Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 feb, 2023 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Wat laat maar ik vind die uitlaat geslaagd. :)

En de rest gaat ook goed. Ik ben benieuwd naar je camo keuze.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 maart, 2023 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Dat lipjes in de romphelften lijmen is iets wat ik ook steeds als optie vergeet..
Mooie vorderingen hoor!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2023 20:35 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, het is alweer even geleden, maar we hebben weer aardig wat vooruitgang geboekt.

Nadat we de naden op de romp hadden bijgewerkt hebben we de vleugels op de romp geplakt zijn we daarna begonnen met het spuiten van de blank metalen achterromp.
Ter voorbereiding hebben we een zwarte onderlaag aangebracht.
photo 591573

Daarna hebben we wat metaligs aangebracht (ik weet even niet meer welke verf precies...), en daarna zijn we met wat burnt blue en burnt metal van AK wat subtiele hitteverkleuringen gaan aanbrengen op de achterste portie van de romp.
photo 591575

Dit stuk hebben we vervolgens gemaskeerd, omdat we nu de kaal gebrande plekken die redelijk typerend zijn voor de F-100 gingen maken.
Afbeelding
Bron: https://www.thoughtco.com/f100-super-sabre-2361056

Hiervoor hebben we een aantal Pritt-prut drolletjes zitten draaien, en deze op de achterromp geplakt.
photo 591576
Omdat op foto's van 'mijn' specifieke kist ook te zien is dat de verf rond de kale plekken wit is uitgeslagen hebben we een laagje wit over (en tussen) de Pritt-prut gesproeid.
photo 591577

En toen waren we zo ver dat de aan de camo konden beginnen.
photo 591580

Nadat alle kleuren van de camo erop zaten hebben de we Pritt-prut weer verwijderd en hebben we met wat burnt metal de boel nog een beetje bijgekleurd.
photo 591583

En toen konden we gaan decallen!
photo 591584
photo 591585
Ik ben nog opzoek gegaan naar stencils, maar ik heb op foto's nagenoeg geen stencils kunnen zien op 'mijn' kist, dus ik heb het bij de kit decals gelaten.
De decals zijn later gesealed d.m.v. Gunze Top Coat Gloss uit sproeiblik, en nu glimt m'n Super Sabre lekker, maar niet onbelangrijk, de laklaag is ook goed hard.
photo 591588
En nu zijn we ons mentaal aan het voorbereiden op het beviezerikken. :lol:

Intussen hebben we nog wat meer aftermarket tegen de kit aan gesmeten. Ik had aanvankelijk resin wielen van Armoury aangeschaft omdat de wielen uit de kit qua formaat totaal niet kloppen. De banden zijn te smal en veel te hoog.
Alleen ik had de Armoury banden vernaggeld toen ik het gat voor de wielnaaf wilde boren, dus heb ik maar een set Reskit wielen laten komen. De Reskit set heeft de 2 helften van de velg en de band als aparte onderdelen, en ik vind dat persoonlijk prettiger werken.
Velgen voor het hoofdonderstel (hebben later nog een laagje zilver gekregen toen de PE beugels goed vast zaten):
photo 591586
En compleet:
photo 591589
Ook de wieltjes worden nog voorzien van een wash etc.

Ook zijn we bezig geweest met wat zaken die onder de vleugels komen te hangen.
Als eerste de externe brandstoftanks. Ik had eerst nieuwe resin neuzen voor de kit tanks gekocht, omdat de kit tanks te kort zijn. Maar deze resin neuzen weken ook qua diameter af en nadat ik daarmee heb zitten klooien heb ik ze maar weg gemieterd en heb ik (eveneens bij Reskit) nieuwe tanks gekocht.
photo 591571
Het mooie aan de Reskit tanks is dat je zowel de vroege korte (275 gallon) tanks kan maken als de latere lange (335 gallon) tanks d.m.v. een plug die je al dan niet kan gebruiken.
photo 591570
Links de hele mooie staartvinnen, en rechts de pluggen om de lange tanks te kunnen maken.

photo 591572

En dan het knalspul.
photo 591581
Nee, dat zijn geen rocket pods. De rechter kant hoort naar achteren te wijzen, want dit zijn zgn. submunition dispencers:
photo 591590
En wegens I love the smell of napalm in the morning, hebben we ook een setje BLU-27's gekocht.
En dit zijn ze dan, ook wachtend op wat verwering in de vorm van een wash enzo:
photo 591587

Zo, nu zijn jullie weer bij wat betreft de F-100. Binnenkort ook maar weer eens verder met de Suchoi...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2023 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen hoor!
Gaaf gedaan ook met die afgebrandde verf.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2023 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Ziet er erg strak uit allemaal, vindt spuitwerk erg mooi!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2023 23:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 jan, 2022 23:15 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Leeuwarden
Heel gaaf gedaan, Danny! Wordt een mooie kist! Van mij hoef je niet weer zo lang te wachten met wat updates hoor! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2024 17:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Deef, Dank je wel!
@ Leon, bedankt! Ik had aanvankelijk een maskeer-set voor de camo gekocht, maar nadat ik op foto's zag dat de camo allemaal zachte overgangen had heb ik lekker uit de losse pols gaan spuiten.
@Jeroen, 1,5 maand deze ronde. :P

Nou, we zijn aangekomen bij het beviezerikken van de F-100. Altijd een spannend moment aangezien ook hier er zaken mogelijk fout kunnen gaan en oh wat zou het vreselijk zijn als de wash zou reageren met de verf...
Dit laatste was gelukkig niet van toepassing.

Als eerste hebben we de onderkant aangepakt met een Oilbrusher van AK. Ik heb hiervoor de kleur Starship Bay Sludge gebruikt, een donkerbruine kleur. En toen kwam ik bij het zoeken naar voorbeelden onderstaande foto tegen (groot plaatje):
https://www.f-100.org/pages/f-100c_41741-3.shtml
Nu had niet elke kist zo'n smerige achterromp, maar ik wilde hier wel wat mee doen. Daarom had ik de achterromp verder beviezerikt met een andere Oilbrusher, Starship Filth, een antraciet-achtige kleur.
En toen kwam ik uiteindelijk op dit resultaat:
photo 594674
Terwijl de onderkant aan het drogen was hebben we de napalm canisters ook een washje gegeven en hebben we die met de drop-tanks voor de vorm op hun plek gezet.
photo 594675
Ziet er al stoer uit, nu enkel de SUU-7's nog!
De F-100 heeft een week of 2 op z'n rug gelegen om de olieverf te laten drogen, en daarna is een laag matte lak er overheen gegaan.

En toen was de bovenkant aan de beurt.
photo 594677
photo 594679
photo 594681
Op de foto's is de wash enkel op de bruine delen goed te zien, maar als ik er een zwaardere wash ga aanbrengen wordt het effect weer te overdreven denk ik.

Nou, tot zover!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2024 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het wel mooi zo want ik ben niet van het erge vervuilen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2024 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Ziet er weer goed uit.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement