Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2022 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Zeer geslaagd resultaat.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 mei, 2022 15:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Beste iedereen, bedankt voor alle reacties en complimenten! :)
Huib2 schreef:
Hoewel het er wel levendig uitziet vind de pre- en postshading van de panelen achter op de romp wat te sterk uitgevallen.

Snap ik, op deze foto's zijn de high lights ook wel maximaal sterk aanwezig. Mijn modelbouwfilosofie is overigens de laatste jaren geworden dat je tijdens het kleuren van een model vaak wat moet overdrijven om het later nog goed te kunnen zien. Het principe is simpel: wanneer je met je neus bovenop een model zit zie je alles, echter een maand later wanneer je het model van verder dan 20 cm afstand bekijkt wil je ook nog alle effecten kunnen zien. Een tweede reden voor overdrijven is dat ik na de post-shading nog vele andere lagen aanbreng die eerdere verflagen meestal wat afzwakken. Ik heb meerdere keren de ervaring opgedaan dat mijn mooie genuanceerde high lights na een laag glanzende lak, high lights, wash en matte lak en nog een laag stof nog maar weinig zichtbaar waren. Daarnaast is er de artistieke component, dit is een kwestie van smaak, ik houd enorm van contrast dus zet schaduwen en high lights altijd vrij sterk aan. (Ook al ben ik zelf nog altijd van mening dat dit meestal meer realistisch ogende modellen oplevert dan modellen met zwakkere high lights (of helemaal geen). :mrgreen:
Shake schreef:
In je line up valt me op dat de D.XXI best groot is, voor mijn gevoel was dat een relatief klein toestel.

Het is ook zeker geen groot toestel, echter is het ook geen bijzonder klein toestel:

Lengte 8,20 m
Hoogte 2,95 m
Spanwijdte 11 m

Een PC-7 ter vergelijking:

Lengte 9,78 m
Hoogte 3,21 m
Spanwijdte 10,40 m

De BO-105 is een zeer kleine helikopter, de AB-412 een middelgrote transport heli. Bij elkaar lijken het dan allemaal redelijk grote machines, echter als ik er een Chinook of C130 naast had gezet dan had het een ander verhaal geweest. :mrgreen:
tsjopper bob schreef:
Leuk rijtje ook, best wel jaloers. Zoveel 'dutchies' heb ik nog niet (Alouette III SAR, S-51, KLM Bo-105, Harvard, Fokker S.11 en een F-16 --> Toch nog meer dan ik dacht)

Dat gevoel ken ik René, een enkel model is mooi maar een collectie is fantastisch. Ik kan dan ook altijd genieten van foto's van mensen met een zekere collectie, dat is voor mij ook altijd één van mijn drijfveren geweest om te bouwen: om een collectie te vergaren. Mijn doel is om in ieder geval de meest recente KLu kisten te bouwen net als de verschillende voertuigen van de landmacht.
TheFlyingDutchman schreef:
Nu nog een politie-bolkopje ernaast?

Wellicht ooit wel, maar als ik een politie-kist zou bouwen dan toch liever de Agusta Westland AW 139. De kit zou ik overigens best nog wel eens bouwen, het is een snelle bouw met weinig uitdagingen op de raampjes na. Een ANWB trauma-heli zou ook leuk zijn.




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 mei, 2022 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Citaat:
Een ANWB trauma-heli zou ook leuk zijn.
Een Lifeliner is nooit leuk, maar bittere noodzaak. Ik heb tweemaal een Lifeliner op een tweehonderd meter van mijn huis zien landen en tweemaal was dat omdat een fietser een aanrijding had gehad..... :( Maar ik snap het wel, omdat het de intentie van een modelbouwer is. :wink: Ik heb hier een tweetal EC-135's liggen en een EC-145 waar ik wat plannen in die richting mee heb.

Even terug naar die Bolköw. Fraai model heb jij hier neer gezet. Stukken beter resultaat dan wat ik jaren terug heb gedaan met dezelfde kit en wat zelf in elkaar geflanste decals. In 'muggenzift modus' zou ik nog gaan klagen over het ontbreken van een regi op de neus en een sprinkhaan/299 sqn badge op de staart; waarschijnlijk had je die niet in de 'spare box'. Jouw verwering van de kist valt best wel mee, het zijn eigenlijk de zwaar aangezette klinknagels in Airfix stijl die het overdrijven. :D

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement