Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roden's Gotha GV 1/72
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Zo dan is het vandaag zo ver eindelijk na lange tijd wachten eindelijk beginnen met deze kit.

Deze kit ga ik met de Lozenge decals van orion mintures maken, waar ik nog op zit te wachten tot ze binnen komen.

Het gaat om deze kit:
Afbeelding

De inhoud als volgd:
Afbeelding
minus de PE set die heb ik bij de LVH gekocht.

Vandaag begin ik eerder dan 1 sep met de eerste fout in deze kit:

Afbeelding
Dit is waarschijnlijk een giet fout of zijn er meer mensen die deze scheur hebben?

Groeten ROn


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op vr 07 nov, 2008 15:27 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2008 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag dan officeel de lijm erbij gehad. een beetje pinmarks weg gewerkt en vervolgens de PE voor de Guns Verknoeid :? gaat weer lekker maar eens ff kijken of ik losse guns kan krijgen.
Heb deze keer maar 1 foto
Afbeelding
Zo dat was em weer

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nou Ron, waarschijnlijk heb je net pech met die scheur. Mijn Gotha heeft het in ieder geval niet.
Lekker hé, die bulten in de romp! Ik hoop dat je project voor de rest wat soepeler verloopt.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 22:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 apr, 2008 16:21 pm
Berichten: 118
Woonplaats: Waarschoot
Ja, Roden wil het soms een beetje te goed doen en maken hun plastiek heel dun, waardoor er wel scheuren kunnen optreden.

Een algemene tip voor alle Rodenkits is wel dat je altijd heel goed moet passen. Ze werken met heel nauwe toleranties. Op zich niets mis mee, maar doordat hun spuitgietwerk soms wat flash vertoont (die niet altijd als dusdanig herkenbaar is) lijkt het soms alsof de stukken langs geen kanten willen passen.
Een paar halen met een vijl of schuurstaafje kan al voldoende zijn om het geheel te laten samenvallen.

Dus past het niet goed, niet direct opgeven en proberen de boel te forceren, maar heel goed kijken waar de fout kan zitten!

Dryfitting is the key with Roden, folks!

Wienne

_________________
Roeselaarse Modelbouw Vereniging


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Zo vanacht weer lekker bezig, mijn werkplek ziet er zo uit btw :D
Afbeelding
ben nu bezig met de gotha en de P40N, de gotha gaat goed ik heb 3 onderdelen klaar voor het spuiten.


Afbeelding

Dat was het weer ik gaat verder met spuiten

Groeten Ron

BTW die tunnel achter in de romp moet Matt Staal worden, heb ik nico zijn boekje gezien geen longenze gelukkig want ik heb me Decals van orion nog niet binne :cry:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag verder gegaan met de Gotha het interieur is af en hij is dicht gelijmt.
Het was een hoop dryfitten schuren dryfitten enz voordat het allemaal netjes paste maar ik heb geen enkele kier in de romp dus daar ben ik wel blij mee.
Die tunnel ga ik toch met logenze bekleden is wel zo mooi denk ik, ik wou het eerst hout kleur maken maar daar heb ik vanaf gezien.

Hier dan het interieur ik heb nog wat visdraat aangebacht alzijne kruisen in de romp, dat werd gebruikt om de romp sterker te maken, roden heeft dat er niet in gegoten dus dan maar zelf maken.
Afbeelding
Afbeelding
Die PE set is fantastich alleen de tekening is wat onduidelijk.
Hier zit de romp dan inelkaar met een paar klemmen :roll:
Afbeelding
Dat was em weer volgende stap is schuren schuren en schuren.

Groeten ROn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 20:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Ziet er goed uit Ron , welke kleuren heb je voor de binnenkant gebruikt ?


Groet Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Humbrol 110 en humbrol 93 daarna tamiya clear orange
groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep, 2008 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag heb ik me bezig gehouden met de vleugels van de Gotha als eerste ben ik begonnen met de bovenste vleugel.
Afbeelding
Afbeelding
Volgens Roden moet je de drie delen tegen elkaar lijmen en met een hoek van 3/10 o heb toen de tekeningen bestudeerd en kwam tot de conclusie dat ik het anders ga doen.
Heb 2 a4tjes gepakt die op mijn snij mat geplakt en ben gaan tekenen en meten.
Uiteindelijk had ik uit gevonden dat op 150mm vanuit het midden van de wing de afstand van papier tot vleugel 10mm is, zoeken naar iets dat precies 10mm is valt niet mee.
Uiteindelijk zijn het CD hoesjes geworden die op de plaats neergelgegd, nog een andere steun gamaakt van plastick card en oude mesjes zodat de wing ongeveer in het midden ook steun kreeg.
Afbeelding
Toen ik vanuit het midden ging meten naar het punt waar ik de CD hoes neer zou leggen moest ik de CD hoes 9mm vanuit de hartlijn leggen (naar binnen)
Vervolgens het midden stuk vast getapte't, de lengte vanuit het midden was 10mm op die afstand was de hoogte van papier naar wing 2mm, dus daaronder ook 2 mesjes opelkaar onder gelegd en het hele zaakje vast gezet met tape.
daarna de wings op de mesjes en mijn CD hoesjes gelegd en ook vast getape't.
Toen ben ik het hele zaakje gaan na kijken of alle maten nog klopten en hoogtes dat was het geval dus heb ik het zaakje met Extra thin cement vast gelijmt.
Afbeelding
Afbeelding
Het zaakje ligt nu te drogen dus gaat ik ff verder met de Spad XIII

Groeten ROn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 sep, 2008 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Gister avond ben ik begonnen met de onderste vleugel op de tekening van roden staat dat je de wing in een hoek moet zagen, zo gezegt zo gedaan.
Toen ben ik mijn schuurblokje gaan verbouwen zodat het schuurvlak in een hoek van 87 graden staat en heb ik de wing in die hoek geschuurt.
Afbeelding
Zelfde met de andere wing gedaan maar dan in spiegel beeld.
daarna de wing weer vast getape't op een A4 waar ik de hoeken en lengtes weer op heb getekend wederom mesjes gebruik om de wing in de juiste hoek te krijgen, daarna vast gelijmt met extra thin cement.
Afbeelding
Dit licht nu goed te drogen voordat ik daarmee weer verder ga.

De motoren heb ik daarna gedaan is op zich niet moeilijk, alleen de kappen die om de motor heen gaan was ff passen en meten.
Ik heb de motor en binnen kant met alclad Steel gepoten.
Afbeelding
vervolgens de detaille's geverft met gunn metal en Rust, daarna een lichte drybrusch met mettalic.
Het ziet er nu zo uit.
Afbeelding
De propellors zijn ook gereed:
Afbeelding
De bomen zijn gespoten in pale bleu, de rekjes waar ze aan hangen heb ik ook alclad steel kleur gegeven.
Afbeelding
Totaal plaatje van de motor dan die kleine steuntjes was een gepiel heb de gaatjes uit moeten boren voordat het paste, evenals de uitlaat en kleine pijpjes aan de onderkant heb ik uitgeboort.
Het zaakje licht nu weer te drogen.

Nog een aanvulling hier ben ik een uurtje mee bezig geweest
Heb een plankje gepakt daarop uit getekend waar de gaatjes komen voor de struts en vervolgens de gaatjes in de motor kap ook geboort.
Daarna de struts op hun plek zetten met thin cement gelijmt en vast gezet in het plankje met geboorde gaatjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dat staat nu wederom weer te drogen.

Groeten ROn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement