neen, de balans in vlucht wordt bepaald door het gewicht van het cockpitgedeelte ten opzichte van het gewicht van het motor/staartgedeelte, ook rekening houdend met het tegentrekkend koppel door de schroefwerking. Dit wordt gecompenseerd door trimmen op de roeren tijdens de vlucht, waarbij bij het opstijgen/landen rekening gehouden wordt met de P-factor om dit te compenseren.
Citaat:
Bron: wikipedia
At first glance, the placement of weight would have induced tendency to roll, but the weight was evenly supported by lift from the wings.
In terms of thrust vs drag asymmetry, the countering of induced yaw was a more complicated matter. At low airspeed, it was calculated to be mostly alleviated because of a phenomenon known as P-factor, while at normal airspeed it proved to be easily controlled with trimming.
The tailplane was symmetrical at first, but in the 141B it became asymmetrical – starboard tailplane virtually removed – to improve the rear gunner's fields of view and fire
Uiteindelijk bleek het prototype heel goed en stabiel te vliegen, maar werd het toch niet in productie genomen omdat:
- het er raar uitzag en geen echt vertrouwen inboezemde
- de voorgestelde BMW-motoren hoognodig waren voor de productie van de Focke-Wulfs...