Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jun, 2022 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
RN.VV schreef:
Deze is echt heel fraai!
Succes nog met de laatste toevoegingen.
fredpiket schreef:
ik vind hem er fantastisch uitzien: spuitwerk erg mooi, panellines ook precies goed en waar je het geduld vandaan haalt om met stukjes sprue die constructie voor dat kanon na te bouwen snap ik al helemaal niet. Maar ziet er top uit!
Hartstikke bedankt, leuk om te lezen! :brouw:
Vintage Jet schreef:
Wat een schitterende brouw is dit aan het worden. Ik was al onder de indruk van het interieur, maar het exterieur is minstens zo strak. Spectaculair en heerlijk om te volgen. Je inspireert mij om deze ook eens te gaan brouwen!
Bedankt voor het schitterende compliment VJ, wat is er nou mooier dan iemand anders te kunnen inspireren?! :D
Over wat je zegt over de spinners allereerst bedankt voor de informatie hierover! Ik had eerlijk gezegd ook nog geen idee. Ik heb veel beeldmateriaal gevonden mét, en zonder spinners. Op dit moment heb ik ze er nog niet op gelijmd, maar ze zitten wel al in de primer.

Ze motorgondels zijn voorzien van de motoren en de propellers heb ik met een micromagneetje vastgezet, zodat ik ze er nog even af kan laten en de positie nog te veranderen is:

photo 559405

Shake schreef:
Naar aanleiding van je vraag nog eens door mijn referentie materiaal gegaan. Het lijkt er sterk op dat de toestellen ten tijde van het aanbrengen van de oranje driehoeken al waren voorzien van spinners.
Ik heb zelfs 1 foto kunnen vinden waarbij wordt geclaimd dat het de 856 is op 13 mei 1940. Helaas geen idee waar de foto vandaan komt, dus ik zal hem niet plaatsen i.v.m. copyright perikelen. Check PB.
Wat een ontzettend gave foto Sjaak! Ik weet ook nog niet of ik deze hier kan delen, ga het nog even met je uitzoeken, want anders volgt hij zeker nog, al dan niet als linkje.
Maar in ieder geval bevat de T.V op de foto die Sjaak mij stuurt spinners. Deze ga ik er nog opmaken dus! Ik zie alleen wel dat het lijkt of het matte verf is wat er op de spinners en propellers zit. Ik heb er nu aluminium gloss op zitten:

photo 559404

Wordt vervolgd dus nog...
De clearparts zijn ontdaan van hun maskingtapes, en de constructie en kanon zijn in de voorste gelijmd:

photo 559408

photo 559407

Voor het machinegeweer op de rug moest ik nog een standaard maken, dus wat 0.5mm styreen staf er bij gepakt:

photo 559406

Voorzien van een basiskleurtje en samen met het opengeklapte klapraam op romp gelijmd:

photo 559409

Hoe het klapraam op ten opzichte van de romp openklapt is niet helemaal zoals het in realiteit was denk ik op te maken uit referentiemateriaal.
Maar door de dikte van de romp is dit eigenlijk de fraaiste manier, en ik denk dat het in het geheel wel prima is:

photo 559410

Er moeten nog wat details geverfd worden bij het machinegeweer, dus we gaan gestaag weer verder! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2022 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Knap, heel knap....

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2022 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Een woord: fantastisch!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2022 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi werk hoor.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2022 7:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Het frame van het geweer in de koepel is mooi geworden Deef, en ook de motorgondels zien er heel mooi uit.
Maar als ik het detail van die propellers zie is het haast zonde om er nog dopjes op te zetten ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2022 11:54 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Al een heel secure bouw.
Dopjes zou ik ook achterwege laten.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 jun, 2022 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Wat een kunstwerkjes Deef, fantastisch.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2022 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik val misschien in herhaling, maar leuk om de reacties weer te lezen! Dank allen!

Op de achtergrond zijn er wat berichtjes tussen VJ, Shake en mij geweest over het toepassen van spinners op de propellers.
Geweldig uitleg- en uitzoekwerk van beiden bracht de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk is dat de spinners er op gezeten hebben ten tijde van dit schema van de T.V.

Echter, de spinners in de kit zijn te klein. Ze vallen niet mooi over de hubs van de propellers heen, simpelweg te klein in diameter.
Ik kreeg ook gelijk de tip een resinsetje voor de Blenheim te kopen, deze spinners zouden wel groot genoeg zijn. Maar een setje van 5 euro met 7 euro verzendkosten vind ik voor nu even te gortig.
Helemaal omdat de uitgaande assen met balanceergewichten heel mooi gedetailleerd uitgevoerd zijn, zoals markie ook al opmerkte.

Ik laat ze voor nu dus er af, maar heb ze wel in m'n wishlistje gezet, wellicht kan ik het ooit combineren met een andere bestelling.

Ondertussen ben ik wel een beetje aan het einde van de bouw aan het geraken, zo is het boordgeschut op de rug af:

photo 559846

En zitten de twee overgebleven clearparts op zijn plek. De neussectie sloot mooi aan, met een klein randje houtlijm heb ik deze op de romp gemonteerd:

photo 559845

De koepel op de staart paste minder mooi dan ik me van dryfit-sessies kon herinneren. Nu was dit in het echt ook een draaiend deel, dus er mag een randje/naadje zichtbaar blijven lijkt me.
Maar ik moet hier nog wel even met een kwastje met de bruine kleur langs om het iets minder in het oog te laten springen:

photo 559847

Dan blijven eigenlijk alleen de antennedraden nog over, deze doe ik altijd met elastische rigging wire van AmmoMIG.
Dus ik denk dat in de volgende update de eindfoto's zullen verschijnen!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2022 2:07 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Neus zit als gegoten!
Staartkoepel komt wel goed.
Mooi geverfd geschut.

Laat die eindfoto´s maar komen...

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2022 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1949
Deef schreef:
Echter, de spinners in de kit zijn te klein. Ze vallen niet mooi over de hubs van de propellers heen, simpelweg te klein in diameter.
Ik kreeg ook gelijk de tip een resinsetje voor de Blenheim te kopen, deze spinners zouden wel groot genoeg zijn. Maar een setje van 5 euro met 7 euro verzendkosten vind ik voor nu even te gortig.
Helemaal omdat de uitgaande assen met balanceergewichten heel mooi gedetailleerd uitgevoerd zijn, zoals markie ook al opmerkte.
Ik laat ze voor nu dus er af, maar heb ze wel in m'n wishlistje gezet, wellicht kan ik het ooit combineren met een andere bestelling.

Groot gelijk. Je kan eindeloos blijven bestellen en ik deel je mening: of er voor gaan, of niet. Want die halve spinners van het model zijn de minst fraaie oplossing. De foto's van de gedetailleerde props met exhaustring in de cowling zijn geweldig! Een kroon op het werk.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement