Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Bedankt voor de complimenten :)
Ongeloofelijk wat je al niet kan bereiken met een make-up setje van Tamiya en een flinke stapels tutorials/how-to's :wink:

Voor wat de motorkap betreft, die had ik gemaakt van 0,5mm styrene. Ik gebruik de putty van Tamiya. Zelf heb ik het vermoeden dat putty altijd wel een beetje in het plastic 'vreet', maar dat de grote hoeveelheid putty in combinatie met het dunne plastic voor de extreme reactie heeft gezorgd.

Ik heb overigens nog een oud kapje gevonden dat ik kan gebruiken. Er zit nog wel wat werk aan, maar dat komt wel goed :)
Afbeelding

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
kap gewoon zo laten. Die is gewoon ergens van een auto gesloopt omdat de dodge er geen meer had. Bij deze brouw mag en kan het. Juist onderdelen die niet op de auto horen maken het verhaal geloofwaardiger denk ik.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun, 2008 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Inderdaad, zo laten lijkt me geen probleem. Misschien wat beschadigingen maken aan het overstekende deel.

Wat ook nog kan: Buig het overstekende deel om naar beneden, zodat hij minder wind vangt tijdens het rijden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2008 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Tja, ik had natuurlijk kunnen luisteren, ware het niet dat:

1) ik soms erg eigenwijs ben :wink:
2) ik een heel duidelijk idee had wat ik wilde doen met de grill
3) ik hem eerlijk gezegd al had afgezaagd voordat ik de foto plaatste :?

Anyways, de body is ondertussen zo af als ik hem op dit moment wil hebben. Ook heb ik al een 'voorzichtig' begin gemaakt met het interieur (voorzichtig, yeah, right... gewoon weer van alles losgehakt en vastgeplakt dus!).

Later vandaag zal ik de foto's plaatsen.

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2008 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Ok, zoals beloofd zijn hier de foto's

Allereerst de nieuwe voorkant van mijn wagen. Ik wilde een grote grill aan de voorkant die er uit ziet als een enorme bek die iedereen op gaat eten :twisted:
Afbeelding

Dan zei ik al dat ik met het interieur aan de slag was gegaan. Ik vond het een beetje raar om het interieur intact te laten, terwijl de buitenkant zo verbouwd is. Ik wilde het idee geven van een deur zonder bekleding.

Hier is alles nog intact:
Afbeelding

Vervolgens heb ik de deuren er uit gehaald:
Afbeelding

Daarna van 0.5mm styrene nieuwe deurpanelen gemaakt:
Afbeelding

Daar heb ik vervolgens wat gaten in gemaakt. Als het straks klaar is komt het er in de auto ongeveer zo uit te zien (maar dan netjes :))
Afbeelding

Langzamerhand moet ik ook de ideeen die ik heb over de kleur en over de bewapening wat verder gaan uitwerken. Ik heb heel erg de neiging om er een klein RCWC (Remote Control Weapons System) in te zetten, aangezien de wagen in mijn plan bemand wordt door een enkel persoon. En die kan natuurlijk moeilijk vooruit rijden en achteruit schieten tegelijk (tenzij hij toch niet van plan is om iets te raken :wink:

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun, 2008 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
wel zielig dat die met zijn tandvlees moet eten dan. Oftewel komen er dan iets van tanden in/op aan de voorkant. Ziet er verder goed uit. Ook de niet bekleden deur. Weet niet of het in het echt ook precies zo zit met de gaten maar het zier er realistisch uit.

_________________
RaB COD CLAN
Lopende projecten: Psycho Hearse, Pink (bel) air, hemi powers ford ratrod, garaga dio.
Wachtrij: Chevy crew COE hauler.
Wishlist: Te lang:P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul, 2008 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Hoogste tijd om weer eens wat van me te laten horen :)
Ik ben nog steeds druk bezig. Er is eigenlijk niets helemaal af, maar ik wil toch van een aantal dingen een update laten zien. Misschien dat mensen na het zien nog tips hebben (zoals die 'tandvlees' opmerking van RuuB die me toch wel aan het denken heeft gezet :D )

Allereerst de rolkooi. Zoals ik al zei; het wordt een externe rolkooi, gemaakt van sprue. Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid die er nodig is om het allemaal goed te maken toch een beetje had onderschat. In totaal heb ik ongeveer drie meter sprue moeten schuren.
Afbeelding

Nadat ik een paar afstandhouders tegen de body had aangeplakt ben ik gaan buigen en plakken.
Afbeelding

Over de motorkap heb ik een 'stalen' balk gemaakt die hem goed dicht moet houden. Hier heb ik een paar van de PE boutjes op geplakt.
Afbeelding

Zo staat hij er op dit moment bij:
Afbeelding

Dan de bewapening. Die moet ik echt helemaal scratchen omdat ik niet militairs heb. Het kostte me even om te bedenken hoe ik dat moest gaan doen, maar hier is wat er uit is gekomen. Het is nog niet af, maar je kan wel zien welke kant ik op wil.

Men neme:
1: een molex stekker (ik was in een vorig leven casemodder dus ik heb nog een hoop computer zooi liggen :))
2: 4 staafjes messing buis (2x0,3mm)
3: 4 staafjes autoradio antenne (geen idee waarom ik die destijds bewaard had, maar ik ben er nu wel blij om 8) )
4: 3x4 stukjes krimpkous

Afbeelding

eerst de kleinste krimpkous om de messing buisjes.
Afbeelding

Dan de middelmaat daar omheen. Dit heb ik gedaan zodat het standaard al redelijk vast in de 'antenne' bleef zitten.
Afbeelding

Dan de stukjes in de antenne stoppen.
Afbeelding

en daaromheen de laatste stukjes krimpkous. Weer even opwarmen en voila...
Afbeelding

Met zijn vieren gaat dat er straks ongeveer zo uit zien:
Afbeelding

Affijn, er moet nog een hoop gebeuren aan de bewapening maar het begin is er.

Waar ook een begin mee is gemaakt is het interieur. Hier was ik al mee begonnen, maar omdat dat begin me begon te vervelen begon ik maar opnieuw :)

De hele bestuurderskant is verdwenen, en daarvoor in de plaats zit er nu een benzinetank, verborgen onder plaatstaal.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Ook hier is nog een hoop te doen. Maar dat geeft niet. Ik vind het eigenlijk steeds leuker worden om hier mee bezig te zijn :)

Tips en kritiek zijn van harte welkom!

Groeten en tot brouwens!
Ferry

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jul, 2008 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 13:59 pm
Berichten: 609
Woonplaats: Veenendaal
rolkooi ziet er nu al gaaf uit. Wordt die bij de cabine ook zo laag of wat hoger. Het 4-loops kanon ziet er gaaf uit. Zou denk ik gaaf zijn als die zou kunnen draaien en op en neer zou kunnen. Ben benieuwd naar wat voor tanden hij krijgt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul, 2008 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
RuuB schreef:
...Wordt die bij de cabine ook zo laag of wat hoger...

Bij de cabine blijft hij in ieder geval ook zo laag. Ik weet nog niet precies hoe hij gaat lopen want er komt ook nog een ruitje voor de bestuurder. Ik zit op dit moment vooral heel veel te passen en meten. Gewoon kijken wat er een beetje goed uitziet. 8)

RuuB schreef:
..Zou denk ik gaaf zijn als die zou kunnen draaien en op en neer zou kunnen...

Dat lijkt mij inderdaad ook het mooiste. Ik heb nog geen idee hoe ik dat precies aan moet pakken. Dat wordt dus maar op internet zoeken naar voorbeelden.

RuuB schreef:
Ben benieuwd naar wat voor tanden hij krijgt.

Ik ook! (want op dit moment weet ik het echt nog niet) :D

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul, 2008 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Die rolkooi ziet er netjes uit, ik vind hem alleen bij de voorkant nog wat fragiel ogen. Alleen 1 probleem, hoe kom je in je auto??? Want de deuren zitten dicht :roll:

Om wat tanden in je mond aan te brengen, kun je misscien wat balkjes van boven naar beneden plaatsen, en wat gaas er achter, want anders vliegen er stenen in je motor, en das ook niet fijn he :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement