Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik heb deze inderdaad een beetje als tegenwicht gekozen, maar ook omdat ik zelf verder alleen maar WO2 voertuigen in mijn kast heb staan.

Ik ben even afgestapt van de letterlijke habdleiding. Deze volgt namelijk, net als bij de meeste voertuigen, de vaste volgorde van: ophanging/aandrijving, wielen, linkerkant hull, rechterkant hull, voorzijde, achterzijde, toeren, enz. Ik had even niet zo'n zin in deze manier van werken en heb het op mijn eigen manier gedaan< namelijk van groot naar klein. Het voordeel darvan is dat je vrij snel in grote lijnen ziet waar het allemaal toe gaat leiden. Nadeel is dat je moet uitkijken niets over te slaan en dat je niet dingen gaat vastlijmen die dan later andere zaken in de weg gaan zitten.

Vandaaar dat alles nog loszit/ligt, maar het algemene plaatje begint er al aardig uit te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn twee opties voor de Stingers, eentje met aan weerskanten van het torentje een Stinger, en eentje zoals ik hem nu heb, met de Stinger bovenop het snelvuurkanon. Aan de andere kant van het torentje is dan plaats voor een extra antenne.

De Stingers worden nog netjes in lijn uitgericht, alles zit immers nog los.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ziet er netjes uit Korneel.
Ik zou voor de optie kiezen beide aan de zijkanten te doen, vind ik persoonlijk wat evenwichtiger lijken, maar goed zoveel meningen zoveel ideëen ;)

Voor de verfspuit is het ook makkelijk de onderdelen los te laten, zo kun je makkelijk onder het geschutgedeelte komen en de volgorde van een handleiding is zeker niet heilig :-)

Moet je nog veel bouwen?

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Mooi gedaan en een niet alledaagse keuze van je voertuig.Jij bent sneller dan ik toe aan het echte werk, het schilderen en weatheren. Succes.

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Vind hem er heel leuk uitzien. Maar hoe oud is deze doos. Volgens mij heeft die van trumpeter meer details. ga zo door. En die raampjes, ga je die nog dichtmaken.

lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 mei, 2008 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
De raampjes gaan zeker dicht, maar dat kan zelfs nog na het spuiten dus daar wacht ik eventjes mee.

Hij is van 2005. Ik ga eens kijken naar de Trumpetteer, die ken ik nog niet. Ik vind dit wel een goede Italeri kit, tot nu toe is mij alleen de zachtheid van het plastic opgevallen.

Ja, er moet best nog wel veel, allerlei handgreepjes, beugeltjes, spiegeltjes, lampjes en meer van dat kleine grut dat altijd op mijn zenuwen werkt. :wink:

Ik ga dit weekend nog niet aan spuiten toekomen, denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Dus wel aan sproeien toegekomen, want na een heftige bruiloft was er weinig fut om veel aan buitenactiviteiten te doen. Daarom maar lekker doorgeplakseld en het bleek allemaal toch wel lekker te gaan met het diverse kleine spul.

Gekozen voor een kleurtje groen, een mengsel van bronsgroen en olivedrab. Eerst een beetje te dik dus een protesterende sproeiert, maar na enig verdunnen ging het helemaal prima.

De camera met de macrostand is ook weer operationeel, dus hierbij wat foto's

Afbeelding

Oplettende kijkers zal zijn opgevallen dat niet alle wieltjes het tafelblad raken. Dit komt niet zozeer door ongelijke stand van de wieltjes, maar eerder door het feit dat de planken van de tafel niet overal even vlak zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vroeg mij even af wat die haakachtige dingen nou zijn die net voor de Stingers geplaatst zijn, maar ik ga ervan uit dat het draadsnijders zijn. Onverlaten willen nog wel eens een staaldraad over de weg spannen. In dit geval zou dat het verlies van twee Stingers en een snelvuurkanon betekenen, hetgeen neerkomt op een fikse schadepost en een punt erbij voor de vijand. Derhalve die draadsnijders dus.

Afbeelding

Afbeelding


Nog wel het een en ander te doen dus, maar in grote lijnen is dit dus wat het gaat worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zo, heb je haast :-)

Zit op de foto's de kleur er al op? Zo ja, er zitten namelijk witte vlekken op, net alsof het niet dekt. Vandaar dat ik ook zo de vraag stel, want het lijkt er meer op dat dit nog "verf-kale" foto's zijn.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 21:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Zeker de eerste postings niet gezien, want de rekkjes zagen er als volgt uit: Afbeelding Nu ben ik geen topfoograaf maar ik hoop toch wel dat ik het verschil tussen geel en groen kan vastleggen. :wink:

Volgens mij is het de lichtval, of stof. Maar er gaat nog een dun laagje overheen, ook omdat er op de rechter (of stuurboord) kant een plek zit waar een scheutje niet goed gemengde verf is neergedaald. Daar moet nog even een schuurdertje overheen. Onder de koepel moet ook nog een stukje geverfd, evenals aan de achterkant van de houder waar de Stinger op is gemonteerd. Zo'n sproeiert komt kennelijk toch niet overal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 mei, 2008 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Oeps, inderdaad niet goed opgelet :oops:

Stof kan heel goed, zeker foto's laten meer zien dan het blote oog en dat zal hier ook het geval zijn. De luchtspuit kan wel heel dichtbij onder hoekjes werken, maar meestal doe ik zelf meerdere dunne lagen en dan dekt het uiteindelijk wel.

Succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 mei, 2008 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Mooi!

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement