Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 15:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
De hele zomervakantie in Canada zitten smullen van alle wrede machines hier in dit draadje en al een beetje aangekondigd dat ik wel mee wil doen. Vandag dus maar een eginnetje gemaakt met een en ander.

De basis: een nooit helemaal afgebouwde Chevy '57, met ook nog eens geen echt mooie verflaag. Komt mooi van pas want er gaat flink gehakt en gebroken worden! Afbeelding

De bewapening: een kanon dat door een of ander bizar rupsvoertuiggeval getrokken dient te worden. Kanon vind ik eigenlijk niks aan, rupsding komt ooit nog wel eens aan bod, dus kanon stond in de surplus dump. Afbeelding

Voortbeweging op de korte afstand is natuurlijk gewoon de motor die onder de motorkap zit. Voor de lange rechte stukken komen deze twee jongens in actie: Afbeelding

Verder moeten er wat extra brandstoftanks op, wat stowage en wat amo, vandaar dus deze twee kitjes. Wat over is gaat weer in de surplus dump, no problem.
Afbeelding
Afbeelding

Om de boel bij elkaar te houden scratchen we nog wel wat hier en daar, maakt u zich geen zorgen.

Het geheel gaat natuurlijk nog erg geverfd worden, het chroom gaat er waarschijnlijk helemaal af en wordt vervangen door heel mooi roest en verder zie ik nog wel wat het gaat worden. Vies, heel vies, dat wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Yiiiiiihaaaaa, Korneel ook aan de sloop! Een Chev, 'n k'non, straaldingen, olievaten en roeststofviespeukerij... Ben heel benieuwd

Gr,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Zo, twee uurtjes verder en het begint al op een mean motherf***er te lijken.

Eerst het dak eraf, kofferbak eruit, allemaal met het dremelaartje met de vreseleijke schijfzaag. (kan eigenlijk zo op de Chevy als geheim wapen) en afschuren met het staalborsteltje (ja, ik draag een joekel van een veiligheidsbril)

Afbeelding

Bumper voor en na.

Afbeelding

Afbeelding

Dan het kanon onder handen genomen, die gekke uitsteeksels eraf en de wielen eronder uit. En dan kan hij op de imperiaal.

Afbeelding

Ziet er toch een beetje wankel uit, ik denk dat ik die uitsteeksels maar ga gebruiken om iets van vertikale steuntjes te fabrieken.

Afbeelding

En dan de propulsie, even een beetje schuren en schuiven en dan krijg je dit:

Afbeelding

En in zijn geheel krijg je dus iets als dit als je in je spiegels kijkt.

Afbeelding

Maar dan zonder die stomme plakkertjes allemaal, u snapt mij wel.

Ik ga nu een beetje vegen en opruimen, een van de wielen brak af en werd gelanceerd door de kamer. Nee, ik heb geen kinderen of huisdieren die het kunnen inslikken, dus het ligt nog ergens onder de kast of zo.

Volgens mij heb ik nog een zooitje machinegeweren in de dump, zouden die door de koplampen heen onder die vette spatborden kunnen? Gaan we straks toch eens proberen. Ammoboksjes en granaten kunnen mooi op de achterbank. En een stelletje oliedrums in de kofferbak. Misschien nog iets van panzer achterop (stukkie misbakken Koningstiger?), die olievaten lijken mij een beetje kwetsbaar anders.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Ziet eruit als een goed begin. :D
Vraagje I: als je de olievaten te kwetsbaar vindt en je gaat die beschermen met een stukkie Tiger, hoe zit het dan met die straalmotoren? Want die lijken me dan ook aardig kwetsbaar.
Vraagje II: Staan de jets niet mooier als ze andersom staan? Achterstevoren dus, zeg maar?

En dat 1 wiel er af is lijkt me trouwens ook een goed begin, want die showvelgjes :roll: ....daar kom je niet ver mee :twisted:

Succes met de bouw verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Die velgjes zijn mij oor een zeer in het oog. Misschien moet ik met plasticcard aan de gang of zo, ik weet het nog niet. Of stevige wieletjes zien te scoren. Ik ben geen autobrouwer, dus ik denk nooit na over dat soort dingen. Maar ja, autobrouwers hebben weer geen kaas gegeten van kanonnen.

Die jets zijn kwetsbaar, dat is waar. Maar je moet iets aan het toeval/noodlot overlaten. Andersom? Je bedoelt dat hij dan heel hard achteruit kan? Neuh......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Korneel schreef:
Andersom? Je bedoelt dat hij dan heel hard achteruit kan? Neuh......


Hahaha nee dat bedoel ik niet :D Ik denk alleen dat dat er beter uitziet, ook mooier met de lijn van de wings van de chevy mee.
Maarja, wie wil mooi als het op knallen aan komt ;)

(als verrassingselement zou dat heel-hard-achteruit natuurlijk wel handig kunnen uitpakken, schiet me nu te binnen...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Als ik de jets andersom zet laadt ik de hoon en spot van alle vliegtuigbouwers op mij. Nee, ik laat ze zo. En ze kunnen in reverse, dus hard achteruit kan altijd nog.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Wat er misschien wel komisch uitziet, is een achterstevoren zetten, begint hij opeens te spinnen :wink: :roll: :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2008 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ja, ook al aan gedacht. Dan gaat hij wel supersnel de bochtjes door!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2008 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik was heel niet van paln te gaan plakselen vanavond, maar ja......

Dus de motoren er maar opgezet, in een andere hoek. Het steekt nu wel wat uit, maar we cruisen ermee over desert roads, niet door steegjes. Trouwens, met dat kanon past hij ook niet in de parkeergarage.
(Ik kon laatst nog net een Parking Valet tegenhouden die een SUV met twee dure sportfietsen op het dak de parkeergarage in wou rijden......)

De olievaten zijn toch een beetje afgeschermd met twee deuren of zo van weer wat anders en de dissels van het kanon zijn weer gebruikt om het geheel wat stevigheid te geven. (het komt toch nog een beetje onwaarschijnlijk over, maar eens kijek of er niet nog iets onder dat kanon moet steunen of zo.)

Last van bumperklevers? Breek eens in bij een verzamelaar van WO 2 spulletjes en je vindt nog eens wat.
(Ik ontmoette van de zomer een verzamelaar van zware machinegeweren en spulletjes als bazooka's en panzerfausten en zo. Amerikaan, dat wel. Hij bouwt af en toe met zijn maats een mitrieurstelling na, met zandzakken en zo en als het af is en iedereen een beetje geschoten heeft gaan ze biertje drinken en bbq-en. Rare jongens.)

Nou, dan maar wat plaatjes voor de duidelijkheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement