Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Prachtig pitje heb je er van gemaakt. De Eduard extra's maken wel een verschil ondanks dat de onderdelen recht uit de doos er ook niet slecht uitzien. Vreemde kleur plastic voor een nieuwe Eduard kit. Of komt dat door de belichting?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Netjes allemaal hoor. Ik dacht eerst nog dat die cockpit toch helemaal zwart zou moeten zijn want Britse militaire vliegtuigen uit die tijd.... Maar de realiteit is natuurlijk anders. Misschien wel eens leuk om te kijken is dit filmpje van Militairy Aviation History https://www.youtube.com/watch?v=9OFkZHSEyKE

Veel plezier verder :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 nov, 2022 21:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
nickbuckler schreef:
Het vliegtuig is mooi en netjes. Ik vind de cockpit die je gemaakt hebt erg mooi :D


Dank u :brouw:

Citaat:
Prachtig pitje heb je er van gemaakt. De Eduard extra's maken wel een verschil ondanks dat de onderdelen recht uit de doos er ook niet slecht uitzien. Vreemde kleur plastic voor een nieuwe Eduard kit. Of komt dat door de belichting?


Dit is geen Eduard kit maar een pure new tool Airfix kit. Ik heb alleen Eduard Space 3D decals gebruikt. Airfix heeft altijd wel een apparte kleur van plastic maar de belichting zit er ook voor iets tussen.

Citaat:
Netjes allemaal hoor. Ik dacht eerst nog dat die cockpit toch helemaal zwart zou moeten zijn want Britse militaire vliegtuigen uit die tijd.... Maar de realiteit is natuurlijk anders. Misschien wel eens leuk om te kijken is dit filmpje van Militairy Aviation History https://www.youtube.com/watch?v=9OFkZHSEyKE

Veel plezier verder :)


Neen de Buccaneer cockpit is nooit zwart geweest. Ik ga het filmpje rustig eens bekijken. Alvast bedankt voor de link. :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 nov, 2022 18:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen,

dit weekend heb ik weer wat extra progress gemaakt. Ik mag gerust zeggen dat deze Airfix kit mij keer op keer zeer aangenaam verrast qua kwaliteit. Dit is het soort van bouwkit dat mij weer veel zin geeft om te bouwen en vooral om te beseffen dat dit soort van kit's zeker niet moet onder doen voor een Tamiya kit of iets dergelijks.

Nadat ik de cockpit afgewerkt had, was het tijd om de rest van de romp onder handen te nemen. We beginnen met de uitlaatpijpen.

photo 569201

Bij de Buccaneer liepen de uitlaten doorheen de main wheelbay's. Hier is het dus nodig om meerdere kleurtjes te gebruiken, vandaar de masks die ik heb aangebracht.

photo 569202

In deze Airfix kit zit de optie om één van de motoren zichtbaar te maken, dus zit er een min of meer gedetailleerde motor in de kit inbegrepen. Ik ga deze optie niet gebruiken, maar ik ga de motor wel instaleren om de onderdelen perfect te laten passen.

photo 569203

Onderzijde met het zicht op de main wheelbay's

photo 569204

Engine-intakes, voorzien van de nodige kleurtjes.

photo 569205

Boven-zijde aan de onder-zijde gelijmd.

photo 569206

En de onder-zijde met het detail van de internal wheapons-bay

photo 569207

De passing van de onderdelen is echt wel heel goed.

photo 569208

Uitlaten, althans een deel....

photo 569209

Ik ga de Buccaneer maken met de vleugels op-geklapt, dus enig detail is nodig om het geheel wat aantrekkelijk te maken.

photo 569210

Nu, nogmaals, de pasvorm is gewoonweg perfect, met hier en daar enkele tekortkomingen die zeker niet onoplosbaar zijn.

photo 569211

photo 569212

De lengte van de gehele romp van de Buccaneer bestaat in feite uit vier onderdelen, dit is het tweede-laatste deel, het staartstuk.

photo 569213

De vleugels

photo 569214

photo 569215

De drie delen van de romp

photo 569217

Achterste gedeelte gelijmd

photo 569218

Alsook het voorste gedeelte

photo 569219

De uitlaten zijn een beetje aan de grove kant, dus had ik besloten om hier wat meer aandacht aan te besteden.

photo 569220

Een kleine dry-fit van de vleugels

photo 569221

photo 569222

Uitlaten gelijmd aan de romp

photo 569223

Alsook de inlaten

photo 569224

De rechtse uitlaat was niet direct een shake-and-bake werkje maar ik denk dat dit een foutje van mezelf was.

photo 569225

Als ik dan toch één tekortkoming moet vernoemen van deze kit is het deze inlaat op het verticale staartvlak dat niet echt mooi gegoten is. Dit is makkelijk op te lossen.

photo 569227


MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Ziet er allemaal strak en veel belovend uit!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 dec, 2022 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
leonV schreef:
Ziet er allemaal strak en veel belovend uit!


Dank u :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement