Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 10:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 feb, 2023 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Je overschat mijn bouwkunsten, maar momenteel geen tijd/zin voor echt langdurige projecten jammer genoeg..

interieur ziet er al goed uit. Langs de ene kant is dan ook de vraag of het verweren enz binnenin van nut is of niet, naar werk en zichtbaarheid achteraf toe. Maar deze schiet al goed op...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2023 12:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Prachtig!

Hoewel je ze zo te zien niet gebruikt lijken de roundels op de instructie niet helemaal te kloppen qua grootte? Ik dacht dat de licht kleine boven zaten en de grote donkere onder?

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2023 7:44 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
jeroen_R90S schreef:
Hebben ze op die box-art nou die roundels vaag gemaakt??

Ik denk, dat politieke redenen heeft. Wegens G.W.H. is een bedrijf uit het Communistische China.
De Chinese Nationalisten zijn in het vervolg van de Chinese Burgeroorlog (die even op pauze werd gezet vanwege de Japanse invasie), dus na de Tweede Wereldoorlog natuurlijk door de Chinese communisten verslagen en zijn de eerstgenoemden gevlucht naar Taiwan. De CCP zou graag zien dat ook Taiwan weer onder het bewind in Beijing valt.

@ Klaas,
Interieur van de Hawk ziet er al goed uit! Je bent lekker bezig zo te zien! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 feb, 2023 0:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt heren :brouw:

@Jeroen Dat zou zomaar kunnen en de reden die Danny aangeeft is plausibel. De Nationalisten van Tsjang Kai Sjek liggen nog steeds gevoelig dus ergens is het al bijzonder dat ze deze Flying Tigers versie uitgebracht hebben. Taiwan gebruikt dezelfde roundels nog steeds. En je weet hoe gevoelig Taiwan ligt binnen China.

Maar, we gaan gewoon door met de bouw. Blijft allemaal prachtig. Ik heb eerst de PE geplakt aan de vleugel voor de langding kleppen. Helaas ben ik vergeten dat in dat stadium op de pixel plaat vast te leggen maar ik dacht er pas aan toen de verf er al op zat. :D
Ik heb besloten om de piloot niet in te bouwen. Dus, riempjes tijd. De PE is leuk maar klopt helaas niet helemaal. om het te kunnen combineren moest ik een stuk wegsnijden. Geeft niet, was simpel genoeg en niks is perfect. Het plooit wel heel leuk en ziet er overtuigend uit. Dat heb ik kaki en aluminium geschilderd en lichte highlights aangebracht. Dit wil ik nog een wash geven uiteraard. net als de rest van het interieur en de flaps.
En de mitrailleurs hebben de geprinte lopen gekregen. (in de foto lijkt er een niet helemaal aan te sluiten maar dat is omdat het nog niet is vastgelijmd.

En dan heb je dit:
Flaps
photo 575234
photo 575232
Interieur
photo 575230
photo 575233
Mitrailleurs en tid bits
photo 575236
photo 575235
En riemen in drie stappen
photo 575231
photo 575237
photo 575238

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 feb, 2023 8:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dat ziet er mooi fijn uit allemaal!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2023 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Deef :brouw:

Kleine update. Stoeltje geplaatst in de cockpit en dat was lastiger dan ik had verwacht. Verder de wielbakken in de kaki gezet. Daarna volgde de leidingen onder aan de romp die daarna prompt worden bedekt door de echte onderkant van de romp. Maar, kan leuk zijn voor een iets verder opengewerkt diorama. Wat wel belangrijk is, is dat je de leidingen toch aanbrengt omdat ze voor uit de romp steken en op lijnen met de motor.
Net voor de cockpit zijn de toegangsluiken voor de mitrailleurs. Die laat ik open, omdat het kan. Daarmee heb je mooi zicht op die twee mitrailleurs.
Daarna ben ik begonnen aan de constructies voor de wielpoten. De P-40 liet de wielen draaien voordat ze ingeklapt werden en er zitten mooie vertandingen in dit mechanisme. Hebben ze van GWH leuk gedaan. De slang langs de wielpoot breng ik later pas aan na het airbrushen en dergelijken. In mijn ervaring breekt dat altijd af in dat proces.

Visuele ondersteuning in vier beelden.
Stoeltje:
photo 575822
Leidingen met en zonder cover:
photo 575821
photo 575823
En het landingsgestel in hoofdgroepen:
photo 575824

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 feb, 2023 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi gedetailleerd allemaal, ook die vertanding inderdaad!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2023 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Wat je al zegt die kit ziet er heel mooi en goed geengineerd uit.
Gelukkig is die in goede handen. Beniued naart vervolg.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2023 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren en ja de details zijn erg goed. Als is het niet helemaal perfect. Soms moet je enginering keuzes maken als producent. Maar ik ben erg tevreden. :)

Deze tijd staat in het teken van de motor(en). Uiteindelijk zit er een complete motor in en natuurlijk is er een ombouw die apart gebouwd wordt. Je kunt deze wisselen door ze simpelweg los te maken en de andere erop te klikken met behulp van een stel magneetjes. Tamiya doet dat ook wel.
Alweer erg mooie details en als ik het model vergelijk met de echte Allison dan is het weer erg goed gedaan. Pasvorm is prima en de verdeling van de onderdelen is goed doordacht. Het is net een lego doos, zo schuift alles in elkaar. Maar, ik verwacht hier en daar nog wel wat hoofdbrekers tegen te komen als de kleine onderdelen erop mogen. Op het moment zijn de meeste grote delen in de verf gezet. Ik ga dit nu, als die verf goed droog is een laagje vernis aanbrengen om te kunnen verweren. Daarna komt de volgende ronde aan details.

Kijkt u maar even mee.
Lucht inlaten. Twee stuks; een voor de ombouw en een voor de losse motor. De mesh is PE.
photo 576372
photo 576373
Een hoop onderdelen voordat de verf erop gaat.
photo 576374
photo 576375
photo 576376
En alles in de verf. De klemmen waren eens leuk om te schilderen. Verder heb ik wat meer variatie aangebracht dan de instructies aangeven.
photo 576377
photo 576379
photo 576380
photo 576396
En zo ziet de motor eruit na wat plakwerk. Nog niet alles dat je hier ziet zit al vast (zoals de bougiekabels), zodat ik wat dieper kan weatheren.
photo 576397
photo 576398
photo 576399

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2023 23:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 03 dec, 2020 22:17 pm
Berichten: 41
Woonplaats: gemeente Aalsmeer
Ziet er prachtig uit die onderdelen.
Welke vernis breng je aan voor het verweren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement