Shake schreef:
Wat betreft je keuze voor een ander serienummer, ik denk dat dat niet nodig is. Naar mijn mening zie je de beschermplaat voor de schutter aan voor een propellorblad
Hoi Sjaak,
Dat dacht ik ook, maar ik meen op de foto te zien, dat dat gedeelte voor het omhoog staande propellorblad langs gaat. Op de tekening van de G.II in de windsock file lijkt het ook wel een vierblads propeller.
Op de foto die ik van 203/16 postte staat ernaast de 205/16 en die heeft duidelijk vierblads propellers... ienemienemutte! Gelukkig is het nog lang niet zover.
====================
Maar goed, ook nog wat daadwerkelijk uitgevoerd, in plaats van research...
Voor de motorgondels van de G.II wil de heer Roden, dat je dit doet:
Dat ziet er simpel uit... als je het echter zo doet, sluit de bovenklep precies aan op het inzetdeeltje van de uitlaat en zie je niks van de motor. Op de foto van 204/16 zie je duidelijk een soort brievenbus daartussen die ook op de tekening van de G.II te zien is. Omdat je recht tegen de zijkant van het bovendeksel kijkt heb ik dat als volgt geïnterpreteerd:
De bovenplaat heb ik door midden gesneden en van het deel met de uitlaten iets afgeschuurd. (Op de foto lijkt het bovenklepje iets naar benden gezakt, maar hij zit in het echt netjes recht op z'n plek)
Voila! Een brievenbus met uitzicht op een heeeeeel klein stukje motor. Zie je gelijk niet dat het een zescylinder in plaats van een achtcylinder is.
De motoren zelf zijn prachtig, maar het lijkt wel of ingenieur Vladimir de motoren opgemeten heeft en er een mal van gemaakt heeft, en ingenieur Boris de gondels. Ze hebben namelijk geen enkele relatie met elkaar. Omdat de motoren zo ingekapseld zijn heb ik uiteindelijk de inlaatspruitstukken verwijderd en de montagesteuntjes in de gondels zo goed als weggesneden. Ik vermoed dat dat komt doordat de Mercedes motor van een echte gemodelleerd is, en de buitenkant van de gondel ook, maar de gondel in het echt van dun metaal is en nu van dikkig plastic waardoor er ergens iets mist. Ruimte ofzo...
Affijn, na het gondelfestijn ook met de romp verder gegaan. Dat past ook allemaal maar matig, maar met wat schuur en krabwerk zit dat netjes (dryfit) in elkaar. Het tussenschot bij de schutterspositie had ik eerst verkeerd gelijmd, tekeningfoutje van Roden, op een volgende tekening stond het echter wel goed en kon het nog corrigeren.
Het gat van de G.III en tussenschot met gat heb ik vervangen door een zelf gemaakt dicht schot en een passtukje dat nu nog wat dik is, maar straks vlak af geschuurd wordt met de romp.
(sorry foute flitzzfoto)
Nog zo'n vreemd iets, is het instrumentpaneel. Dat past goed, maar zit aan de verkeerde kant van het raam (dat juist bedoeld was om er licht op te laten vallen). Dat kon Roden niet over zijn kant laten gaan dus hebben ze gewoon de instrumenten evengoed aan de kant van het raam gezet. Jammer dat de piloot dan tegen de
achterkant van het paneel aan zit te kijken...
Maar even pas gemaakt en dat zit nu ook netjes.
Nu alles lekker laten drogen en morgen de eerste laag verf over de binnenkant en lekker houtnerven. Best wel lekker vakantie, je kunt lekker doorgaan zo
Nog maar een paar dagen, dan zal het tempo wel inzakken...
Groeten Jeroen