Nou, het is alweer even geleden, maar we hebben weer aardig wat vooruitgang geboekt.
Nadat we de naden op de romp hadden bijgewerkt hebben we de vleugels op de romp geplakt zijn we daarna begonnen met het spuiten van de blank metalen achterromp.
Ter voorbereiding hebben we een zwarte onderlaag aangebracht.
Daarna hebben we wat metaligs aangebracht (ik weet even niet meer welke verf precies...), en daarna zijn we met wat burnt blue en burnt metal van AK wat subtiele hitteverkleuringen gaan aanbrengen op de achterste portie van de romp.
Dit stuk hebben we vervolgens gemaskeerd, omdat we nu de kaal gebrande plekken die redelijk typerend zijn voor de F-100 gingen maken.
Bron: https://www.thoughtco.com/f100-super-sabre-2361056Hiervoor hebben we een aantal Pritt-prut drolletjes zitten draaien, en deze op de achterromp geplakt.
Omdat op foto's van 'mijn' specifieke kist ook te zien is dat de verf rond de kale plekken wit is uitgeslagen hebben we een laagje wit over (en tussen) de Pritt-prut gesproeid.
En toen waren we zo ver dat de aan de camo konden beginnen.
Nadat alle kleuren van de camo erop zaten hebben de we Pritt-prut weer verwijderd en hebben we met wat burnt metal de boel nog een beetje bijgekleurd.
En toen konden we gaan decallen!
Ik ben nog opzoek gegaan naar stencils, maar ik heb op foto's nagenoeg geen stencils kunnen zien op 'mijn' kist, dus ik heb het bij de kit decals gelaten.
De decals zijn later gesealed d.m.v. Gunze Top Coat Gloss uit sproeiblik, en nu glimt m'n Super Sabre lekker, maar niet onbelangrijk, de laklaag is ook goed hard.
En nu zijn we ons mentaal aan het voorbereiden op het beviezerikken.
Intussen hebben we nog wat meer aftermarket tegen de kit aan gesmeten. Ik had aanvankelijk resin wielen van Armoury aangeschaft omdat de wielen uit de kit qua formaat totaal niet kloppen. De banden zijn te smal en veel te hoog.
Alleen ik had de Armoury banden vernaggeld toen ik het gat voor de wielnaaf wilde boren, dus heb ik maar een set Reskit wielen laten komen. De Reskit set heeft de 2 helften van de velg en de band als aparte onderdelen, en ik vind dat persoonlijk prettiger werken.
Velgen voor het hoofdonderstel (hebben later nog een laagje zilver gekregen toen de PE beugels goed vast zaten):
En compleet:
Ook de wieltjes worden nog voorzien van een wash etc.
Ook zijn we bezig geweest met wat zaken die onder de vleugels komen te hangen.
Als eerste de externe brandstoftanks. Ik had eerst nieuwe resin neuzen voor de kit tanks gekocht, omdat de kit tanks te kort zijn. Maar deze resin neuzen weken ook qua diameter af en nadat ik daarmee heb zitten klooien heb ik ze maar weg gemieterd en heb ik (eveneens bij Reskit) nieuwe tanks gekocht.
Het mooie aan de Reskit tanks is dat je zowel de vroege korte (275 gallon) tanks kan maken als de latere lange (335 gallon) tanks d.m.v. een plug die je al dan niet kan gebruiken.
Links de hele mooie staartvinnen, en rechts de pluggen om de lange tanks te kunnen maken.
En dan het knalspul.
Nee, dat zijn geen rocket pods. De rechter kant hoort naar achteren te wijzen, want dit zijn zgn. submunition dispencers:
En wegens
I love the smell of napalm in the morning, hebben we ook een setje BLU-27's gekocht.
En dit zijn ze dan, ook wachtend op wat verwering in de vorm van een wash enzo:
Zo, nu zijn jullie weer bij wat betreft de F-100. Binnenkort ook maar weer eens verder met de Suchoi...
Danny