Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2008 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
De basis is gemaakt van oldschool DAS en het model heb ik er ingedrukt. Dat gaat er uiteraard gewoon weer af voor het verder kleuren van de grond want dat is nu nog steeds gewoon DAS kleur en dat hadden ze toen nog helemaal niet. Dus dat wordt nog een hele klus met sneeuw, grond, modder en andere ellende. Het gras is gemaakt van de haren van penselen (gekocht bij de Action, 12 penselen voor 1,29 dus knippen maar) het is een experiment dus of het mooi en realistisch gaat worden weet ik nu nog niet. Maar ik denk van wel :wink: Als het spul morgenavond droog is dan ga ik met de paintbrush op de basis aan de gang, foto's daarvan volgen dan weer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2008 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
oh, es ist wunderschon, toll modell
jep het wordt een mooie dio :wink:
alleen zweeft je linker voorwiel een beetje? (laatste foto)

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun, 2008 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
@Dodo
Thx man!!

Dat linkervoorwiel, dat komt wel goed als ik het voertuig definitief vastlijm op de basis. En er komt dan ook nog opgewaaide sneeuw rond wielen en rupsen dus straks zie je de onderkant van de wielen toch niet goed meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jun, 2008 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Omdat de DAS nog niet droog is ben ik maar verder gegaan met detaillering van de halftrack en zn bemanning. Eerst de figuurtjes viezer gemaakt (waterverf wash) het is niet 100% naar mn zin en dat gaat het ook niet meer worden. Maar ik ben niet geheel ontevreden, het complete plaatje staat me wel aan.
Afbeelding

In de cabine heb ik wat verfrommeld leesvoer gelegd en een paar veldflessen. (let niet op de druppels op het onderstel, dat is allemaal nog nattigheid van een wash)
Afbeelding

Op het achterdek bij dat 'hulpje' wat daar op zn knieen zit (zie eerste foto) heb ik een gereedschapskist gezet. Ik stel me zo voor dat zo'n 20mm ook wel eens vastliep en dat er dan wat gepast geweld gebruikt moest worden om meteen weer aan de gang te kunnen gaan en een verse Sturmovik uit de lucht te knallen. Het kistje zelf zat in de doos als accessoire maar kon niet open en had geen bodem. Dus deksel eraf gezaagd en bijgeschuurd en een bodem gemaakt van wat overgebleven plastic wat ik nog had liggen. De gereedschappen zijn van een "Field tool shop" (Italeri) doosje van uch jaar geleden wat ik nog had liggen. Het ziet er nog wat glimmend uit maar dat komt omdat de verf nog nat is.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2008 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ziet er goed uit :wink: Hoe heb je dat hout zo gekregen???


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2008 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
ziet er mooi uit!!!
inderdaad...hoe doe je dat hout zo?
greetz, DAffIE

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2008 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Dat hout is met olieverf gedaan. Beetje donkerbruin met Burnt sienna door elkaar gekliederd met een kwastje met 2 haren. Duurt daarna onderhand een week voordat het droog is maar goed...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun, 2008 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Het gaat redelijk hard nu... Eerst de ondergrond bewerkt met wat kattegrit. Dan gespoten in donkerbruin met een beetje oker. Het gras gespoten met geel en vervolgens alles lichtjes met wit gespoten, zeker niet dekkend, het moet alleen maar een beetje bevroren lijken. Vervolgens het geheel met een geheim en zeer kostbaar recept :wink: voorzien van een dun laagje permanente sneeuw.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik nu nog moet doen is de halftrack gaan bestoffen met, tsja, stof dus... en daarna héél lichtjes met sneeuw. Daar moet ik de tijd voor kunnen nemen want ik kan het geheel zomaar verpesten met een vinger teveel sneeuw op de verkeerde plek. Dus ik moet nog even verzinnen hoe ik dat ga doen, mn huidige sneeuwrecept kan ik daarvoor niet gebruiken. Maar er komt wel een oplossing daarvoor, een bezoekje aan de DHZ afdeling van de Action doet wonderen.

Afbeelding

en nog eentje als vogel uit de boom:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun, 2008 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Nice, nu nog als laaste je voertuig in blenden met de grond. bij door wat vers modder overal te smeren. en dat met een glanslaagje af te werken.

Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2008 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Een kleine update om aan te geven dat ik niet zit te niksen :wink: Zoals op eedere foto's te zien, was de tweede boom nog helemaal kaal. Die heeft afgelopen week takken gekregen en meteen een laagje sneeuw daarop gepoederd. Ook liggen er 2 KAR98's op het achterdek en in de cabine. Foto's daarvan volgen nog. Sinds vanochtend staat het voertuig nu ook vast op zn plek gelijmd. Morgen ga ik hem wat bestoffen en bevriezen. Voorlopig ziet het eruit als onderstaand.
Afbeelding

Kortom; dit project is bijna afgerond. Komende week zal het wel af komen verwacht ik, dan post ik wel een serie goed gedetailleerde foto's met een leuke backdrop voor het effect.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement