Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2023 9:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Hat draaipunt zit in de driehoek. De cilinder drukt of trekt de middenconstructie in de gewenste stand en naast de draaipunt in de driehoek zitten er ook nog scharnieren aan de uitzijde van de flaps

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2023 10:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Nou, een geweldige update wordt dit niet, ik zit dus even helemaal vast

Ik heb alwel het scharnier gemaakt voor de rompflap, nu nog even in de ruwe vorm

photo 574053

En toen was ik er klaar mee, ik heb gewoon de boel vastgelijmd, dan maar niet bewegend

photo 574054


:( :( :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 jan, 2023 11:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ah.....dit is de gechraste gescratchte versie van de Mosquito :lol:.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2023 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Dat krijg je van al dat geLego Bert, daar wordt je veel te kunstzinnig van :o

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2023 9:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
:cry: :cry: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 maart, 2023 9:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Zo, das een tijd terug
Jeetje, waar blijft de tijd

Ik had al een paar keer geschreven dat ik met de vleugels even vastzat, met name de aansturing van de flaps, dus ben ik maar hele andere dingen gaan doen om te resetten, waaronder de LEGO, maar ook tekenen, bezig met mijn "nieuwe motor",nou ja, heel veel andere dingen die ook tijd kosten. Ik laat de vleugels nu voor wat ze zijn en ben begonnen met het opnieuw bouwen van de cockpit. Tja, bij mij moet alles in 3 keer geloof ik, maar nu maar eens in de digitale vorm en 3D printer.
In het tekenwerk gaat een hoop tijd zitten omdat je geen maatschetsen heb, dus alles op gevoel met gaan maken en dan zit je er soms naast, ik teken dus eerst de diverse onderdelen apart en ga ze dan digitaal in elkaar zetten en dan kom je soms verrassingen tegen en kan je terug naar de digitale tekentafel. Dan het stukje printen, de printer had er geen zin dus uitzoeken waarom en een paar dingetjes vervangen, maar daar moet je dan ook op wachten. Kan je dan eindelijk printen dan blijkt dat onderdelen die er op het scherm toch redelijk stevig uitzagen in de praktijk toch te dun zijn..............................ja, je raad het waarschijnlijk al.........terug naar de digitale tekentafel. Maar och, je leert er ook weer een hoop van, sowieso het denken in stappen vooruit, de vaardigheid in tekenen, al blijft dat in de beginnersmodus staan bij mij en het oplossen van fouten of beslissingen.

Goed, even een paar foto's van de vleugelflaps
photo 577446

photo 577447

De rode markeringen zijn voor een ander forum, dus even niet heel interressant voor hier, maar je ziet wel, door het gewurm, zoeken naar de juiste beweging en plaats, gaat er wel eens wat los of ging het iets wringen en moest ik het lossnijden......................waarom zou ik het ook alweer bewegend maken?.........................goeie vraag :)

Dan even de onderdelen voor de cockpit waar je de voetpedalen voor het richtingsroer ziet liggen en de onderbak waar deze in moeten, verder een cockpitvloer en de constructie voor het laten bewegen van de flaps en hoogteroer via de stuurknuppel. Ook maar een nieuw stoeltje gemaakt

photo 577448

photo 577449

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2023 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Het mag dan wel vaak overnieuw moeten, het blijft een gaaf project Bert.
Goed dat je even wat andere dingen bent gaan doen, het moet je niet tegen gaan staan.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2023 19:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Deef, nee, klopt daarom ben ik weer heel druk bezig met de digitale modelbouw, namelijk de IP, en dan ook de achterzijde daarvan, echt, das dus echt een ongeregeld zooitje kabels en leidingen, maar goed, ik ben weer lief bezig

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2023 13:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Goed, ik voornamelijk aan het tekenen en stomme blunders met mijn motor aan het oplossen, beide kosten tijd, de tweede zal ik jullie besparen, in het eerste geval maar eens een overzichtje in de digitale versie

photo 577783

Ah, hier staat de oude versie van de stoel nog op, dus die had ik wat aangepast en weer uitgeprint. Tis niet veel, maar de pasnterplaat een betere vorm gegeven naar aanleiding van een tip van een ander forum en een armleuning gemaakt, tis helaas op de foto slecht te zien zie ik nu, daar komt dus een betere foto voor terug

photo 577787

Ook maar eens lekker met het IP gespeeld, aan de hand van de foto's van het echte ding

De voorkant zien jullie op de 1e foto, de achterkant op de navolgende foto, gewoon eens zien og het te tekenen was en te printen

photo 577784

Het nadeel van tekenen is dat je nog wel eens zoomt, dus dan lijkt alles overbemeten, ga je printen, valt dat allemaal net is te goed mee, dus nogal vlak, gaat daar verf overheen, ga je toch details missen

photo 577785

photo 577782

Ach, zo blijf je lief bezig, toch?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 maart, 2023 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik kan me voorstellen dat in dit soort situaties een wash en drybrush deze redelijk vlakke details toch nog kunnen laten poppen.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 312 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement