Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 8:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
1:48 is echt precies een goede maat!
Ik had laatst een 1:48 t-34/85 met full interoir van hobby boss, en die is precies hetzelfde als zijn 1:16 broertje :wink: (behalve dan dat zijn broer groter is, maar de details zijn hetzelfde :lol: )

Gr.
Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat het mee inderdaad ook meevalt qua detaillering.


Mooie modellen van Tamiya , ik ben alleen gewisseld naar 1:35 omdat de diversiteit van modellen groter is. Maar je hebt ook nog heel mooie modellen van quarter kits, alleen heel duur.
De Tracks zij , vindt ik dan, lastig om er goed op te krijgen, passen op de millimeter daarom moeten alle wielen precies goed staan.

Succes verder,

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Helge,

bedankt voor je bericht. Ik ben erg onder de indruk van een paar projecten van je en met name je weatheringskills. Zou graag feedback van je willen over mijn vorderingen!! :oops:

groeten John.

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Ik ben klaar voor de 1e verflaag. Alles zit er op en aan. Aan de voorkant kunnen nog wat resevretracks maar ik vind het model dan erg druk worden. Ik denk niet dat ik die erop zet, want schuin onderaan zit al een setje.

De figuren (3 koepelmannen) en een officier komen natuurlijk veel later en worden apart gemaakt.

De basiskleur wordt donkergeel, natuurlijk omdat dit model van na begin '43 is. Ik ga ervan uit 2 dunne lagen nodig te hebben vanwege de vele kleine details. Ik kan niet te lang met mijn airbrush op 1 plek blijven hangen dan krijg je druppels.

Ik wil voordat ik ga spuiten mogelijk nog de naden van de koepel van een "laseffect" voorzien. Het ziet er nu superstrak uit en zo was het natuurlijk niet. Ik ga dit proberen met een bot rondje op de dremel en dan zachtjes tegen de randen duwen om een ribbel te krijgen. Ik oefen eerst op een ander stuk plastic.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
In het topic van Ron zijn U-boot, staat goed hoe je lasnaden kan maken, Ik zoek het even voor je op.

-------------------------------------------------------------------------------------

Edit:klikerdeklik

Ik heb dat ook toegepast op mijn Kv-1 tank:

Afbeelding

en gespoten

Afbeelding
(let niet op de krasjes, dit was mijn eerste tank)

Als je die foto's niet in je topic wilt, dan haal ik ze wel weg. Ik hoop dat je er wat aan hebt.[/b]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Ziet er niet slecht uit. Ik moet echter wel klein blijven met die lasnaden want die is natuurlijk 1:48 en in het echt waren ze natuurlijk ook niet zo hoog. Ik denk er nog even over na hoe ik het ga doen. Ik moet toch nog met de dremel aan de gang voor het uitboren van de lopen van het kanon.

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Dan moe je denk ik gewoon de tape wat dichterbij elkaar plakken, en ee nwat minder dikke laag plamuur gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Je kunt ook lasnaden maken met een klein beetje putty. Er zijn wat dat betreft verschillende voorbeelden te vinden.

Het model ziet er netjes uit, keurig gebouwd! Zit er al een verflaag op, want dat was me niet helemaal duidelijk.

Wat de lopen betreft, ik zou dat met een handboortje doen. Ik bouw 1/35 en ik merkte al snel dat in mijn geval een Proxxon zelfs op de laagste stand eerder schade dan het gewenste resultat zou opleveren en met de handboor was het zo gepiept.

Succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 feb, 2008 20:06 pm
Berichten: 292
Woonplaats: berlare (dendermonde)
of anders een stukje spru met lijm erop rr laten inwerken en dan met een mesje inkerven

_________________
bekijk ook mijn groepsproject

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=16692


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 mei, 2008 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 sep, 2007 16:39 pm
Berichten: 1451
Woonplaats: Tilburg
Jogy schreef:
Je kunt ook lasnaden maken met een klein beetje putty. Er zijn wat dat betreft verschillende voorbeelden te vinden.

Het model ziet er netjes uit, keurig gebouwd! Zit er al een verflaag op, want dat was me niet helemaal duidelijk.

Wat de lopen betreft, ik zou dat met een handboortje doen. Ik bouw 1/35 en ik merkte al snel dat in mijn geval een Proxxon zelfs op de laagste stand eerder schade dan het gewenste resultat zou opleveren en met de handboor was het zo gepiept.

Succes!


Ik zal het dan inderdaad misschien toch eens proberen met een handboortje...Maar dat doe ik na de basiskleur. Ik ben bang dat er verf in de lopen gaat zitten als ik dan ga spuiten.

Voor wat betreft de lasnaden, ik heb ze net gemaakt een mesje een zeer scherp mesje en wat schuurpapier. Door met het mesje willekeurig kerven te maken en daarna licht te schuren onstaat het bobbelige effect van een lasnaad. Ik vind het het goed gelukt en zal vanavond nog wat foto's plaatsen.

Verder: het model is bij de wielkasten voorzien van lichte beschadigingen. Het was een Flakpanzer en tank die niet veel had te lijden dus de beschadigingen zijn niet zeer groot geworden.

Tenslotte heb ik het hele model in een sopje gedaan en nu staat ie te drogen.

Vanavond komt de eerste laag donkergeel erop, hij is dus nog niet gespoten. Het model is van origine al geel. Ik ga ervan uit minstens 2 keer heel dun te moeten gronden.

_________________
Panzergrenadier 1:16 zien?
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20165

Panther kijken?:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18851
Theres nothing like the smell of a wash in the morning.


Laatst bijgewerkt door John v P op wo 28 mei, 2008 20:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement