Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 10:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zooo, jij bent al een mooi tijdje aan het bouwen!! April 2007 begonnen zie ik. Je hebt vast even tot 10 moeten tellen toen je vliegtuig zo zag liggen of niet? ( of 100 kan ik me ook voorstellen ) :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Ohhhhhhhh!

AAAhhhhhhhh!!!!!!!!!!
die heb je wel verdiend! :wink:

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 19:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Luchtscout schreef:
Ohhhhhhhh!

AAAhhhhhhhh!!!!!!!!!!
die heb je wel verdiend! :wink:


ga het nou niet te pas en te onpas gebruiken, fatsoenlijke complimentjes komen beter over gok ik.....

Maar goed, ik heb dit onderwerp stilletjes gevolgd, maar ik kan alleen maar zeggen knap werk! om zo'n kist te maken, met alle tegenslagen als zusjes etc.

Keep up the good work

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2009 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 20:40 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Castelré
Pascal Dupont schreef:
Heel knap dat je ondanks de tegenslag toch verder gaat met dit prachtige project.
Diep respect voor je doorzettingsvermogen !!!

Persoonlijk zou ik het groen toch wat lichter maken, zoals op de foto in je eerste bericht. Misschien met een spuitbus een dun laagje over het donker groen ?

Groeten

Pascal


Wat het groen betreft, dit is inderdaad iets donkerder dan het bij de echte is, maar ik vind dat het niet stoort, en op de foto lijkt het nog donkerder (slecht licht in mijn schuurtje).

Ik ben bijna klaar met mijn kleintje, ben er inmiddels weer mee binnen gaan zitten, 't was mij en de verf in de schuur te koud.

Verwacht over een maandje ofzo klaar te zijn als alles mee zit.

Foto's volgen nog (hopelijk krijg ik er een paar geschoten in de sneew)

Groetjes,

Harrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 20:40 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Castelré
Hallo iedereen,

Ik wil even niet nodeloos een topic omhoog halen, maar ik wil even melden dat de Camel nu officieel klaar is! Hij was een beetje in de vergetelheid gesukkeld toen ik bezig was met wat andere dingen, toen werd het drukker op school, dus werd er nog minder aan gedaan, en toen leerde ik een meisje kennen en was het helemaal afgelopen met er wat aan te doen. Alleen een paar weken geleden heeft ze de relatie verbroken na bijna 2 jaar, en dat was voor mij een reden om de Camel eens onder het stof uit te halen. Ik ben begonnen toen ik 14 was, inmiddels ben ik 19, en eigenlijk ben ik niet meer echt trots op dit vliegtuig, er is vanalles wat ik nu beter zou doen, vooral het verfwerk en het plamuren is een ramp. Dat was ook één van de redenen dat hij meer en meer bleef staan. Maar nu heb ik tegen mezelf gezegd van als ik een mooier vliegtuig wil moet ik er nog eens één maken, en dan kan ik zien hoe ik geëvolueerd ben, naar de fouten van vroeger blijven staren heeft geen zin.

Ik heb hem zo goed en zo kwaad als het ging afgewerkt, en het uiteindelijke resultaat mag er ondanks alle fouten toch wel wezen denk ik. Hij heeft nu een plekje gekregen in de woonkamer aan het plafond, maar aangezien ik op kamers zit kan ik hier pas komend weekend foto's van maken, wel heb ik twee foto's van hoe hij er bij stond na al deze tijd, deze wil ik graag al met jullie delen!

Afbeelding

Afbeelding

Het spijt me dat ik iedereen zo lang heb laten wachten, had eigenlijk niet gemogen maar is nu toch gebeurd :(

Reacties welkom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2012 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind het houtwerk erg geslaagd. Ik vind het wel wat hebben dat het er smerig en stoffig uit ziet. Net alsof het toestel jaren bij een oud vrouwtje in de garage heeft gestaan en onlangs is gevonden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 20:40 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Castelré
Hier zijn de beloofde foto's zoals mijn modelletje (met nadruk op tje) nu in de woonkamer hangt. Veel meer hoef ik er niet over te vertellen denk ik, de foto's zeggen vast meer dan genoeg:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor al jullie aan en opmerkingen, steun, kritiek en commentaar de afgelopen jaren!

Harrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
harrie728 schreef:
....en toen leerde ik een meisje kennen en was het helemaal afgelopen met er wat aan te doen. Alleen een paar weken geleden heeft ze de relatie verbroken na bijna 2 jaar, en dat was voor mij een reden om de Camel eens onder het stof uit te halen.... Maar nu heb ik tegen mezelf gezegd van als ik een mooier vliegtuig wil moet ik er nog eens één maken, en dan kan ik zien hoe ik geëvolueerd ben, naar de fouten van vroeger blijven staren heeft geen zin.
Ik vind het een hele prestatie en het strekt tot eer dat je 'm nog hebt afgemaakt ook al zou je zoveel dingen nu beter - kunnen - doen. Nu een volgend project en in die periode.....laat de vrouwtjes dan maar aan ons over :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2012 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Respect! Ik vond dit toen je er aan begon al een mooi project.
En wat je er van heb gemaakt, ondanks dat je niet helemaal tevreden bent, echt super!
Als bouwer zie je altijd dingen die beter had gekund, maar dat blijf je houden.

De vraag nu is: Whats next?

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 20:40 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Castelré
Bedankt voor de complimenten, en jullie in ieder geval veel plezier met de vrouwtjes inderdaad! Ik heb mijn rijbewijs net (een uur geleden) gehaald dus eerst komt er een model van mijn lesauto. Niet in zo'n super schaal, wordt een modelletje van ongeveer 30cm. Maar niets tegen mijn rijinstructeur zeggen want hij weet het nog niet :wink:

En wat er daarna volgt, in ieder geval een Duits 88mm Flak kanon, die ben ik nu met Solidworks aan het tekenen, en als ik die volledig heb getekend volgt de bouw. Dit doe ik vooral om de juiste verhoudingen te behouden.

Maar als het tekenwerk te lang uitblijft (ik doe dat alleen als ik op kamers ben en dus niet kan knutselen) kan het zijn dat er nog wel een Fokker D21 tussendoor komt, ik weet het nog even niet maar die wil ik ook graag een keer bouwen.

En ja, der zijn al zoveel kisten geweest die ik dolgraag zou willen doen, maar ik heb telkens tegen mezelf gezegd eerst de Camel want anders blijft die voor altijd staan, dus nu ligt de weg open voor nieuwe dingen!

Harrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement