Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
Ik ga toch maar een poging wagen. Met 1 project kan ik nog niet verder nog geen verf voor. En ander project is mijn deel bijna klaar alleen nog keer schuren voordat me vriendin hem kan gaan kwasten.

De auto de ik ga bruiken is dus een 1955 chevy truck. Is eerste model dat ik heb gebouwd en is niet helemaal super gegaan. Dus ik dacht laat ik hem verbouwen.
ff 2 foto's hoe hij er nu uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Niet al te duidelijk camera heeft broertje vriendin mee. Deze met tel gemaakt.
Wat in ieder geval gaat gebeuren 1 achterspatbord van een ford f-100 truck, een soort van rolkooi en een bom/mijnenwerper in de laadbak. Die wordt geheel scratch build. Verder kwa wapens weet ik niet heb geen militaire bouwdozen of scratch spul van zulke dozen.


Laatst bijgewerkt door RuuB op wo 10 sep, 2008 11:52 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul, 2008 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
een uurtje creatief bouwen krijg je dit.
Afbeelding
een spatbord die niet helemaal goed past. Maar je moet creatief zijn met weinig spullen.
Afbeelding
Als je grill weg is moet je toch iets om voorkant toch iets te beschermen.
Afbeelding
3e verschillende wiel eronder kan ook. Het is makkelijk wiel wisselen dan band om eigen velg leggen.
Afbeelding
Van een uitlaat en een bumperhouder van een andere auto kan je toch perfect een nieuwe uitlaat brouwen.
Afbeelding
Deel van het apparaat dat bommen of mijnen wegschiet. De bommen of mijnen zijn cilinders en worden over de lengte-as. doormiddel van luchtdruk weggeschoten. Gaat alleen nog al is fout. De bestuurder is niet zo nauwkeurig met maten en heeft geen timmermans oog blijft nog wel is iets hangen, omdat alles schots en scheef is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
Afbeelding
zijn eerste ruzie heeft die al gehad. Bumper kapot en motorkap heeft last gehad van wat warmte. Hij heeft maar een steuntje erop gelast om zijn motorkap vast te kunnen binden aan de bumper. Slot werkt niet meer.
Afbeelding
Ander spatbord erop. En hij dacht laat ik hem iets breder maken, zodat er minder stof opwaait. Gewoon nog een spatbord aan stukken gesneden. Hij heeft er alleen niet aangedacht dat hij nu zijn wielen er niet meer afkrijgt. Hij is niet helemaal snugger. Voor de andere kant staat er een 2e spatbord te te wachten om te verbreden.
Afbeelding
Aangezien hij geen ruiten meer heeft maar wat verbogen rond staal voor de achterruit geplaatst. Iets veiliger voor projectielen.
Afbeelding
Deel van de roolkooi. Hij heeft alleen de achterste stang te kort gezaagd die zit niet eens vast.
Afbeelding
Een overzichtje. Hij heeft een andere uitlaat geplaatst, omdat de andere ruzie kreeg met de rolkooi.
Wat er in ieder geval nog opkomt. Een tank op de achterbak voor alternatieve brandstof uit frituurvet gemaakt. Op het dak van de cabine soort van wapen (werkt niet moet op wapen lijken om mensen bang te maken) Bijrijders raam wordt gedicht doormiddel van een plaat.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ik vind het een beetje op een wrak lijken, en dan niet de goede manier :roll: Misschien kun je nog iets met een zeil ombinden, dan ziet het er meteen een stuk woestijn achtiger uit :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
het is ook de bedoeling dat het op een wrak lijkt. Hij heet niks voor niks no change. Duke fucker heeft meer kans dan deze bak. Die rijdt en is goed gebouwd. Dit is een samen geraapte rotzooi. :D :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 12:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Ziet er wel geinig uit :P

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 16:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
ik ben benieuwd wat dit gaat worden. ik zou zeggen, sla maarvast een emmertje roest in voor dit project want zo ziet je truck er wel uit :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
Afbeelding
Hier zien we het spatbord aan de andere kant met een kleurtje. Met 2 plaatjes en wat purschuim heeft die de spleet maar een beetje gedicht. Anders nog steeds een stofwolk.
Afbeelding
Een draad die er voor moet zorgen dat de motorkap niet openvliegt. Is wel zo handig als je rond rijdt.
Afbeelding
Nog een keer de zijkant van de cabine. Rolkooi is geverfd. En merk de dummie proppenschieter op het dak.
Afbeelding
Nog een keer van achter.
Ook een beginnetje gemaakt aan een klein dio-tje waar die op komt te staan. Heb al een schuilplaatsje. Nu nog kijke hoe ik een mooie zandstructuur op de houten onderplaat krijg. De bedoeling is dat de wagen al ergens op ofzo is vast gelopen ofzo en dat die wacht op hulp. Of hij die krijgt is nog maar de vraag. (nu nog een poppetje score ofzo) Probeer zoveel mogelijk te doen met materiaal dat ik al in huis heb. Jammer genoeg geen verf voor een leuke roestkleur.
Volgende update komt ........
Als de bestuurder weer aanspreekbaar is :lol: :lol: Aan zijn kwastwerk is wel te zien dat hij iets te veel op had.



-------------update--------------

Afbeelding
Truck voor de schuilplaats.
Afbeelding
Schuilplaats van boven.
Schuilplaats is waarschijnlijk een schuur ofzo geweest. Enige wat over was was een muur en het dak. Staat gezellig scheef. De zijkanten zijn weer dichtgemaakt met tentdoek. Aan de ene kant staat het deels open om binnen te komen. Van klei komt er een rand omheen van stenen. Vraag nu is alleen hoe kan je makkelijk en zo goedkoop mogenlijk zand maken. In de hoop dat er meer mensen in de toekomt aan groepsbouwen gaan meedoen ook al heb je maar weinig in huis. Probeer dus zoveel mogelijk te maken van spullen die ik heb liggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul, 2008 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
hey ruuB

een tip als je naar zand ga kijken:
kijk in een dierenwinkel naar aqarium zand, ik zelf heb zo 2 kilo zand voor ( ik geloof) 5 euro gekocht.
teminste dat is ook alweer 2 jaar geleden, ik heb er misschien hooguit 5 euro er voor moeten betalen.
misschien was het meer maar dat betwijfel ik :wink:

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jul, 2008 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
dit ziet er echt gevaarlijk monsterlijk uit!
succes met deze rammelbak.
but:
Citaat:
Aan zijn kwastwerk is wel te zien dat hij iets te veel op had.

beledig jij nou je vriendin?


greetz,
DAFfIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement