Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 20:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Jogy schreef:
Ja, dit geschut heb ik ook gemaakt, staat ook in dit forumdeel, momenteel onder jouw topic :-)

Het is waar wat je niet ziet, zie je niet, maar op de foto's komen vaak dat soort details wel zichtbaar, vandaar dat ik het liever in onderdelen doe, maar goed, ieder doet het op zijn manier natuurlijk :wink:


Owwww oops :oops: ik zal het even gaan checken.

Maar foto's zijn redelijk genadeloos heb ik al gemerkt. Je maakt iets, denkt dat het af is, neemt een macrofoto en vervolgens zie ik ongeveer 40 dingen die niet perfect zijn. Daarom selecteer ik mn foto's zéér kritisch :wink: . En er is ook nog zoiets als het totaalplaatje. Volkomen focussen op minieme details is zonde. Soms kan iets ook anders mooi of geslaagd zijn toch? Maar we verzanden in slowchat Jogy.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Valt nog wel mee, foto's maken een onderdeel uit van het geheel en zijn soms genadeloos, maar nu zeker terug naar het betere werk: het brouwen!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 mei, 2008 23:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
De sinkholes in de platen zijn denk ik vrij onontkoombaar, ik heb wel eerder geschut met dergelijke platen gehad waar ook sinkholes in zaten. Maar inderdaad, ze zijn lastig weg te poetsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Die sinkholes zijn echt erg bij dit model en je komt ze op de meest onhandige plaatsen tegen. Alsof ze het expres gedaan hebben, ik zweer het je. Maar goed; we komen er wel. Het is al een doosje uit 1972 schijnbaar dus niet te kritisch zijn.
Afbeelding

De detaillering is niet top. Er zitten een hele hoop gietnaden op en het is allemaal wat grof gegoten. Dat neemt niet weg dat er dan weer een paar grappige dingen inzitten zoals tracks die echt kunnen draaien. Waarom je dat zou willen is me een volkomen raadsel maar goed, misschien was dat in 1972 helemaal in de mode ofzo.
Afbeelding
De voorwielen zitten uiteraard nog niet vast ivm het paintbrushen. De wielen zelf heb ik mbv boormachine en schuurpapier een wat gebruikt uiterlijk gegeven. Nog een flatspot erop maken als ze vast zitten dan heeft hij wat gewicht. Maar da's voor later. Voorlopig ben ik ngo wel een tijdje aan het schuren en plakken.
Afbeelding
Afbeelding
Wielen eraan en dan gaat dit gebeuren nu het zeepsop in dan krijgt hij straks zn eerste laagje verf.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 feb, 2008 20:06 pm
Berichten: 292
Woonplaats: berlare (dendermonde)
ziet er goed uit, ben blij dat er 2 x dezelfde wagen wordt gemaakt met een ander geschut erop zo kunnen we van elkaar nog iets leren ;-)
ga jij geen pe gebruiken op de wagen ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
jofrad schreef:
ziet er goed uit, ben blij dat er 2 x dezelfde wagen wordt gemaakt met een ander geschut erop zo kunnen we van elkaar nog iets leren ;-)
ga jij geen pe gebruiken op de wagen ?


Noop. Mijn insteek is om uitsluitend de inhoud van de doos te gebruiken en te kijken of daar anno 2008 nog iets moois van te maken is met wat old school handwerk en enige improvisatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 14:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Toch een behoorlijk groot ding zo te zien. Jammer dat het brouwen zo gefrustreerd wodrt door de kwaliteit van het doosje. Zou je niet verwachten van Tamiya, denk ik.

Domme vragen bestaan niet, dus: wat is een flatspot?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Korneel schreef:
Domme vragen bestaan niet, dus: wat is een flatspot?


Oh ehhh, dat is dat de band wat platter is op het raakvlak met de bodem omdat dan al het gewicht van het voertuig erop staat. Dat 'flatspot' is weer jargon van de Formule 1, daar gebruiken ze het als een coureur te hard remt, daarmee zn wielen blokkerend en aldus een stuk van zn band 'slijpend'. Het betekent letterlijk dus niets meer dan 'platte plek'.

Het is overigens inderdaad een vet en lomp groot geval ja. Best een stoer ding om te bouwen moet ik zeggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Mooi zwart is niet lelijk, ik bedoel, kon hij maar zo blijven, vind het eigenlijk best mooi! En dan te bedenken dat hij uiteindelijk wit(tig) moet gaan worden... :?
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 16:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
@ boudewijn. OK, ik heb weer wat geleerd. Bij de NS noemden ze dat een "plat kantje" geloof ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement