Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 14:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 12:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Das dus even al je ervaring en skills tevoorschijn halen en bidden dat het blijft zitten, de pit ziet er inderdaad mooi uit

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Mocht deze rakker afgelopen weekend in Belgie aantreffen voor het schappelijke prijsje van 36,50 Pleuri. Heb erg staan te twijfelen of ik h'm aldan wel dan niet zou meenemen. Vreemd genoeg was ik in staat om het koopspook de baas te blijven en heb h'm keurig netjes laten liggen. Als ik het allemaal zo lees denk ik dat het een wijs besluit was: wederom Kinetic-rotzooi...!!! Ik hou het maar bij de oude Monogram-doos welke nog ergens op de zolderwinkel ligt. :lol:

Erg veel succes met deze (veel-eisende) Prowler. Hopelijk past de rest van de kit een beetje beter. :wink:

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 sep, 2022 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Heel knap die cockpit... en ja... Kinetic.. blijft een dubbel gevoel. Mooie kits, veel werk, maar eenmaal afgewerkt Bennett toch best wel tevreden

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 okt, 2022 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt voor de steun :)

Nu ik weet dat het geheel wat meer aandacht nodig heeft kan ik me daar op instellen en dan valt het allemaal wel weer mee al gaat er wel behoorlijk wat plamuur in de kit zitten. :lol:
De cockpit paste uiteindelijk na tig keer passen en bijwerken nog steeds niet. En daar kon ik pas echt goed achter komen toen ik het een en ander al dichtgelijmd had. Dus, de romp weer wat open gewrikt en wat rigoureuzer resin weg gesneden. Uiteindelijk heb ik het toch passend gekregen maar uiteraard brak daarbij het een en ander uit de cockpit af. Gelukkig is dat straks weer heel simpel terug te lijmen dus ik maak me daar niet zo druk over.
En daarna kon het grote plamuren beginnen. De vleugels, die je zelf in delen mag snijden als je besluit de vleugels op te klappen, passen ook niet echt best aan de romp. Dus ook daar mocht de tube plamuur uit de la komen. Vooral aan de onderkant paste het totaal niet aan de romp en bleef er een spleet van minstens een mm. Referentiefoto's geven aan dat dat niet klopt. Maar, het is gelukt
Daarnaast begonnen aan de pylons en het onderstel dat redelijk netjes wordt gerepresenteerd. Ik ga er nog een beetje scratch aan wijden om al te grote omissies te corrigeren. En dat is nu de stand van zaken. We kunnen al bijna gaan denken aan afplakken en spuiten. Maar eerst nog de bewapening voorbereiden natuurlijk.

Overzicht a.k.a. het grote plamuurfestijn.
photo 565543
photo 565542
photo 565544
photo 565545
photo 565546
photo 565547
Vleugel opklap mechanisme. Hier komen nog wat meer details uit de kit zelf.
photo 565541
photo 565548
photo 565549
En de rest
photo 565550
photo 565551
photo 565552
photo 565553

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2022 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Daar zit inderdaad wel het nodige aan plamuur in. Nu wat primer erover kijken of je klaar bent.
Waarom bouw je deze niet met de vleugels in vliegstand? Je ziet best veel modellen met opgeklapte vleugels en een zonder opgeklapte vleugels zie je niet zoveel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2022 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Ferry Nou, twee redenen waarom ik de vleugels opklap. De minst belangrijke reden is dat ik wat ruimtegebrek heb maar daar is wel uit te komen. De belangrijkste reden is dat ik het opklapmechanisme een aandachtstrekker vind en de rug van deze kist is niet perse het meest interessante. Dus vandaar dat ik die vleugels omhoog gevouwen bouw. Misschien komt er ooit een tweede en dan doe ik hem wel met open gevouwen vleugels. :brouw:

Deze tijd stond in het teken van de kleine delen zoals het onderstel, de bewapening etc. De wielpoten van het hoofd landingsgestel heb ik voorzien van wat bedrading en andere kleinigheidjes. Looddraad was hier erg handig. Niks echt bijzonders maar het leukt het wat op. Voor de bewapening wijk ik wat af van de layouts in de instructie. Ik doe een HARM (High speed Anti Radiation Missile) en een Pod aan de andere kan en twee brandstoftanks.
De canopies heb ik voorzien van de gebruikelijke tape en dat viel niet mee aangezien alles op de een of andere manier toch of heel duidelijk rond is. Maar met wat geduld is het gelukt. Had misschien toch maar een setje masks moeten kopen :lol:

Plaatjes
Hardpoints
photo 566084
En wat daar aan gaat komen
photo 566083
Vleugelvouwmechanisme en tankboom
photo 566082
Afplakparadijs.
photo 566081
En de pootjes.
photo 566085

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2022 9:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk.

In verband met de canopies. Ik werk voor mijn buitenlijn met strips die ik snij van 2-3mm, omdat deze zich gemakkelijker laten leiden langs de curves... daarna gewoon opvullen met bredere stukken. Als ik het nu zie op de foto's is de buitenrand redelijk breed, en die geeft zich niet zo gemakkelijk op gekromde vlakken

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2022 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi werk inderdaad!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2022 8:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 mei, 2013 9:12 am
Berichten: 59
Bert Takken schreef:
Jij dacht

start met afterburn is ook een start?

Man wat weer een snelheid, maar dat het een 4 koppige bemanning wist ik neit, ik dacht altijd een 2 koppige bemanning


Deze wordt ook wel de family model van de Intruder genoemd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2022 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ziet er, zoals gewoonlijk, weer keurig uit. Moet zeggen dat de pasvorm me best nog meevalt, maar ik ben als Klu/MLD bouwer dan ook veroordeeld tot het bouwen van veel Special Hobby, MPM en AZ kits die allemaal wat "extra aandacht" nodig hebben :mrgreen: .
Gezien je tempo ben ik waarschijnlijk te laat, maar ga je nog iets met de canopy kleur doen? Deze waren van een goudlaagje voorzien en dat is, afhankelijk van de belichting, best een opvallend detail.

photo 566832
(Bron: Wikipedia)

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement