er instaat is nog veel mooier! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 maart, 2009 17:15 pm
Berichten: 11
Woonplaats: prinsenbeek
hej

kei gaaf die daf

volgende week start ik aan die van mij maar ik heb een vraagje daarover:

ik heb ook zo'n airco gekocht maar 1 is dat moeilijk te bouwen in het dak?
waarvoor is dat draadje (toch gewoon sier)???
welke kleur blauw heb jij daar gebruikt?
en heb jij ook grond verf gebruikt?

hoe heb jij je wagen gespoten

eerst alles in elkaar plakken en daarna afplakken en spuiten of
alles los spuiten en daarna in elkaar zetten.


bedankt

OLivier :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2009 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hey,

nog een berichtje in mijn 'oud' topic, das een aangename verrassing! :D
Ik denk dat de meeste antwoorden op je vragen wel ergens in het topic staan maar aangezien je nieuw op het forum bent, heb je mijn hele verslag niet gevolgd en dan begrijp ik ook wel dat je er niet achter gaat zoeken in die 20 pagina's. :P

*Zo een dakairco is helemaal niet moeilijk te bevestigen op het dak. Je moet alleen zien waar de airco contact met de cabine gaat maken, zodat je ook weet waar je je lijm moet smeren op de onderkant van de airco. Ikzelf heb een klein stukje styreen plaat aan de onderkant in de inham van de airco geplakt zodat ik een mooi egaal oppervlak had dat contact had met de cabine.
De airco zelf heb ik met secondenlijm vastgekleefd (zoals alle andere onderdelen die rechtstreeks op de cabine zijn gemonteerd) omdat secondenlijm niet zo fel reageert met de lak die op de cabine zit, ivm bijvoorbeeld de lijm van revell.

*Dat draadje dat naar de dakairco gaat komt van het waterreservoir achteraan de cabine en is natuurlijk alleen maar voor de 'sier', net zoals de bekabeling in het chassis.

*Al de kleuren die ik op de truck heb gebruikt zijn afkomstig van spuitbussen uit de gamma. De meeste van het merk 'Duplicolor' en een paar andere merken. Die bussen in de gamma kosten -meen ik- rond de 7€ de bus. Wel een grote bus.

*Ik zal even uitleggen hoe ik te werk ben gegaan met het spuiten van de cabine:
1) eerst de cabine lichtjes opschuren
2) de cabine ontvetten met blauwe dreft en dan afspoelen met water en goed laten drogen
3) dan heb ik een hechtprimer op de cabine gespoten zodat de komende laklagen goed zouden hechten
4) daarna heb ik nog een grijze grondlaag gespoten
5) toen heel de cabine wit gespoten
6) de onderste randen, die wit moesten blijven, afgeplakt en de rest blauw gespoten
7) en als laatste nog een paar lagen blanke lak over alles heen gespoten

*Ik heb eerst heel de cabine in elkaar gelijmd en dan gespoten. Alleen de achterkant heb ik los gelaten, zodat ik naderhand (na het spuiten), het interieur nog 'gemakkelijk' in de cabine kon schuiven. Maar echt gemakkelijk was dat niet, omdat je eigenlijk die zijpanelen op de deuren pas vast kan lijmen als het interieur al in de cabine zit en dan wordt het een heel gepruts. Ik heb dat opgelost door een stukje van de zijkanten van het dashbord af te zagen. Zo kon ik eerst de zijpanelen in de cabine vastlijmen en dan het interieur er langs onder nog in schuiven, dat ging net.

Ik hoop dat je wat met mijn uitleg bent en nog bedankt voor het compliment! :wink:

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement