Aha, dit wordt er eentje om te volgen! Geweldig om de tekst op de doos te lezen 'Canopy is injected'. We kennen MPM als een fabrikant van de zogenaamde short run kits. Kits van vliegtuigen die andere fabrikanten meestal links laten liggen. De kit werd dan wel als spuitgietmodel ontworpen, echter de canopy was veelal vacformed. Vandaar dus die opmerking rechtsonder op de doos.
Ik heb dezelfde sprues hier ook in huis, maar dan in een doosje dat vermeldt Fokker D.XXI "Dutch Patrol" en, interessanter nog: 'Hi-tech kit included coloured photo-etched and PUR'. Ik ben benieuwd waar Special Hobby mee op de proppen komt, want de box art is hetzelfde maar wat zit er in de doos? Ik heb 'm nog niet in huis.....
Jij bent er wel eentje van de details en als die door de fabrikant niet geleverd worden, dan maak je ze zelf wel. Zoals je waarschijnlijk zelf wel verdomd goed weet bouwde Fokker vliegtuigrompen van gelaste staalbuisconstructie voorop met metaalplaat bekleed en achterop met linnen bespannen; vervolgens een vleugel uit hout. Uhm, Deef, ga jij die constructie dus zelf bouwen?
En om Markie's vraag alvast te beantwoorden: stukken en stukken beter, hoewel er wel wat leuks van te maken is.
Cheers, Peter