Soms schaam ik me een beetje dat ik zo laat pas weer reageer. Er zijn zo veel enthousiaste en behulpzame reacties.
Maar ik wil graag inhoudelijk reageren, en daar wil ik dan ook even de tijd voor nemen, dus bij deze
Anne schreef:
Hoi! Volg ik dit op afstand, maar heel vet! Grts, Anne
Dankjewel Anne, leuk dat je volgt!
Erik, Thiery en Gerhard, jullie ook bedankt, leuk om te lezen!
fvdm schreef:
Je spuitwerk en post shadingzien er erg goed uit. Die shaders van Ammo vind ik wat overbodig. Je kunt ditzelfde effect verkrijgen met een smoke verf of gewoon je verf sterk verdunnen. Daar kun je dus ook iedere kleur voor gebruiken.
Dankje! Toch vind ik dit product anders werken dan een sterk verdunde acrylverf. Het is meer inkt-achtig, het pigment lijkt veel fijner en een druppeltje uit het flesje is heel donker, maar uit de airbrush bouwt het heel mooi licht op. Eenmaal gespoten veeg je het er zo weer af met een doekje als het effect je niet bevalt. Ik zeg niet dat het een onmisbaar product is, maar het is in mijn optiek zeker wel weer een uitbreiding op mijn modelbouwattributen.
Shake schreef:
Je laat weer mooie vorderingen zien, het ziet er allemaal keurig uit. Voor mijn gevoel is het donkerbruin wat aan de lichte kant, maar dat is waarschijnlijk mijn herinnering aan de replica van de D.XXI in het (helaas gesloten) MLM.
[...]
Voor de uitlaatring zou ik inderdaad voor het voorste stuk aluminium kiezen en voor het stuk erachter roestvast staal met bruine verkleuring door de hitte. Zie ook onderstaande tekening voor de constructie.
[afbeelding]
Silenoz schreef:
Kan je je hier niet voor baseren op foto's als je zoekt naar exhaust collector ring. Werd in die tijd op "veel" toestellen toegepast.
hier en
hierheb je een link naar een topic over de verschillende kleuren
Wolf73 schreef:
Tja wat zal ik nog moeten zeggen. Op het technische gedeelte kan ik je niet echt helpen mbt de cowlingring. Ik zou neigen dat je een heel eind zou komen als je kijkt naar bijv de Blenheim.
https://vintageaviationecho.com/arco-blenheim/Heren, heel erg bedankt voor bovenstaande reacties! Dit heeft me flink verder geholpen!
En Barry, wat een machtig mooie foto's van die Blenheim!
Die cowlingringen zijn volgens mij gewoon precies hoe ik het er uit wil laten zien, zoals Sjaak ook al suggereerde.
En dan niet alleen de kleur, maar ook de verwering er op (niet die olielekkagestreepjes dan
)!
SNAFU schreef:
Misschien even kijken naar de vliegende Fokker D.XXI (PH-XXI) Denk dat dat aardig in de buurt komt.
Ook de Blenheim is een goed voorbeeld, alleen de vraag is na hoeveel draaiuren de motor uitlaat deze
koperachtige kleur krijgt, en was dat bij de Hollanders ook zo ?
Bij de Fokker is het (nog) metaalkleurig......
Ik zag
deze foto voorbij komen Gerhard, waar volgens mij toch ook wel al duidelijk onderscheiding in kleur waar te nemen is.
Bij deze dus voor mijzelf goed gepraat
Dus de spuit er bij gepakt:
SNAFU schreef:
Zag zaterdag in de LVHS een Dutch decal boekje over de T.V even gebladerd en zag dat er over de uitlaat ook nog een ring loopt.
(een soort panel line zeg maar) even goed de foto's bekijken dus.....
Bedoel je de lijn tussen het aluminiumkleurige en koperkleurige? Die zit er inderdaad in.
Nu een glanslakje er overheen en verder met wash etc.
In de kit zit trouwens een PE onderdeeltje om de constructie voor het kanon in de neus mee te maken.
In het echt was dit echter een buizenframe en dan is het PE wel erg plat...
Dus heb ik de 0.5mm Evergreen staf er bij gepakt en na een avondje gepriegel was ik wel blij met het resultaat:
En hoewel het einde steeds dichterbij lijkt te komen, heb ik toch nog wel een hoop losse onderdelen liggen:
Nogmaals bedankt voor alle reacties en support, tot de volgende!