Leuk om al weer veel interesse te zien!
markie schreef:
Deze hoort toch nog in de groepsbouw? Maar leuk kitje deef, ziet er goed uit voor een stuk antiek, alleen de verkeerde schaal hé.
Nou ik dacht eigenlijk dat deze nu officieel gesloten was, als in dat Jan geen nieuwe aanmeldingen meer verwerkte? Als ik het mis heb dan moet m'n topic maar verplaatst worden, maar ik kan me ook niet voorstellen dat alle Japanse bouwsels voortaan in dat BB-topic komen te staan.
En die schaal, tja, Ik heb vorig jaar ook al een Thunderjet en een Mustang in deze schaal gemaakt, en ik ben er wel wat voor gaan voelen...
tsjopper bob schreef:
Afgezien van de rode zonnen, komt de decal set totaal niet overeen met de afbeeldingen, dus... succes
david schreef:
Wel gek inderdaad dat de decals van 19e Sentai en 56 Sentai zijn terwijl op het stencil de 244e Sentai en 39e Jager Training unit staan
Uhm ja, wat jullie zeggen inderdaad... Beetje vreemd...
Maar! Wat ik dan inmiddels wel gezien heb, is dat de decals van het 56e Sentai die er bij zitten, horen bij
een livery die ik eigenlijk ook het liefste zou willen bouwen. Dat zou nog wel eens mooi uit kunnen komen...
Meer hier over:
The last dogfight: the 56th sentai on the 9th of julyJohnH schreef:
Het is waar, de cockpit interieurs en de motoren kunnen wel wat meer detaillering gebruiken, maar dat is dan ook het enige, wel uitkijken met de decals, zijn een beetje dik
jeroen_R90S schreef:
Mooie kit! Ik heb ooit een Otaki/Aari F4U Corsair in 1/48 gebouwd, toen was de Tamiya er nog niet en dat vond ik een verrassend mooie kit, qua details vergelijkbaar met deze. Alleen wat ik me daarvan herinner was dat de cockpit karig was en de motor ook niet veel voorstelde.
Tja John en Jeroen, wat jullie zeggen is helemaal waar.
Dit is dus het pitje vanuit de kit:
Dus zijn we al lekker aan het fröbelen geweest. Behalve dat er aardig wat weggezaagd is, ben ik ook weer in de weer geweest met de bekende keukenmessenblok sprietjes.
Dat zijn die zwarte staafjes, die zie je in al mijn brouwverslagen wel voorbij komen als scratchbuild-bouwmateriaal.
En dan na twee avondjes is dit het resultaat:
Ik heb de stoel verbouwd, rugleuning er af en zitting helemaal gesculpt. Het schot achter de stoel is uitgezaagd en voorzien van een armor plate voor de piloot.
Deze zit dus op hoofdhoogte en is dan ook voorzien van een hoofdkussen. Daarnaast is het e.e.a. toegevoegd aan details en leidingwerk aan de fuselagezijde.
De stuurknuppel uit de kit heb ik vervangen voor een spare-onderdeeltje wat meer op de werkelijkheid leek.
Ik heb alles trouwens gebaseerd op onder andere
dit plaatje. Ik deel dit niet direct hier vanwege de copyrights e.d.
We zijn al lekker bezig dus!
Ow en John:
JohnH schreef:
Voor verdere info, kijk eens rond bij Aviation of Japan, daar vind je eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ik heb er al verschilende modellen voor gebouwd. Zie:
http://www.aviationofjapan.com/2015/04/Dank hiervoor! Interessante lectuur!
Tot de volgende!