Dus de wielen er onder, op zijn pootjes en meten hoe de vleugel stond. Dt viel tegen, een verschil van 4 mm tussen links en rechts. Veel, maar te repareren met de gewone truuk: een van de banden afschuren. Het resultaat:
Losse onderdelen, in het kringetje de gebroken poot: de styreen verlenging had er geen zin meer in. Dus een nieuwe messing poot gemaakt, nu iets langer, de lijmresten verwijderd en de poot opnieuw gemonteerd, netjes de afstand tussen onderkant wiel en onderkant vleugel metend.
Na meting bleek de vleugel precies recht te staan. Tegelijkertijd ook maar meteen de lange messing stroomlijnprofiel stijlen tussen bovenvleugel en romp op maat gemaakt en vastgelijmd.
De rolroeren aan de vleugel gelijmd.
En de twee stijlen onder het stabilo geplaatst.
Als de lijm droog is, de lijmplekjes bijwerken en daarna de decals aanbrengen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.