Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

Na een zoektocht op internet en door mijn boekseries kan de conclusie getrokken worden dat met de kleuren van de stoeltjes en geschut gevarieerd wordt.

Stoeltjes zijn zowel zwart, grijzig en in de kleur van de Flak Vierling zelf. De stoeltejs zijn een soort stoeltjes wat je ook op oude tractor zonder kap ziet. Met van die gaatjes erin. Dit duidt eerder op een metalen zitting ipv een leren zitting.

De lopen zijn meestal metaalkleurig of mat zwart. Niet in alle gevallen zijn de lopen en het deel achter de panzer dezelfde kleur.

Ik krijg het gevoel dat er nogal wat variatie is en dat er geen echt vast patroon is die dit weerlegt.

Morgen krijg ik een boekje over dit model bezorgd, maar ik denk dat ik de huidige kleurstelling aanhoud en het zwart van de stoeltjes wat ga afzwakken.

Mocht iemand een goede referentie hebben, ik houd me van harte aanbevolen!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1391
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey,

Naar ik weet zijn de lopen van het kanon gewoon zwart, niet speciaal mat. Dit wordt snel doffer omdat men natuurlijk niet poetst. In musea zie je vaak matzwart, of metaalachtig zwart (revell heeft dit) Maar misschien dat hier ook gewoon verschil in zat per fabriek. En je hebt natuurlijk realistisch en mooi.
Afbeelding
Door verwering, verhitting en beweging komt de meer mate gunmetalkleurige onderlaag er doorheen zetten. Ik doe meestal matzwart en dan drybrush met humbrol's gunmetal. Dat ga ik denk ik met deze ook doen. Ik weet niet of het volstrekt realistisch is, maar ik vind het wel mooi.
Er waren verschillende typen stoeltjes inderdaad. Bij de leren stoeltjes zal er natuurlijk verschil geweest zijn in de kleur van het leer.
Afbeelding
Ik heb em ook in aanbouw, dus je bouwverslag is zeer nuttig. Vooral het uitboren van de lopen ga ik zeker nog even doen.

Veel succes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi Anne,

Bedankt voor de foto's! Zijn erg mooi. Zelf gemaakt?
Ik ga denk ik nog een wat donkere laagje aanbrengen, gunmetal met matzwart en dan de huidige onderlaag er doorheen laten schijnen, met wat krassen enzo.

Stoeltjes ga ik wat meer metaal maken, dat is wel realitischer omdat het geen leren stoelen zijn qua model.

Jij ook succes met je model!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

Na aanleiding van de kleine discussie over de kleur van de lopen en de stoeltjes heb ik wat aanpassingen gedaan.
Uit verschillende foto's blijkt, zoals Anne ook heeft opgemerkt, dat de lopen wat zwart-metaalkleurig zijn. Bij een gele basiskleur zijn de lopen wat zwarter en bij en grijze basiskleur meer metaalachtig.

Ik heb 2 drubbels Gunmetal Grey gemengd met 1 druppel Black (beide Vallejo Model Color) en dit op de lopen aangebracht, zodat het een soort zwart metaal is geworden. Dit mengseltje zit ook op de stoeltjes. Die hebben het uiterlijk van metaal en ik heb ook modellen met leren stoelen gezien, alleen zien die er anders uit.

De foto's:
Afbeelding
Afbeelding

In het echt zijn de lopen wat donkerder maar ik kon dat goed op de foto krijgen.

Dit laat ik drogen en dan komt nu echt de P+ laag en daarna ga ik kijken wat ik ga beviezeren.

Groet!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

Geen reacties blijkbaar deze keer vandaar weer wat bouwnieuws.

De Flakvierling staat in de glimmertjes of te wel, het model heeft een P+ laagje gekregen en mag nu rustig drogen voordat de beviezering gaat toeslagen ....
Afbeelding

Omdat ik lekker de gang er in had, heb ik een oud model uit de kast gehaald waar ik 5 stukjes van in elkaar had gezet en toen maar weer in de doos had terug gedaan ...
Afbeelding

De doos bevat een 88mm Flak 18 en is veel uitgebreider dan de Tamiya kit die ik hier boven staat. Dit zijn alle gietramen ...
Afbeelding

.... en hier een eerste resultaat ...
Afbeelding

Dit model past minder goed dan de Tamyia doos. Het is erg dun fragiel plastic en dat werkt niet altijd even handig. Ook heel veel kleine deeltjes en dat is vooral pincet werk om op de plaats te krijgen. In de kit zit een klein fretje PE en dat is van het stevige soort. Wat meer uitdaging :-)

Groets!!!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Dat is een leuke flak 18, en je vierling ziet er ook goed uit.

Keep up the good work :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Bedankt BigBen1,

Het is inderdaad een leuke kit met behoorlijk wat werk en dat vind ik wel eens leuk om te doen.

We gaan dan ook stug door ;)

Ga jij nog meedoen met de groepsbouw?

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ik ben eerst nog bezig met Emil, en ik heb nog geen leuk kitje gevonden :? Maar ik blijf zoeken :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Succes met het zoeken! Gaat vast lukken :-)

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei, 2008 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
het begint er prima uit te zien.Komt de flak 18 ook op je dio te staan?

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement