Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 nov, 2008 21:03 pm
Berichten: 475
Wow dat is een mooi schaalmodel geworden, ik ben geen vliegtuigbouwer maar toen ik hier even kwam kijken, petje af hoor.

Wat ik wel gedaan had, was toch even met de airbrush over het gras passeren, die roodbruine vezels ertussen hebben ook bij mij een diorama verpest, vroeg of laat ga je jezelf er zeker aan storen, en da's zo zonde want ik vind je model een kanjer. Guy.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik kan niet meer zeggen dan dat ik onder de indruk ben...! :)
Vind de props ook mooi geworden trouwens!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nou Nico, dat ziet er weer goed uit! Ik zie dat je voor de struts grijs gekozen hebt. Zelf maak ik de struts blauw, maar met de zwart/wit foto's uit Gotha! kan je eigenlijk alle kanten uit.
Ik moet bekennen dat ik een beetje jaloers ben op de modelbouwkunsten van Öcsi, het "doorschijneffect" dat hij in Jeroen's topic laat zien is wel heel erg mooi! Voor de Gotha zou dit ook van toepassing zijn, op deze foto kan je dat mooi zien. Helaas ga ik dit niet toepassen, ik ken mijn beperkingen en hou het bij een egale lichtblauwe kleur :wink: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Zover was ik bijna geen lamp erop laten vallen nico ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 dec, 2008 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Gelukkig is er geen lamp opgevallen (ik moest hem wel op tijd weghalen voor mijn zoontje....), maar dit zijn de eindfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al ben ik blij dat ie er uiteindelijk staat. Een perfect moel is het zeker niet, maar op een gegeven moment was ik gewoon een beetje "klaar" met ditproject. Zo heb ik lang niet alle PE parts er op gezet en eerlijk gezegd vind ik 'm zo in zijn geheel toch wat te blauw. Verder zitten er nog wat schoonheidfoutjes in zoals de nog steeds ietwat kromme romp bijvoorbeeld. Enige dat ik eigenlijk nog moet doen is zo'n heel klein ruitje voor de vliegenier er op. Ik kon alleen zo snel negrens van dat dunne doorzichtige plastic vinden. Ik heb het wel, dus het komt er nog op.


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Prachtig model van deze complexe kist Nico!
Vooral de mitrailleurs trekken de aandacht, erg fijntjes zo.
Misschien leuk om er nog een manneke naast te zette om de afmetingen van de kist te benadrukken.
Nog even een vraagje: wat zijn die twee "zwaarden" aan de zijkant van de romp ter hoogte van de achterste rugschutter?

Groeten,
Paulus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Nou Nico, ondanks je het feit dat je het wel gehad hebt met dit model staat er toch een leuke kist. Je frustratie is begrijpelijk, de kleine PE parts halen het bloed onder je nagels vandaan en de pasvorm van de kit is twijfelachtig (om het netjes uit te drukken). Hoewel ik de Gotha een indrukwekkend en historisch heel belangrijk vliegtuig vindt, zal ik er zeker geen 2e exemplaar van aanschaffen.
Ik ben een beetje jaloers op je mooie radiateurs, er zit echt diepte in zoals op de foto op pag. 12 van het Windsock boek. Helaas moet ik het met een paar hele platte doen, hoewel die weer een héél stuk beter zijn dan de Roden exemplaren.
Tot slot nog een kritische noot, volgens mij ben je een stel spandraden vergeten. Deze lopen van de voorzijde van de motoren, net onder de radiateur, naar de bovenvleugel. En, ik durf het bijna niet te zeggen, er hoort ook nog een brandstof tank bovenop de vleugel (of zelfs 2).
In ieder geval weer een mooie aanwinst voor je hobbykamer Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Paulus de Boskabouwer schreef:
Nog even een vraagje: wat zijn die twee "zwaarden" aan de zijkant van de romp ter hoogte van de achterste rugschutter?


Deze schermen waren om te voorkomen dat de schutter door de propellor geraakt werd. Later werden ze vervangen door een gaas scherm (die ik ga gebruiken op mijn versie, staat mooier vind ik).

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 13:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 aug, 2007 11:02 am
Berichten: 759
Woonplaats: Tienen, België
Prachtig model! meer kan ik niet zeggen :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 dec, 2008 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Shake schreef:
Hoewel ik de Gotha een indrukwekkend en historisch heel belangrijk vliegtuig vindt, zal ik er zeker geen 2e exemplaar van aanschaffen.


Ik ook niet, maar ik had natuurlijk voor de heeeeeele verre toekomst nog die decals van je overgenomen. En raad eens wat er onder de kerstboom lag; een Roden Gotha G.IV!! Ik ben er erg blij mee, maar voorlopig ligt die nog even erg onderop de to-do stapel :mrgreen:

Deze vind ik wel erg geslaagd, zoals Paulus al schrijft, de PE-MGs en ook de kleurige props trekken de aandacht en brengen kleur in het inderdaad wel erg blauwe geheel. Goeie versie-keuze, met dat groen, breekt het ook lekker.

Ik ben ook lekker bezig geweest, heb een iets andere contstructie-methode bedacht voor de vleugels, hopelijk pakt dat uiteindelijk goed uit...?

Al met al toch een hele mooie prestatie geleverd! :)

Groeten Jeroen

[edit] Nico, mis ik niet de strut tussen de rolroeren van van de boven- en ondervleugel?

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement