Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 0:32 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Het is eindelijk tijd om de nieuwe versie van de kitreviews aan te kondingen!

Waarom?
De vorige versie van de kitreviews was niet aantrekkelijk/handig in gebruik, en was ook de voorbije drie jaren nauwelijks gebruikt. Deels omdat ze niet meer werkten, en deels omdat het niet handig werkte. Dat is nu veranderd - een vrijwilliger en ik hebben tijd gestoken in een nieuwe versie schrijven van de grond op aan, en dat resultaat kunnen jullie nu bewonderen!

We hebben gefocust op het gemak van het invoeren van een review, en de leesbaarheid van bestaande reviews.

De nieuwe kitreviews zijn zodanig opgezet dat ze ook makkelijk te gebruiken zijn op mobiele apparaten zoals telefoons en tablets. Superhandig als je in de winkel staat, en je wil kijken of een bepaalde kit de moeite waar is of niet! In het zoekformulier filter je op merk, schaal, naam en kitnummer. Alle velden zijn optioneel, en combinaties verfijnen de zoekopdracht.

Het zoekformulier op de landingspagina

photo 385259

Zoekresultaten

photo 385261

Kit-pagina met lijst van reviews
photo 385260

Een verder punt i.v.m. leesbaarheid en deze 'snelle' digitale wereld, is dat je snel kan zien hoe bepaalde aspecten van een kit scoren, zoals pasvorm, decals, instructies... Bij het invoeren van de review proberen we ervoor te zorgen dat dit ook makkelijk op te geven is, door middel van sliders:

photo 385262

In het tekstveld kun je de forum BBCode gebruiken en ook de smileys ;)

En, niet onbelangrijk: ook het invoeren van nieuwe kits proberen we zo laagdrempelig mogelijk te houden. Indien een kit niet gevonden is in de database, kan je op verschillende plaatsen deze kit meteen toevoegen in een bovenliggende schermpje:
photo 384461

In dit scherm kan je ook meteen een foto van de box-art uploaden met drag en drop!

Nu is het aan jullie om kits en reviews toe te voegen aan de database!
Heb je een model afgerond, dan kan je meteen een review toevoegen en er je topic en album aan koppelen. Meer reviews voor dezelfde kit zijn ook altijd een goede zaak, niet iedereen heeft namelijk dezelfde mening!

En... voor elke 25ste nieuwe review worden er waardebonnen (10 euro) uit de shop verloot, dus je kan er zomaar nog wat aan overhouden ook ;)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat het weer aanslaat! Suggesties voor verbetering die het gemak verhogen zijn ook steeds welkom - als je ergens tegenaan loopt, schroom dan niet om dat aan te geven.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dat ziet er leuk uit. Is er ook nog een mogelijkheid om de kits te categorizeren in bijvoorbeeld vliegend en rollend? Dat is met name voor de 1:72 iets eenvoudiger zoeken.

Ook zit ik mijn bouwverslag van de T-90A van Modelcollect eens na te lezen (https://modelbrouwers.nl/kitreviews/kit ... eview-body) maar ik zou daar enkele van de "%-balkjes" willen aanpassen; echter geen idee hoe.

Zo zou ik de balk "detailniveau" op 90% willen zetten, de balk "Instructies" op 80% en de balk "Pasvorm" op 90%.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 12:55 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Categorieën zijn er niet op dit moment om de invoerdrempel zo laag mogelijk te houden.

Een bewerkfunctie is er - bewust - ook nog niet. Ik kan wel de balkjes voor jou aanpassen natuurlijk, dat doe ik als ik weer thuis ben!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dat zou fijn zijn, dank je wel!

Zou je dan voor deze review (ook van mij) het balkje voor "Historische correctheid" op 90% willen zetten?
https://modelbrouwers.nl/kitreviews/kit ... eview-body

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: za 24 sep, 2016 17:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Beide zijn aangepast :-)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat is weer een mooi stukje werk Sergei (en natuurlijk ook de vrijwilliger), het ziet er een heel stuk beter uit dan de interface die er eerst was. Ik heb gisteren wat geprobeerd op verschillende apparaten, en tot nu toe ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen. De interface werkt erg makkelijk.
Wel nog een vraagje wat betreft de inhoud van de reviews: bij het zien van het invulscherm (bijvoorbeeld de percentages voor detail, pasvorm, etc...) heb ik het idee dat de reviews vooral gericht zijn op gebouwde kits. Daar is niets mis mee, maar ik vraag me af of het ook mogelijk is om zogenaamde "in-box"-reviews toe te voegen (dus ongebouwd, en de inhoud/details/gietkwaliteit/etc... bespreken). Of is dit (nog) niet de bedoeling?

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 12:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Het is wel de bedoeling dat je inderdaad een 'volledige' review geeft. Als je zeg maar in de winkel staat, dan is het vaak geen probleem om de inhoud van de kit te bekijken. Voor online bestellingen geldt dan natuurlijk weer niet... :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
Volgens mij werkt het toevoegen van een nieuwe kit niet? Ik probeer een review toe te voegen van een niet in database aanwezige kit, maar na invullen van gegevens en foto doet hij niets met 'Opslaan'.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 23:07 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8791
Woonplaats: Utrecht
Staan er geen foutmeldingen bij de velden?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuwe kitreviews!
BerichtGeplaatst: di 01 nov, 2016 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 680
Woonplaats: Stolwijk
Nope ... 2-3 x geprobeerd. Probeer het op een iPad, kan dat t zijn?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement