Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
En bij deze voegt de Yakuza (japanse maffia) zich ook in het helse geweld op de wegen van de toekomst! Ze worden vertegenwoordigd door een lichte snelle sportwagen, uiteraard van eigen bodem, en zullen er vooral op letten dat al hun "cliënten" op tijd hun smeergeld (of moet ik zeggen smeerolie?) betalen. Want als dat niet gebeurt... wel, we hebben allemaal wel een eens een maffiafilm gezien. :twisted:

Ik weet nog niet precies wanneer ik er aan ga beginnen, maar al wel wat de basis voor mijn project gaat worden: Een 1/24 Toyota MR-S van Fujimi.

Afbeelding

Enige steekwoorden:

- Dikke vette Straalaandrijving die waarschijnlijk het gehele motorcompartiment in beslag neemt.
- Lichte bewapening, waarschijnlijk in de vorm van een minigun en eventueel met een verborgen raket-systeem.
- Onderscheid tussen het bestuurdersdeel en het navigator/wapenkundige gedeeltje.
- Met het oog op bovenstaande: Aanpassen bodywork zodat het er allemaal wat futuristisch uit ziet en het lijkt alsof de aanpassingen echt op de auto horen.
- Duidelijk japanse uitstraling, waarschijnlijk vooral door schilderwerk.

En ik heb nog geen idee hoe ik dit allemaal ga doen. :)


Laatst bijgewerkt door Vargen666 op wo 24 dec, 2008 16:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 23:39 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
:shock: :D :D :shock:

Zo dat klinkt heeeeel veel belovend. Succes met de bouw. En dan ook heel veel plezier.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun, 2008 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Laat maar komen!
Succes, Vargen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2008 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Bedankt heren. Ik ben zelf ook benieuwd hoe dit uit gaat pakken. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun, 2008 19:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Maar eens aan het lurken bij anderen. Heb je een beetje progressie. Het klinkt allemaal zo veelbelovend. Of ben je nog druk met andere zaken. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun, 2008 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Ik ben nog druk met... eh... andere zaken. :roll: Om eerlijk te zijn heb ik nog geen zin om hier aan te beginnen. Ik wil eerst het figuur waar ik mee bezig ben af hebben. Maar dit doe ik, i.v.m. "referentiemateriaal" ;), achter mijn computer. Echter is het de laatste tijd wat te warm hier op de computerkamer om er aan te werken.

Dus wanneer ik aan de MR-Zero begin weet ik nog niet. Uiteraard moet ik als oprichter van de groepsbouw de deadline wel zien te halen. :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jul, 2008 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 15:41 pm
Berichten: 494
Woonplaats: Melle
:lol: ben ik niet de enige...Zit nog te broeien op ideetjes, maar om de een of andere redenen komt het niet....gewoon genieten van de andere...

Anders wel al een goei start Vargen....leuk karretje

_________________
Here's to us,
there aren't many of us
and most of us are dead


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul, 2008 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
dit duurt wel heel lang zo he :lol: heeft er iemand een vriendin om bij vargen langs te sturen voor het referentiewerk? dan tenminste dat figuur afgemaakt worden :wink: en nu snel beginnen aan je japanse bak :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug, 2008 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Eindelijk ben ik dan ook begonnen met mijn wagen. Ik heb vanavond een doos met allerhande plastic potjes, flesjes, etc en ander scratchmateriaal wat ik kon vinden verzameld.

Het plan wat ik nu heb is:
De wagen wordt asymetrisch. Dat wil zeggen, aan de rechterzijde komt de bestuurder te zitten, met voor zich uit de voorkap stekend een geweer (waarschijnlijk iets gatling-achtigs). Aan de linkerkant komt een soort tunnel die als inlaat voor de turbinemotoren achterin dient. De opening van deze inlaat zou ook ergens in de voorkap moeten komen, naast het wapen.
Verder wil ik zowat de volledige achterzijde in beslag nemen met turbineaandrijving.

Met dit in gedachten ben ik aan het snijden geweest. Ik heb de achterkap verwijderd, alsmede raamsteunen. Daarna heb ik van een transparante plastic dop een soort retro-scifi vliegtuigraam gezaagd. Dit leek me wel grappig staan, en geeft me tevens gemak bij het zometeen afdichten met plasticard. Het idee is immers dat er alleen aan de rechterzijde iemand kan zitten.
Verder heb ik van een plastic flesje een stuk krom materiaal gesneden die als afdekking van de turbines kan gaan dienen. Of ik dit materiaal ook echt ga gebruiken weet ik nog niet, maar ik krijg er zelf op deze manier een beter beeld bij.

Foto's:

Afbeelding

De voorkap zit er nog op, omdat ik nog niet weet hoe groot de inlaat en het wapen gaan worden.

En de achterkant met zoals jullie zien megaveel ruimte voor turbines:
Afbeelding

Het lijkt nog niet veel, maar door dit zo in los in elkaar te leggen krijg ik zelf in ieder geval een beter beeld van wat ik wil.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Lekker aan het hakken geweest, Vargen666! Eerste reactie is er eentje van ai.... zonde.... Maar ik ken jouw creaties ondertussen dus ik ga hem met plezier en vertrouwen (en lichtjes-opgetrokken-concurentie-wenkbrouw) volgen.

Doet me nu nog een beetje aan het voertuig van Lady Penelope van de Thunderbirds denken om de een of andere reden... :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement