Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2023 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooie goodies en een serieuze verbouwing. Mooie verderingen zover. Succes met laatste loodjes om de buik te laten passen. Die 3d plakplaatjes zijn ook weer erg mooi. Groot gelijk dat je de kleur daarnaar aanpast.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 feb, 2024 22:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, we zijn bijna een jaar verder, maar we hebben ook weer wat aan de Su-17 gedaan.
Als eerste hebben we de neuswielbak een kleurtje gegeven en in elkaar geplakt.
photo 594728
De 4 'armpjes' zijn de actuators voor de wieldeuren, en die zijn verkeerd genummerd in de handleiding, hou hier rekening mee!
photo 594729

De cockpit kuip kon intussen ook in elkaar gezet worden, en met die 3D decals heb je heel snel heel wat detail.
photo 594730
In mijn eerste bericht had ik aangegeven dat bij het instrumentenpaneel wat verwijderd moest worden. En omdat het paneel in de cockpit moest voordat ik verder kon hebben we het TV-scherm in elkaar geflanst.
photo 576553
photo 594731
Ik heb de meegeleverde template op een stukje styreen geplakt en uit flessenlood de kap gevouwen. Voor de achterplaat, waar het decal van het scherm op moest komen heb ik ook een stukje styreen gepakt.
photo 594732
En toen dat op het paneel zat zag dat er zo uit:
photo 594733
photo 594734
photo 594735
Dryfit in de romp:
photo 594736
Uiteraard heeft de cockpit nog een wash en wat andere verwering gekregen voordat deze in de romp ging, maar daar heb ik geen foto's van.

En dan door naar de inlaat. Ik was aanvankelijk van plan om de inlaatkegel op z'n plek te plakken als de romp ducht zou zitten, en daarom was ik al kieren aan het vullen:
photo 594737
Echter kwam ik er achter dat de cockpit niet meer in de romp kon als de romphelften al tegen elkaar zaten, en de inlaatkegel niet meer in de romp kon als de cockpit er al zat.
Dat betekent dus dat de kegel, cockpit en neuswielbak in de romp moeten vóórdat de boel dicht gaat. Maar daar heb ik denk ik wel een oplossing voor bedacht..

Over de neuskegel gesproken... In de neuskegel zit een camera/sensor en als je heul goed kijkt kan je die zien.
photo 594684
Natuurlijk moest ik die sensor/lens een leuk kleurtje geven, en ik heb gekozen voor Mr.Color 151 White Pearl
photo 594683
photo 594682
De verf was nog niet droog op de foto's, en er komt nog een glaasje voor dus uiteindelijk ga je er nagenoeg niets van zien, maar goed. :P

En toen ben ik op een punt gekomen dat ik een aantal knopen door heb moeten hakken. De romp moet nou eenmaal toch een keer dicht en dan kunnen we enkel voorzichtig te werk gaan en hopen dat ik de boel niet verknal.
Om te beginnen hebben we de binnenkant van de inlaat glad gemaakt, dus alle pinmarks gevuld en geschuurd, en na een primer laag aangebracht te hebben is de boel bespoten met MRP-081 Anodised Aluminium.
Ik heb voor deze kleur gekozen nadat ik in onderstaand boek had gezien dat dat de kleur was die de inlaat had.
Afbeelding
Sowieso kan ik boeken uit deze serie van harte aanbevelen. Ik heb er nu 3, en ze zijn allemaal erg goed!

Dus, de binnenkant van de romp had een metalig kleurtje gekregen en de 4 bypass deurtjes hebben we toen ook op hun plek gelijmd (wat minder vanzelfsprekend ging als je zou verwachten). Vervolgens is de cockpit op z'n plek geplakt, de bak voor het neuswiel is op z'n plek geplakt, en de inlaatkegel, die hebben we los in de neus gelegd.
Waarom los? Omdat ik dan de kegel/splitter nog uit te weg kan duwen als ik de kieren boven en onder aan de binnenkant aan het vullen ben. Als ik daarmee klaar ben kan ik de kegel alsnog vastplakken.
En toen hadden we 2/3 van de romp in elkaar. Ik heb de boel tot zover enkel vanaf achter de cockpit en de neuswielbak aan elkaar gelijmd.
photo 594685
Betekent wel dat we nu weer verder kunnen met de buikwandoperatie. Want daar moet ik nu wel mee door. Als eerste heb ik de achterromp met een plakbandje aan de rest geplakt en dan ziet het e.e.a. er toch al aardig imposant uit!
photo 594686
Daarna de patiënt maar klaargemaakt voor het vervolg van de operatie (lees: op de rug gelegd). De nieuwe buik erbij gepakt en gekeken hoe de zaken gingen passen, en zie daar:
photo 594687
....jah....daar zit nog wel wat werk aan... :roll:
Ik ga de komende tijd de boel even goed analyseren. Ik moet dit passend kunnen krijgen zonder de resin buik te molesteren.
Wordt vervolgd!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb, 2024 11:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 689
Cockpit ziet er strak uit zo! Succes met de verbouwing van de buik.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 feb, 2024 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi werk!
Ben erg benieuwd naar de buikoperatie! :mrgreen:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2024 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De cockpit ziet er erg druk en mooi uit. Mooi werk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2024 19:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ben ik nu echt zo lang AWOL geweest dat jij van je geloof afgevallen bent en aan de straalpijpen gaat?

Da's wel een mooie cockpit, ik herinner me een 1/32 model uit mijn tienerjaren toen een vriend die in elkaar gezet had, en stiekem ging ik vanbinnen een beetje dood... :?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement