Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2023 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik gebruik hiervoor eigenlijk niet echt vernis maar HG product 77 beschermfilm met glans. Je kunt dat gewoon onverdund aanbrengen met de airbrush en het droogt absurd snel. Maar ook dan wacht ik nog minimaal 3 uur voordat ik er met andere middelen overheen ga. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2023 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Klein updatje.

De motor is nog niet klaar. Er moeten nog wat leidingen op en de luchtinlaat en mitrailleur lopen. Maar, het begint er al leuk uit te zien. De cowling is ook al ver klaar. Ik moest hier toch een beetje kracht uitoefenen om het mooi strak te krijgen en ik ben nog niet helemaal tevreden en ik moet hier en daar toch wat plamuur gaan aanbrengen. Maar het ziet er al leuk uit. Het past ook erg mooi aan de romp. Zelfs zonder de magneetjes.

En wat plaatjes voor de liefhebbers.
Cowling
photo 576683
photo 576686
photo 576687
De motor zelf. Vooral aan de rechterkant moet nog een hoop bijkomen en dat valt direct op.
photo 576685
photo 576684
En zo zien deze delen er aan de romp uit.
photo 576688
photo 576689

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2023 0:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Eehhh, wauw!
Erg mooie en strakke verfklus
Hoe heb je die klemmen zo mooi gekregen? Eerst zilver en daarna zwart?

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2023 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Echt heel gaaf aan het worden deze. :brouw:
Wat een details.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2023 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren :brouw:

Timmie schreef:
Hoe heb je die klemmen zo mooi gekregen? Eerst zilver en daarna zwart?

Grtz Arjan

Dit heb ik gedaan door eerst het onderdeel in de basis kleur te spuiten, daarna schilder ik de klem zwart en de ringen daarna weer aluminium. Hier en daar moet ik dan weer wat zwart bij tippen tot het er netjes uit ziet. Hier is veel geduld voor nodig maar het is zeker de moeite waard :)

Kleine update maar weer. De rest van de onderdelen van de motor heb ik zover af. Morgen krijgen die nog een wash en eventuele boxen een laagje mat vernis. En dan kunnen ze ook gemonteerd worden aan de motor die dan.. klaar is. Ik denk dat ik er nog wat oliesporen op ga maken, gewoon, omdat het leuk is. Oja en de uitlaten hebben de standaard behandeling gehad.
De propeller staat in de basis kleur en is getaped voor de gele tips. En ten slotte ben ik ook begonnen aan het glaswerk. Mooie masks die perfect passen. Nog even en ik kan aan het echte tapewerk gaan beginnen voor het grote airbrus stadium.

Visuele ondersteuning
Uitlaten
photo 577080
Verdere motor onderdelen
photo 577079
Canopy etc
photo 577082
photo 577083
Propeller en de pantserruit die ik in de vorige foto had moeten laten zien :D
photo 577084

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 maart, 2023 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1393
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Heel vet, maar wat weet ik ervan, enige wat ik gebouwd heb is Dragon (redelijk) en Italeri (basis) Als je nog een figuur erbij zoekt als display (120 mm) dan staat er nog eentje recent op Marktplaats van Verlinden.
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-v ... 0mm-sealed

Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 maart, 2023 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Anne. Ik heb er even aan gedacht de piloot ook toe te voegen maar heb daar toch maar van af gezien. :)

De motor is af qua bouwen. Ik kan hem nog wat vuiler maken maar ik denk dat ik dat beperkt hou tot was oliesporen hier en daar. Het ziet er zo nu ook al leuk uit. Puik stukje engineering van GWH.
En dus, afplakken en de airbrush uit de doos. Afplakken is hier en daar nog lastig aan de onderkant. Vooral de flaps aan de onderkant geven even wat hoofdbrekers. Maar het is gelukt. De instructies geven een gemengde kleur aan en omdat ik hiervoor best een hoop nodig heb, heb ik een oud potje van Mr color schoon gemaakt om daarin de verf te mengen zodat ik meteen een flinke voorraad had. Zo blijft de kleur ook consistent. En dus, de onderkant is geairbrushed en staat te drogen. Morgen aftapen en de tweede kleur erop. Zin in :)

Den motor. Aan de achterkant het magneetje om het te kunnen verbinden aan de romp. Dat werkt erg goed heb ik gemerkt.
photo 577422
photo 577423
photo 577421
photo 577424
Alles in de tape. De neus zit dus vast met dat magneetje. Ik kan het model er gemakkelijk aan optillen, zo stevig zit het. De kleppen van de mitrailleurs in de neus heb ik met maskeervloeistof vastgezet, net als de covers van de mitrailleurs in de vleugels.
photo 577425
photo 577426
photo 577427
Mengen in een potje.
photo 577428
En de onderkant in de verf. Ik was, uiteraard, die kleppen vergeten en dacht eraan toen ik aan deze post begon :lol: Maar dat was natuurlijk snel opgelost en zie daar.
photo 577429
photo 577430

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2023 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2023 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Deef. :brouw:

Airbrush tijd. De camouflage ging gemakkelijk en was routine afplak werk met tape en poster buddies. Ik dacht dat het bruin te licht was maar vergeleken met referenties is die kleur spot on.
Daarna tijd voor de roundels. En... die moest ik wel zelf airbrushen want de kleuren van de roundels in de decals waren verkeerd om. Ik bedoel daarmee dat er een setje kleine is voor onder de vleugels en die zou donker moeten zijn en een setje voor bovenop de vleugels en die zouden lichtblauw moeten zijn. En natuurlijk is dat net omgekeerd.
Echter, ik had een setje masks aangeschaft in Veldhoven en dus kwamen die goed van pas. Het aanbrengen ging redelijk gemakkelijk al is een roundel ietsje meer een oval... Maar dat moet je weten. Ik heb geprobeerd om de kleuren zo dicht mogelijk te benaderen. Na het weatheren en wat laagjes vernis hoop ik dat het helemaal goed gaat komen.
Hier en daar moet ik nog wat bijtippen maar ik ben niet ontevreden over iets dat ik voor het eerst doe. :)

Kleurtjes.
photo 577560
photo 577562
photo 577561
Masks voor de roundels.
photo 577563
photo 577564
Blauw met de verschillende tinten boven en onder.
photo 577565
photo 577566
Verdere masks voor het wit.
photo 577567
photo 577568
photo 577569
En na het unmasken.
photo 577570
photo 577571
photo 577572

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2023 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Schitterend spuitwerk man! Chapeau! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement