Dank voor de reacties, wordt gewaardeerd
.
De afgelopen week de roerbesturing afgemaakt/hersteld, waarna het tijd werd voor het spuiten. Aangezien de motor open en bloot zit moest ik even nadenken hoe ik die af moest dekken. Gelukkig had ik ooit op Flanders doorzichtige velletjes styreen van Evergreen gekocht (0,13 mm, hetzelfde wat ik gebruikt heb om de ruimte onder de stiknaad op te vullen) en dat bleek flexibel genoeg om rond de motor te vouwen.
Ik kies er altijd voor 2 dekkers in etappes te spuiten omdat de bovenvleugel natuurlijk gigantisch in de weg zit. Dit is de huidige status, als de verf goed droog is, wat altijd even duurt bij Xtracolor, worden het landingsgestel en de bovenvleugel gemonteerd.
Met 0.06 mm visdraad de spandraadjes van de staartvlakken aangebracht , verder heeft de D.VII die alleen nog bij het landingsgestel.
En de oplettende kijker ziet hier dat ik er tijdens het afdekken in ben geslaagd het stukje buizenframe met toerenteller los te stoten. Dat ligt nu ergens tussen het voetenstuur
.
Dat pak ik als eerste aan als de verf droog is.
Al met al een, zeker voor mijn doen, vlotte bouw. Alles past goed, alleen heb ik maar bar weinig van het meegeleverde PE gebruikt. De voetsteun voor het instappen vind ik mooier in plastic dan de 2D weergave in PE, net als de handgrepen achteraan bij de staart. De roerbediening is al besproken en de "goten" om de motor tegen de schokgolven van de mitrailleurs te beschermen werden zowel bij de MLD als LVA niet gebruikt. Het instrumentenpaneel en de wijzerplaten zijn daarentegen fraaie toevoegingen.
Gr. Sjaak