Even een tussendoortje, want iets anders dan Japans vliegspul is ook wel eens leuk.
Deze keer de Corsair, en nu eens niet de Corsairs die we altijd al zien van US Navy of Marines, maar eentje van de Fleet Air Arm, Onderdeel van de Britse Naval Air Service en actief in de Indische en Stille Oceaan, maar daarover later meer in het geschiedenislesje.
Met hulp en aanmoediging van Paul1970 kwam ik deze fraaie Techmod decalset tegen, die keuze biedt uit 3 mogelijkheden. Het leuke van deze set is, dat je ziet hoe men bij de FAA experimenteerde met de clubkleuren. Het rode balletje moest verdwijnen uit de roundel, omdat dat tot verwarring met Japanse vliegtuigen kon leiden. Dus kwam er een roundel met blauw en wit, maar wel in verschillende maten. Tenslotte bedacht men het blauwwitte sigarenbandje, dat sterk leek op de US Navy kentekens van 1942 en later. Ook met de lettertypes/fonts en posities op de romp was het een zooitje ongeregeld. Ik ga voor die met het mooie schema dark sea grey/dark slate grey/sky, omdat dat lekker bruut oogt (3e foto onderaan).
De kit is van Revell, is een new tool uit 2014. Geen flash te zien. Ik heb er zin in.
De voorste Corsair is onderwerp van mijn nieuwe projectje en is een Corsair II. De Corsairs daarachter zijn alle Corsairs I.