Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2008 8:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
BigBen1 schreef:
Die rolkooi ziet er netjes uit, ik vind hem alleen bij de voorkant nog wat fragiel ogen.


Ben ik helemaal met je eens! Er komt nog een raam voor de cabine (om de vliegen uit je mond te houden :wink: ) en hopelijk ziet het er dan wat 'steviger' uit.

BigBen1 schreef:
Alleen 1 probleem, hoe kom je in je auto??? Want de deuren zitten dicht :roll:


Is helemaal geen probleem hoor. Je mag gewoon met je voeten op de stoel staan (als je ze maar wel eerst even veegt :))

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul, 2008 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Knap gedaan met de bewapening! Zat de plaatjes te volgen wat dat nu allemaal moest gaan worden, maar laatste plaatje maakte het helemaal duidelijk. Veel gepriegel, maar is erg knap geworden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug, 2008 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik vind het kanon-ding erg leuk bedacht! Het blijft genig om te zien wat mensen met beperkte middelen in elkaar weten te knutselen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2008 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Tijd voor weer een korte update. Ik heb een aantal dingen even in de grondverf gezet, en even ge-dry fit om een idee te krijgen van hoe het er straks uit komt te zien.

Dit is het totaal plaatje (en ja, er komen nog banden om :))
Afbeelding

De cockpit van het voertuig begint ook al aardig vorm te krijgen:
Afbeelding

Ik heb geprobeert de stoel te verweren, maar ik ben niet tevreden met het resultaat. Die gaat dus opnieuw
Afbeelding

Overzicht met het kanon erop:
Afbeelding

De trommel bovenop is voor de munitie. Die heb ik gemaakt van wat aluminium profiel. Achterop zit nog iets dat voor scharnier moet doorgaan, maar ik twijfel nog...
Afbeelding

Tot zover deze korte update. Zoals altijd zijn tips en commentaar van harte welkom :)

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2008 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
I vihem er toch wel erg mooi uitzien :wink: Maar ik zou het kanon op de vloer van de laadbak zetten, ziet er net wat steviger uit (en de lopen misschien wat rechter :roll: )

En om dat ding meer op een scharnier te laten lijken, kun je misschien een klein gaatje boren in het buisje. Succes er mee!!! :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
De concurentie is moordend, zie ik al. Weer zo'n gevaarte dat je niet in je achteruitkijkspiegeltje wilt hebben.

Gelukkig bouw ik iets zonder achteruitkijkspiegeltje.




:roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Bedankt voor de reacties!

BigBen1 schreef:
Maar ik zou het kanon op de vloer van de laadbak zetten, ziet er net wat steviger uit (en de lopen misschien wat rechter :roll: )

De bedoeling is om een plateau te bouwen op de plek waar het kanon in de dry-fit staat. Hij blijft dus niet los op die buizen hangen. Daaronder moet je dus wat kabels gaan zien die naar de cockpit toegaan om het hele spul te kunnen besturen. (En de lopen komen zeker nog rechter als ze eenmaal gelijmd worden :))

BigBen1 schreef:
En om dat ding meer op een scharnier te laten lijken, kun je misschien een klein gaatje boren in het buisje. Succes er mee!!! :wink:

Heb ik gedaan, ziet er inderdaad een stuk beter uit. Bedankt voor deze tip :D

Plakhandjes schreef:
Gelukkig bouw ik iets zonder achteruitkijkspiegeltje

Geen probleem hoor... ik toeter wel :twisted:

Groet,
Ferry

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Dan schiet ik de claxon wel als eerste onder je motorkap vandaan.
Succes verder!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Tijd voor een korte update.

Op dit moment ben ik bezig met een heleboel 'kleine' dingetjes die, voor een beginner als ik, erg veel tijd kosten.

Ik heb de 'body' van het wapen een beetje opgeleukt. De leidingen zijn van 1.1mm ijzerdraad en de stukjes die de leidingen verbinden met het wapen zijn van 1.6mm styreen. Een gaatje boren van 1mm in 1.6mm = niet veel ruimte om fouten te maken :) . Voor ik die vier stukjes af had was ik dus weer een dag verder. Hier is het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Dan ben ik verder gegaan met het interieur. Het wapen moest vanuit de cockpit bedient worden, en daar moest dus een joystick voor komen. Ik wilde geen vaste joystick, maar eentje die er uit zag alsof hij aan een flexibele stang zat. Ook de pedalen en het schakel gedeelte heb ik zelf gemaakt. Op de foto's is het allemaal dry-fit dus sommige zaken staan misschien een tikkeltje scheef :) .De cockpit ziet er op dit moment zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot heb ik besloten dat er maar een huif over de bak moet komen. dat betekent dus een hoop werk, maar ik denk/hoop dat het het model ten goede zal komen. Op dit moment ben ik bezig met deze dingen, die moeten er voor zorgen dat de huif ook vast gezet kan worden.
Afbeelding

Nog op de agenda:
- wapen verder afmaken
- gereedschapkist en slaapzak die achterin komen te liggen maken
- bedenken hoe ik in hemelsnaam de body kan schilderen voordat de rolkooi af is, terwijl de rolkooi op zijn plaats moet zitten voordat die geschilderd kan worden, maar die kan niet geschilderd worden voordat ie op zijn plek zit, maar als ie op zijn plek zit kan ik de body niet meer goed schilderen :? (en dan ben ik nog maar niet begonnen over het chassis en de cockpit)
- coole naam bedenken 8)
- "tanden"

Genoeg werk dus nog!

Oh ja, er moet ook nog een hele grote toeter op, zodat Plakhandjes iets heeft om op te schieten. Dacht zelf aan de hoorn van een boei, of een kerk klok :)

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2008 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 apr, 2007 16:00 pm
Berichten: 647
Woonplaats: Nuenen, NB
nice! 8)

vooral die zeil-ogen, dit zijn nou van die details die de meesten over het hoofd zien maar uiteindelijk een model overtuigend maken

ga zo door

Dave

_________________
niets is onmogelijk, zolang je er geen verstand van hebt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement