Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Fjourra schreef:
O wat begint het bij mij ook te kriebelen om deel te nemen als ik dit zo lees :D

Alleen spijtig dat ik nog zo een berg ongebouwde modellen heb liggen, waarvan er geen enkele thuishoort in deze groepsbouw :cry:


Tsja,

Ik wil je nergens toe dwingen, maar een goed lopende groepsbouw is simpelweg ont-zet-tend leuk om aan mee te doen. Ik spreek in zoverre uit ervaring, dat de huidige "Slag om Java"- groepsbouw erg leuk en stimulerend werkt. Als ik e.e.a. zo bekijk denk ik dat deze groepsbouw er eentje wordt die goed gaat lopen, dus.......

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2008 14:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 15 feb, 2006 18:49 pm
Berichten: 92
Woonplaats: Arnhem
Hallo allemaal,

Nico zegt dat het is tijd om nog en bericht in mijn absoluut-en-helemaal-niet-perfect versie van de Nederlaandse taal te plaatsen. En ik doe altijd wat hij zegt. Tweede post in een jaar. Dus, ik wil deelnemen met en Hi-tech 48 schaal AEG G.IV, en ook de Airfix Handley-Page 0/400, maar met de Rosemount Hobbies 0/100 conversie set toegevoegd.

Paul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2008 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Mooi Paul,

Dat maakt je dan tot de eerste deelnemer met zelfs TWEE onderwerpen. GREAT (oh sorry).

Succes met je Lozenge.

groetjes, nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 01 jun, 2008 19:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Zo ik heb eens voor de funn in de doos gekeken van Roden Gotha G.V die ik gaat maken voor de groepsbouw dat word nog een leuke funny ey :shock: , al die heerlijke logenes decals van RODEN :evil: word een ramp denk ik.
Maar anny weg dat boekje nico is heel erg handig er staat nauwkeurig in hoe je de span draatjes moet doen :lol: , daarin tegen denkt roden zoek dat zelf maar ff uit :idea: .
Ik kan niet wachten tot we beginnen want als ik dan deze heb afgerond en nog tijd over heb gaat ik ook een staaken bouwen.

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun, 2008 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Aha, dus dat is ook 2 deelnemende onderwerpen, of eerst eventjes afwachten hoe de eerste afloopt?

Enfin, wat mijn eigen deelname betreft is er een kleine wijziging. Het blijft nog steeds een Gotha die ik bouwen ga, maar heb besloten een GIV te gaan doen. Dezelfde kit als die van Shake. Waarom? nou dit type is volop ingezet bij het bombarderen van London en dat is net hetgeen waardoor dit vliegtuig zo bekend geworden is.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op di 03 jun, 2008 9:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun, 2008 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Eerst maar kijken wat de GV doet de staaken wil ik hoe dan ook bouwen want het is gewoon een mooie kist


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Zeppelin-Staaken (Roden)
BerichtGeplaatst: vr 06 jun, 2008 9:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 06 jun, 2008 8:46 am
Berichten: 4
Woonplaats: poelkapelle
Als niet modelbouwer heb ik toevallig uw site ontdekt. Eigenlijk niet zo toevallig: de Zeppelin-Staakens houden me al een tweetal jaren bezig!
Ik woon in Poelkapelle (Belgie) waar de Franse oorlogsheld Kapitein Georges Guynemer neerstortte. Vorig jaar was dit 90 jaar geleden en werd er samen met ons locaal comité, waarvan ik secretaris ben, en de Franse luchtmacht voor een waardige herdenking gezorgd.
In 2006 begon ik ook met de identificatie van vliegtuigonderdelen (een hoop oud ijzer) dat een landbouwer in 1981 in Poelkapelle op het land tijdens het ploegen vond. Wat bleek....dat het de resten waren van de Zeppelin-Staaken R VI nr. R34/16 uit de eerste wereldoorlog. Ondertussen is het "Abstürzen" al een mooi verhaal geworden.
De brokstukken werden tentoongesteld op de dag van de Guynemerherdenking en daar was er ook een maquette te zien van Roden.
Momenteel is die te bezichtigen in het museum "Vertongen" op het vliegplein van Antwerpen. Goeie vriend en modelbouwer Carl Goossens knutselde dit prachtig stuk in een recordtempo voor mij in elkaar!
Voor verdere info kan je me altijd aanschrijven.
Veel genot met jullie interessante hobby.

Piet

_________________
Faire Face. "Georges Guynemer"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun, 2008 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dag Piet,

Bedankt voor dit interessante stukje achtergrond informatie!

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun, 2008 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Leuk dat iemand de moeite neemt om als (nog?)nietbrouwer aan dit forum deel te nemen.
Toevallig moest ik vorig jaar in Poelkapelle zijn voor mijn werk en ben toen over de kruising gereden met het grote monument voor Guynemer.
Mijn collega vond het wel apart dat ik die naam kende en er wat over wist te vertellen.

Groeten,

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2008 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Over Fransen gesproken..denk ik dat ik met mijn brouwonderwerp in de Franse hoek van fabricage gaat zitten. Hopelijk niet gebouwd met de Franse slag dan.. :)

Waarschijnlijk een oude kit van de Heller Musée uitgave, desnoods in rebox van SMER.

Deze groepsbrouw wordt echt weer een topper :)

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement