De staartboom heeft mooi een nacht kunnen drogen. Vandaag nog niet helemaal fit, dus nog even rustig aan gedaan. Ik worstel enorm met de motor. Het is erg klein en ondanks de mooie handleiding is het toch meer van: "Hier heb je wat onderdelen, voor de rest, zoek zelf maar uit hoe je ze het beste op je model krijgt'. De nummers van het plaatje van de sprues kloppen niet helemaal exact met hoe ze op de sprues zitten, dus wel een beetje opletten.
Ik had eerder al mijn verbazing geuit over het vierkante gat en het ronde gat in de bodemplaat. Er hoeft daar niks in, dus waarom zitten ze daar? Het vierkante gat heb ik opgevuld met styreen om meer lijmoppervlak van het motorblok te krijgen. Aan weerszijden van het vierkante gat moeten 2 onderdelen gelijmd worden die eigenlijk in de weg zitten voor een soort van beugel welke aan de cilinders vastgelijmd moet worden, zie verder na deze foto.
Hier zie je de beugel die aan de voorzijde van de cilinders loopt. Van onder naar boven voor de linker cilinderrij, dan creatief gebogen en aan de andere zijde weer naar beneden. Lager dan de onderzijde kan ik ze niet vastlijmen want dit motorblok moet ook nog op de bodemplaat gelijmd worden. Om boven de reeds gelijmde onderdelen op de motor te blijven met de beugel, heb ik een stukje styreen aan de onderzijde gelijmd. Of ik daarmee in de knoei kom met het framewerk voor de motorophanging zie ik later wel, ik kan altijd met styreenstaaf nieuwe stangen maken. Aan de bovenzijde heb ik de beugel iets naar beneden moeten buigen omdat anders de aandrijfstang voor de staartrotor niet zou passen.
Op onderstaande foto even een dryfit met de motor en de aandrijfstang.
Waar ik wellicht bang voor ben, zou het niet een staartzitter zijn. Wellicht had er in het beginstadium een stukje bladlood tussen de romp en de cockpitbodem gemoeten? Dus even gekeken hoe het lijkt met de motor in het midden en één deel van de canopy voorop. Dat lijkt goed te gaan. Er komen uiteraard nog meer glasdelen voorop, de besturingsdelen van de cockpit, het framewerkvan de motor, de rotor. Aan de achterzijde alleen nog de staartrotor, een vleugeltje en een steunstaafje. Bovendien komt het geheel op skids, dus ik denk dat het geen staartzitter wordt. Indien wel, dan kan altijd overwogen worden om hem vast te lijmen op een leuk ondergrondje, maar dat heeft niet mijn voorkeur.