Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jul, 2008 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Thnx :D

John,
Er schijnt alleen achter de wieltjes het een en ander door, maar dat vind ik geen probleem omdat daar toch modder komt. Op de rest van de tank schijnt er niks door. Dat de PE doorschijnt is onmogelijk omdat er gewoon primer overheen zit. Als ik zo op de foto's kijk snap ik wel wat je bedoelt met doorschijnen, maar dat is gewoon weerspiegeling van de (iets te donkere kleur en te sterk verdunde) postshade. Ik heb nou net nog een keer gepostshade met meer lichtgrijs erin, maar het is nog steeds niet goed te zien :cry: Ik ga dit denk ik niet nog een keertje doen, dus ga ik van de week een glimlaagje eroverheen spuiten, en dan is het tijd voor de decals enz.

Over dat figuurtje: hij heeft zowieso al een wash gehad, meer washes ga ik er niet op doen omdat het dan niet meer natuurlijk lijkt. Wel ga ik nog een beetje aan de slag met wit om highlites te maken. Zijn kraag insignes (of hoe ze ook heten) moeten ook nog geschilderd worden
Als je een stukje terug kijkt dan kun je lezen hoe ik het probleem met zijn beentjes heb opgelost :wink:

Bedankt daffie,
Dat ding van de aanhanger moet inderdaad nog een keer gedaan worden. Als je een stuk terug kijkt op dit topic, zie je dat er een ander op zat, die heb ik eraf moeten slopen omdat hij anders niet achter de panzer kon hangen. Er zit nu dus een ander op die nog gespoten of geschilderd moet worden :wink:

Gr.
Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2008 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Het laklaagje zit erop.
Helaas was de glanslak van tamiya op bij de plaatselijke modelbouwwinkel, dus heb ik met de revell airbrushlak gespoten. Spuit erg lekker, maar vormt een groot probleem met de olieverfen van de washes. Dus dat was goed opletten geblazen, maar uiteindelijk miks beschadigd :roll:

Daarna de 7 decals die erop moesten erop geplakt.

Ik heb de boel een wash gegeven van wash brown met zwart. Helaas heb ik geen filters kunnen doen omdat anders de laklaag op zou lossen. Bij nader inzien waren filters ook niet erg nodig, dus niet zo'n heel groot probleem :wink:

Ik heb de stof gemaakt met dry mud van MIG. Er komt nog meer stof/modder op. De loopwielen moeten nog grotendeels geschilderd worden. Daarna komen de tracks erop en kan ik de lower hull beginnen te verweren :wink:

Ik heb al wat aan chipping gedaan, maar dat is alleen voorop en bij de engine deck. Er kot dus nog meer :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr.
Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2008 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Hoi Mike,

gaat de goede kant op. Wat je zou nog meer dan nu al, en wat meer sturctureel zou kunnen doen bij dit donkere model, als het dio het toelaat, is juist een lichte pinwash. Hiermee zal het stof in de naden gaan zitten en niet zozeer het vuil dat donker is. Ik zie stukken waar het veel minder is dan op andere stukken...

Ik mis verder nog wat meer roest en roeststrepen, maar jou kennende komen die nog wel toch?

Succes!

:lol:

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul, 2008 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 22:26 pm
Berichten: 531
Woonplaats: Begijnendijk, Leuven, Tongeren (België ^^)
HEBBEN!!! Oo

maar eerst een airbrushje kopen ^^

ziet er zeer mooi uit, ook wel fijn dat in dit model al het interieur zeer zichtbaar blijft... waar voor je geld! :p


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement